Gå til innhold

Hematuri

Anbefalte innlegg

Gjest *oihjku*

Hei!

Hver gang jeg tar urinprøve hos legen min er det utslag på blod i urin(2+/3) Hva kan det komme av?

I det siste har jeg tisset grønt, og har til tider veldig vondt oppe på høyre side av magen.

Bruker Mtx,Salazopheryn,celebra mot revmatisk bindevevsykdom - kan dette med magesmertene være bivirkning av Mtx?

Har for noen år siden tatt biopsi av nyrene, der fant de mye arrdannelser..hva vil det si?

Mange spørsmål dette.. men håper dere har tid og anledning til å svare!

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47866-hematuri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Det er ikke mulig å kunne gi noen forklaring på magesmerter uten at du blir undersøkt og gjennomgår om nødvendig andre undersøkelser.

Blod i urinen kan komme fra deler av urinveiene. Hvilke sykdommer man skal være spesielt oppmerksom på avhenger av alderen din. Generelt kan jeg si at man alltid er redd for blære- eller nyrekreft når noen har blod i urinen. Du må ta dette opp med legen din så han kan iverksette de undersøkelsene som er nødvendige hos deg.

Arr i nyren er som regel uttrykk for at man hatr hatt infeksjon i nyren - på den annen side kan man godt ha infeksjoner i nyren uten at det etterlater synlig forandringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47866-hematuri/#findComment-183415
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...