Gå til innhold

Kjøp av innbo forsikring - Hvilket forsikringsselskap har du og hva betaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilket forsikringsselskap har du og hva betaler du? I april flytter jeg inn i ny bolig som jeg har kjøpt og jeg trenger da innbo forsikring (det er leilighet i borettslag så selve huset er forsikret via dem), jeg tenkte også på å også ha reiseforsikring, det er vel greit å ha? Jeg har sett litt på kjente forsikringsselskaper som IF og Gjensidige, men man jo registrere seg for å få ett tilbud og se priser så det har ikke jeg orket å gjøre ennå. (Jeg har ikke innbo forsikring nå da jeg ikke har noe av verdi men når jeg flytter er planen å kjøpe inn mer så da er det jo greit å ha). 

Borettslaget har forsikring i Fremtind så jeg tenkte kanskje høre om det var mulig å få rabatter om jeg signerer innbo forsikring der? Jeg forsøkte lese litt på nettsidene deres men det sto man måtte kontakte Sparebank1 eller DNB i forhold til forsikring, betyr det at kanskje att man må være kunde i en av de bankene for å få forsikring i Fremtind?

Anonymkode: 69391...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Jeg har fremtind forsikring og betaler 133 i måneden. Dekker inntil 300 000.

Må man være kunde i enten Sparebank1 eller DNB for å få forsikring gjennom fremtind eller er det bare det at de formidler forsikingen for fremtind? Vet du noe om det?

Anonymkode: 69391...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må man være kunde i enten Sparebank1 eller DNB for å få forsikring gjennom fremtind eller er det bare det at de formidler forsikingen for fremtind? Vet du noe om det?

Anonymkode: 69391...272

Nei det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseforsikring bør du tegne idag og ha til den dagen du dør. Den trår i kraft det øyeblikket du forlater utkjørselen din og er ikke bare for feriereiser. Velbrukte penger og ikke særlig dyrt.

Er du med i et fagforbund? I så fall svarer det seg nesten alltid å kjøpe forsikring gjennom dem. De har somregel forhandlet seg frem til gode forsikringer.

Hvis ikke så er ikke innboforsikring noe som himla dyrt. Jeg hadde registrert meg noen passer bare for å sjekke. Pass på at spesielt dyre ting er inkludert i forsikringen feks bunad med sølv. 

Jeg anbefaler deg også å snuse på personforsikringer også. Dødsfallforsikring, sykeforsikring, uføreforsikring. De er himla dyre, men jo yngre du er (og friskere du er) jo bedre forsikringer får du. Og de kan komme veldig godt med. Uten uføreforsikringene mine hadde jeg måttet selge hjemmet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Reiseforsikring bør du tegne idag og ha til den dagen du dør. Den trår i kraft det øyeblikket du forlater utkjørselen din og er ikke bare for feriereiser. Velbrukte penger og ikke særlig dyrt.

Er du med i et fagforbund? I så fall svarer det seg nesten alltid å kjøpe forsikring gjennom dem. De har somregel forhandlet seg frem til gode forsikringer.

Hvis ikke så er ikke innboforsikring noe som himla dyrt. Jeg hadde registrert meg noen passer bare for å sjekke. Pass på at spesielt dyre ting er inkludert i forsikringen feks bunad med sølv. 

Jeg anbefaler deg også å snuse på personforsikringer også. Dødsfallforsikring, sykeforsikring, uføreforsikring. De er himla dyre, men jo yngre du er (og friskere du er) jo bedre forsikringer får du. Og de kan komme veldig godt med. Uten uføreforsikringene mine hadde jeg måttet selge hjemmet mitt.

Jeg er ikke med i fagforbund, jeg er 100% ufør og har en liten 20% VTA stilling i kommunen. Skal sjekke opp det med bunad, takk for tips.

Anonymkode: 69391...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (12 minutter siden):

Nei det vet jeg ikke.

Oki, når du registrerte deg hos fremtind hvor gjorde du det? Jeg fant ingen steder det var mulig?

Anonymkode: 69391...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oki, når du registrerte deg hos fremtind hvor gjorde du det? Jeg fant ingen steder det var mulig?

Anonymkode: 69391...272

Man må ringe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...