Gå til innhold

Planlegger tur til preikestolen i sommer, når er det best å gå der for å unngå mest mulig andre turister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har veldig lyst til å ta turen til Preiksetolen i sommer da jeg aldri har vært der og har lyst å gå turen lenge. Jeg tenkte forhåpentligvis dra slik at jeg unngikk de periodene da det er mest turister der. Er det noen som har kunnskap om når det sannsynligvis er mest turister der? Jeg prøvde å google dette men fant ingen svar på spørsmålet, men jeg snakket litt med en venninne som har vært der og hun sa at hun trodde der var mest turister i juli og august og i alle fall starten av august og hvis man var uheldig så kunne man risikere å måtte gå i kø opp på fjellet der. Ellers kan det jo også være aktuelt for meg å ta turen utenom om sommeren også om det er bedre ift turister, hadde vært kjipt å måtte ende opp med å gå i kø i alle fall. Så vidt jeg leser på google er det mulig å gå denne turen fra april og frem til oktober/november? Kanskje noen har forslag til når på året det er best å ta turen dersom man ikke skal gå der i juli/august?

Og ellers noen andre tips til andre ting å gjøre når man først er i Stavanger? Jeg har aldri vært der så setter pris på alt av tips alt fra ting å gjøre, steder å spise, turer å gå osv 😊 Vi kommer til å kjøre fra Vestlandet, gjennom Bergen også videre til Stavanger. I følge google maps vil turen ta totalt 12 timer, så jeg tenker at det mest fornuftige ville være å ta en overnatting i Bergen (det vil ta oss ca. 8 timer å kjøre dit). Tar gjerne også i mot tips til ting å oppleve i Bergen om noen skulle ha det også!

Anonymkode: 844ba...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du mulighet til å gå utenom høysesong, så gjør det! Er ikke samme opplevelsen når det er stappfullt over alt 🙈 Starten/midten av juni er en fin tid! De fleste land sørover i Europa får ferie litt senere enn oss, så derfor flest turister i juli/august. 

Det viktigste er nesten at været er greit. Tåke betyr bomtur 😏 Bikker gradestokken 22-25-ish grader, blir det en for varm tur for min del. Har gått opp i 30 grader en gang, og det skjer aldri igjen.

Har nå bodd i området hele livet, så kan sikkert komme med mange forslag - men kanskje du kan si noe om interesser/smak? Så kan jeg spisse forslagene litt 😅

Anonymkode: 3ec50...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta turen i april/mai, da er det ikke så mye folk. Anbefaler en god lunsj på Rosehagen på Jørpeland, eller på Cafe Marthel på Tau.

Anonymkode: d8c3c...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...