Gå til innhold

Svikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et hypotetisk spørsmål. 
Om du har et barn som har blitt veldig dårlig behandlet av en voksen som ikke er familie. 
Din søster er god venn med denne voksne. 
Hva tenker du om at din søster velger å støtte den voksne? 


 

Anonymkode: 96822...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Et hypotetisk spørsmål. 
Om du har et barn som har blitt veldig dårlig behandlet av en voksen som ikke er familie. 
Din søster er god venn med denne voksne. 
Hva tenker du om at din søster velger å støtte den voksne? 


 

Anonymkode: 96822...b8f

Til tross for at hun vet om dette mener du? Det handle rjo litt om hva det dreier sg om: ikke få lørdagsgodteri eller overgrep.

Anonymkode: 43d05...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (12 minutter siden):

Hadde jo forventet at søsteren støtter deg og snakker med eller forlater denne personen.

Enig! Det handler om trakassering og alvorlig krenkelse. Barnet får hjelp for det 

Anonymkode: 96822...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Til tross for at hun vet om dette mener du? Det handle rjo litt om hva det dreier sg om: ikke få lørdagsgodteri eller overgrep.

Anonymkode: 43d05...bf2

Ja vet om det. Handler om alvorlig krenkelse. 

Anonymkode: 96822...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig! Det handler om trakassering og alvorlig krenkelse. Barnet får hjelp for det 

Anonymkode: 96822...b8f

Oom min søster da hadde holdt med denne voksne så hadde jeg droppet kontakten med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med å støtte? At søsteren din forsvarer handlingen fra vennen, og hun har vært en god søster og tante fram til det skjedde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja vet om det. Handler om alvorlig krenkelse. 

Anonymkode: 96822...b8f

Da blir jeg nysgjerrig på hvorfor hun gjør som hun gjør, hvilke argumenter hun bruker. Kanskje hun ser noe jeg ikke ser.

Anonymkode: 43d05...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (55 minutter siden):

Hva mener du med å støtte? At søsteren din forsvarer handlingen fra vennen, og hun har vært en god søster og tante fram til det skjedde? 

Nei, vi har nesten ikke kontakt.. 

Anonymkode: 96822...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, vi har nesten ikke kontakt.. 

Anonymkode: 96822...b8f

Ja, men i så tilfelle hadde jeg ikke forventet noe annet. Det er vel en grunn til at dere ikke har kontakt, og da er man vel ikke hverken særlig lojal eller objektiv eller rettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (57 minutter siden):

Ja, men i så tilfelle hadde jeg ikke forventet noe annet. Det er vel en grunn til at dere ikke har kontakt, og da er man vel ikke hverken særlig lojal eller objektiv eller rettferdig. 

Nei, jeg forventer jo egentlig ikke no.. men så er det jo familie da. 

Anonymkode: 96822...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Ja, men i så tilfelle hadde jeg ikke forventet noe annet. Det er vel en grunn til at dere ikke har kontakt, og da er man vel ikke hverken særlig lojal eller objektiv eller rettferdig. 

Det stemmer. Men så tenker jeg jo på hvordan jeg selv hadde reagert. Mine tantebarn og familien kommer i første rekke. Hadde noen voksne utenfra behandlet min familie og spesielt barna i familien min dårlig hadde jeg støttet familien min så klart 

Anonymkode: 96822...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer. Men så tenker jeg jo på hvordan jeg selv hadde reagert. Mine tantebarn og familien kommer i første rekke. Hadde noen voksne utenfra behandlet min familie og spesielt barna i familien min dårlig hadde jeg støttet familien min så klart 

Anonymkode: 96822...b8f

Ja, men det er jo ikke sånn at familie nødvendigvis er mer nære enn venner. Faktisk ikke.

Nå syns jeg også alder har litt å si her. Er datteren din barn eller veldig ung, så er det jo mer sårende enn hvis hun er eldre/ voksen. Det er ikke så mye å få gjort med det, men forstår jo at det fra ditt ståsted sårer da. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Ja, men det er jo ikke sånn at familie nødvendigvis er mer nære enn venner. Faktisk ikke.

Nå syns jeg også alder har litt å si her. Er datteren din barn eller veldig ung, så er det jo mer sårende enn hvis hun er eldre/ voksen. Det er ikke så mye å få gjort med det, men forstår jo at det fra ditt ståsted sårer da. 

Hun er et barn. Den voksne som har vært slem har tråkket så hardt over streken at vedkommende har fått en så kraftig reaksjon fra høyere hold at det blir en sak. 
barnet sliter og har det vanskelig. 
Ja det sårer. 
Min søster og mannen er ikke helt god, derfor er det ikke annet enn ventet. 
men å ta parti med den voksne er som å voldta sjelen min. 
Og gjør valget veldig enkelt for meg. Nemlig kutte alle bånd til min søster 

Anonymkode: 96822...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble utsatt for overgrep fra en eldre, "venn" i trettenårsaldreren og fremover. Min venninne var også venn med samme person men ble ikke utsatt, og valgte holde vennskapet når alt kom for en dag. Mange stod frem. Jeg hadde blitt utsatt. Det var vanskelig for meg for å si det mildt. Ble sveket av dem begge da. 

Anonymkode: 371ca...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...