Gå til innhold

Når signerer man vanligvis kjøpekontrakt ved kjøp av bolig? (Megler har ikke laget ferdig kontrakt ennå)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg la inn bud på bolig der det var forkjøpsrett for en tid tilbake så måtte vente en stund på å få vite om den ble min eller ikke mtp om noen ville bruke forkjøpsretten. Så jeg fikk telefon fra megler om at boligen ble min nå på fredag også sa hun at selger ville endre på overtakelsedato og da sa jeg at jeg gjerne ville tenke på det og da avtalte vi at hun skulle ringe meg opp igjen nå på mandag (i går) og da ble vi enige om datoen. I løpet av dagen sendte hun meg også utkast til kjøpekontrakt og oppgjørsskjema det sto jeg skulle fylle ut så snart som mulig. Sistnevnte så jeg ikke før i dag så fikk fylt det ut og sendt det inn i 15-tiden i dag. Kontrakten skal signeres med bank-id og megler har sagt at det ikke blir noe fysisk møte, jeg og selger skal bare sitte hjemme og signere hver for oss (så vidt jeg har skjønt er det egentlig vanligst å møtes?). Uansett, jeg lurer på når det er vanlig at megler lager til den faktiske kontrakten som kan signeres? I e-posten jeg fikk fra megler står det: "Kontraktsignering er avtalt til: 15.03.2024" men så vidt jeg husker ut i fra det som ble sagt når jeg snakket med megler på telefon var dette datoen for når fristen til å signere kontrakten var? Men jeg har dessverre litt dårlig hukommelse så er ikke så helt sikker på akkurat det. Uansett, overtakelsesdatoen er 6. april. Er litt stresset for å få alt i orden i tide siden jeg må sende inn kontrakten til Husbanken så de kan lage kontrakt på lånet og til min egen bank der jeg har egenkapital så de kan avslutte BSU og overføre det til min sparekonto slik at jeg får overført det til megler...

Beklager at det ble litt langt dette...

Anonymkode: cae3a...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...