Gå til innhold

Var hos frisøren. Har fått krøller?!


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Nå skulle jeg være tøff og bestilte time hos frisøren. Bare for å eksponere meg litt. Nå kjenner jeg henne litt, så der safet jeg, men likevel! Har ikke vært hos frisøren på mange år! Håret mitt var langt nedenfor midjen, og jeg har klipt meg selv. Var rimelig lei hele håret nå etter å ha hatt samme frisyre, eller rettere sagt, ingen frisyre på x antall år. Hadde lyst på hår til noen cm over skuldrene. Nå dusjet jeg for å få ut alt stæsjet hun fikset håret med, og hva skjer når det tørker? Jo, jeg har fått så mye fall at det krøller seg og går i alle retninger! Dette ble ihvertfall ingen frisyre! Hva slags greier skal jeg bruke for å få håret nornalt? Har knapt brukt hårføner og har ikke peiling på produkter. 

Kan noen hjelpe/ komme med råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir litt desperat. Hun klipte meg ganske mye i går kveld, og da var det notmalt. Har hatt bittelitt fall, men det så jo bra ut da hun klipte resten i dag tidlig. Jeg har litt skarpe trekk og litt stor nese, så istedefor at krøllene "myknet" opp trekkene, syns jeg bare de ble mer tydelige med kontrasten. Ikke at utseendet er SÅ viktig, men litt forfengelig er jeg jo da. Det her ser helt merkelig ut! Omg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En dag så ny, så ren og fri
Lyset strømmer inn gjennom ruten
Jeg kjenner på en glede i mitt bryst
Som løfter meg opp og frem

Dagen er min, for meg å ta
Fylt av muligheter og spenning
Jeg griper den med begge hender
Og går ut i verden med mot og styrke

Jeg ser på alle som møter meg
Med øyne fulle av håp og kjærlighet
For i dag er alt mulig
Og jeg kan skape hva jeg vil

Så la oss sammen danse i solskinnet
Og la dagen bli vår beste venn
For i dag er alt vi har
Og vi skal leve det til det fulleste. 

Anonymkode: a887b...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En dag så ny, så ren og fri
Lyset strømmer inn gjennom ruten
Jeg kjenner på en glede i mitt bryst
Som løfter meg opp og frem

Dagen er min, for meg å ta
Fylt av muligheter og spenning
Jeg griper den med begge hender
Og går ut i verden med mot og styrke

Jeg ser på alle som møter meg
Med øyne fulle av håp og kjærlighet
For i dag er alt mulig
Og jeg kan skape hva jeg vil

Så la oss sammen danse i solskinnet
Og la dagen bli vår beste venn
For i dag er alt vi har
Og vi skal leve det til det fulleste. 

Anonymkode: a887b...c57

🙂 det var fint.

Men jeg er ikke deppa eller motløs, og kan skjønne at dette virker som en bagatell altså. 

Men det er bare at jeg trenger et råd. Jeg vil være fornøyd når jeg først tok mot til meg og endatil fikk timer utenfor åpningstider. Jeg kjenner meg ikke helt selv igjen 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg blir litt desperat. Hun klipte meg ganske mye i går kveld, og da var det notmalt. Har hatt bittelitt fall, men det så jo bra ut da hun klipte resten i dag tidlig. Jeg har litt skarpe trekk og litt stor nese, så istedefor at krøllene "myknet" opp trekkene, syns jeg bare de ble mer tydelige med kontrasten. Ikke at utseendet er SÅ viktig, men litt forfengelig er jeg jo da. Det her ser helt merkelig ut! Omg 

Det er sikkert noe jeg ikke forstår her, men hvorfor klippet du mer i dag når du så normal ut etter at hun klippet deg i går kveld?

Mitt tips er uansett å ringe henne for tips til behandling, ettersom du kjenner henne litt og hun kjenner håret ditt.

Fattig trøst, men det vokser ut og du venenr deg nok til det etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Hva slags greier skal jeg bruke for å få håret nornalt? Har knapt brukt hårføner og har ikke peiling på produkter. 

Tja, rettetang finnes jo alltids :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (26 minutter siden):

Tja, rettetang finnes jo alltids :)

Ja. Jeg har aldri brukt det, og er litt bekymret for at håret blir tørt? Men da er det vel produkter jeg kan bruke? Herregud dette er så ironisk 😀 men det er jo meg. Født med ironi som følgesvenn tror jeg. Men da får jeg prøve noe nytt. Jeg ser ut som et lykketroll. Setiøst 😅 det var det ene venninnen min sa. Med hår i vill uorden og stor nese. Jaja, jeg får kjøpe rettetang. Dette blir sånn litt tragikomisk 🙃 men jeg vet absolutt at det er verre ting man har å bekymre seg for da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (35 minutter siden):

Det er sikkert noe jeg ikke forstår her, men hvorfor klippet du mer i dag når du så normal ut etter at hun klippet deg i går kveld?

Mitt tips er uansett å ringe henne for tips til behandling, ettersom du kjenner henne litt og hun kjenner håret ditt.

Fattig trøst, men det vokser ut og du venenr deg nok til det etterhvert :)

 

Grunnen er at jeg ville ha det så kort, men jeg kan få litt panikk av å sitte rolig i en frisørstol med det ekle lyset og speilet. Så foreslo ene venninnen min henne som jeg kjenner litt, og vi ble enige om å ta det over to ganger siden jeg sliter. Det var veldig god service av henne, og jeg vil ikke ringe henne fordi hun kanskje tenker at jeg er misfornøyd! Det er ikke akkurat det, for jeg var jo fornøyd i dag tidlig. Er bare ikke vant til så mye stæsj i håret. Men ser ut som at jeg må venne meg til det. 

Ja. Det er det at jeg nok må ha litt tid. Egentlig liker jeg krøller. Det er bare ikke helt meg. Dessverre. Men det går seg vel til. Nå er hodet fullt av spenner og klyper for at det ikke skal se ut som at jeg er midt i et elektrisk sjokk 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt kraftig hår og litt krøller. Husk, om du vil føne håret er det mye lettere å få fin fasong på det om det er litt fall eller krøller i utgangspunktet. Om du ikke vil føne det, kan du jo ha noen produkter i og gre det i mellom mens det tørker, så bør mye av krøllene glattes ut. Gjetter at det blir fint :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Skulle gjerne hatt kraftig hår og litt krøller. Husk, om du vil føne håret er det mye lettere å få fin fasong på det om det er litt fall eller krøller i utgangspunktet. Om du ikke vil føne det, kan du jo ha noen produkter i og gre det i mellom mens det tørker, så bør mye av krøllene glattes ut. Gjetter at det blir fint :) 

 

Takk! Jeg ser på det med litt mer...humor nå. Faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker krøllene/bølgene mine, da, så ikke sikkert du vil ha tips fra meg. Men jeg bruker krøllekrem for å få dem til å være mer samlet slik at det ikke blir brusete. Mer holdbare blir de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (7 minutter siden):

Jeg liker krøllene/bølgene mine, da, så ikke sikkert du vil ha tips fra meg. Men jeg bruker krøllekrem for å få dem til å være mer samlet slik at det ikke blir brusete. Mer holdbare blir de også. 

Krøllekrem? Hva er det? 

Kan du gi meg tips? 

Jeg liker krøller. Absolutt alle eksene mine har hatt det + de jeg var forelsket i. 

Så jeg liker det åpenbart.Men jeg kler det ikke.Syns jeg. Og hvor kom de fra?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 timer siden):

Krøllekrem? Hva er det? 

Kan du gi meg tips? 

Jeg liker krøller. Absolutt alle eksene mine har hatt det + de jeg var forelsket i. 

Så jeg liker det åpenbart.Men jeg kler det ikke.Syns jeg. Og hvor kom de fra?? 

De kom av at håret ditt ble kortere og lettere, slik at krøllene ikke strekkes ut av tyngdekraften. Pluss at slitte/tørre tupper ikke krøller seg så mye. :) 
 

Superkrølltoppene er vel krøllete uansett, men mine fx er ikke veldig «holdbare» - reduseres lett av å bli gredd, av å sove på det, eller at det blir «for langt».

Krøllekrem er et produkt som bidrar til å definere krøllene bedre, gi de mer holde/spenst, gjøre håret mer glansfullt, og også ofte pleie håret. 

Det finnes mange typer. Jeg kjøper oftest med en tube hos frisøren, eller jeg kjøper i et parfymeri. Jeg tar en klatt i hendene (ikke for mye!) og klemmer inn i vått hår som jeg deretter som oftest lar lufttørke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...