Gå til innhold

Zoloft


Seroxat

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med Zoloft for angst og depresjon? Hvordan opplever dere bivirkningene? Jeg bruker 30 mg Mianserin for søvn. Så det store spørsmålet er om jeg skal øke dosen med Mianserin, eller om jeg skal begynne med Zoloft. Setter veldig pris på tilbakemeldinger ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frisomfuglen

Zoloft har jeg god erfaring med. Går ikke på den nå, men gjorde det for endel år siden. Snakket med en psykiater en gang som mente det var den beste av SSRI'ene, sett i lys av at det var god virkning og mindre sjans for bivirkninger som vektoppgang sammenliknet med for eksempel Cipralex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frisomfuglen skrev (1 minutt siden):

Zoloft har jeg god erfaring med. Går ikke på den nå, men gjorde det for endel år siden. Snakket med en psykiater en gang som mente det var den beste av SSRI'ene, sett i lys av at det var god virkning og mindre sjans for bivirkninger som vektoppgang sammenliknet med for eksempel Cipralex.

Det høres bra ut. Husker du om du fikk heftige oppstartssymptomer av Zoloft? Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frisomfuglen
Seroxat skrev (1 minutt siden):

Det høres bra ut. Husker du om du fikk heftige oppstartssymptomer av Zoloft? Takk for tilbakemelding ❤️

Jeg hadde ikke noen oppstart-symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten

Jeg går på zoloft. Opplever at jeg ble bedre av zoloft men hadde tilbakefall og måtte få ect. Opplever noe bivirkninger i form av løs mage og noe kvalme. Har schizofreni/tilbakevendende depressiv lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frisomfuglen skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke noen oppstart-symptomer. 

Så bra, det hørtes veldig deilig ut å ikke ha noen oppstartssymptomer❤️ Jeg fikk heftige oppstartssymptomer både med Seroxat og Brintellix. Og er derfor redd for at det samme vil skje dersom jeg starter med Zoloft.

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroxat skrev (1 minutt siden):

Så bra, det hørtes veldig deilig ut å ikke ha noen oppstartssymptomer❤️ Jeg fikk heftige oppstartssymptomer både med Seroxat og Brintellix. Det var så ille at jeg satt og rista og skalv. Og er derfor redd for at det samme vil skje dersom jeg starter med Zoloft. Jeg tar 30 mg Mianserin for søvn og merka veldig lite da jeg starta opp med denne. Alternativt er jo å øke dosen med Mianserin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (5 minutter siden):

Jeg går på zoloft. Opplever at jeg ble bedre av zoloft men hadde tilbakefall og måtte få ect. Opplever noe bivirkninger i form av løs mage og noe kvalme. Har schizofreni/tilbakevendende depressiv lidelse.

Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frisomfuglen
Seroxat skrev (8 minutter siden):

Så bra, det hørtes veldig deilig ut å ikke ha noen oppstartssymptomer❤️ Jeg fikk heftige oppstartssymptomer både med Seroxat og Brintellix. Og er derfor redd for at det samme vil skje dersom jeg starter med Zoloft.

Det å tåle oppstartssymptomer er en del av det å starte på antidepressiva, man må bare gjennom det. Hvis antidepressiva er noe man har bestemt seg for å prøve så må man bare komme seg gjennom det, og ikke gi opp før det har gått 3 måneder:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter går på Zoloft uten bivirkninger. Hun har hatt god tilfriskning av denne.

Anonymkode: d664b...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Har ingen bivirkninger. Hadde mild kvalme 1.uken ved oppstart. Litt mindre uken etter og borte. Trappet opp og fikk tilbake kvalmen. Økt svette. Økte en tredje gang og ingen bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min datter går på Zoloft uten bivirkninger. Hun har hatt god tilfriskning av denne.

Anonymkode: d664b...66c

Så godt å høre❤️ Takk for positiv tilbakemelding. Det gir meg håp også🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (14 timer siden):

Har ingen bivirkninger. Hadde mild kvalme 1.uken ved oppstart. Litt mindre uken etter og borte. Trappet opp og fikk tilbake kvalmen. Økt svette. Økte en tredje gang og ingen bivirkning.

Godt å høre at du fant riktig dosering.Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frisomfuglen skrev (15 timer siden):

Det å tåle oppstartssymptomer er en del av det å starte på antidepressiva, man må bare gjennom det. Hvis antidepressiva er noe man har bestemt seg for å prøve så må man bare komme seg gjennom det, og ikke gi opp før det har gått 3 måneder:) 

Ja, jeg vet, men uansett ikke noe godt når man får oppstartssymptomer. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (16 timer siden):

Jeg går på zoloft. Opplever at jeg ble bedre av zoloft men hadde tilbakefall og måtte få ect. Opplever noe bivirkninger i form av løs mage og noe kvalme. Har schizofreni/tilbakevendende depressiv lidelse.

Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frisomfuglen skrev (16 timer siden):

Zoloft har jeg god erfaring med. Går ikke på den nå, men gjorde det for endel år siden. Snakket med en psykiater en gang som mente det var den beste av SSRI'ene, sett i lys av at det var god virkning og mindre sjans for bivirkninger som vektoppgang sammenliknet med for eksempel Cipralex.

Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Seroxat skrev (33 minutter siden):

Godt å høre at du fant riktig dosering.Takk for tilbakemelding ❤️

Jeg vet jo ikke om jeg trenger medisinen i det hele tatt. For det er ikke alt som har blitt borte. Ticks for eksempel. De er veldig små så det er ikke sånn at folk legger veldig merke til det. 
Men de kan være veldig plagsomme for meg. 
Noen ganger lurer jeg på om jeg bør ha større dose også. Men jeg har ikke orket å maset mer på legen og orker ikke begynne i psykiatrien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (På 22.2.2024 den 14.04):

Jeg vet jo ikke om jeg trenger medisinen i det hele tatt. For det er ikke alt som har blitt borte. Ticks for eksempel. De er veldig små så det er ikke sånn at folk legger veldig merke til det. 
Men de kan være veldig plagsomme for meg. 
Noen ganger lurer jeg på om jeg bør ha større dose også. Men jeg har ikke orket å maset mer på legen og orker ikke begynne i psykiatrien igjen.

Skjønner at ticks er plagsomt for deg❤️ Håper at du finner ut av det i forhold til medisin❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (På 21.2.2024 den 21.08):

Er det noen her som har erfaringer med Zoloft for angst og depresjon? Hvordan opplever dere bivirkningene? Jeg bruker 30 mg Mianserin for søvn. Så det store spørsmålet er om jeg skal øke dosen med Mianserin, eller om jeg skal begynne med Zoloft. Setter veldig pris på tilbakemeldinger ❤️

Da ble det til at jeg starta opp med Zoloft  på onsdag. I dag har jeg merka en økt uro og angst. Flere som har erfaring med det under oppstart av Zoloft? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

UtakknemligDiva skrev (På 22.2.2024 den 14.04):

Jeg vet jo ikke om jeg trenger medisinen i det hele tatt. For det er ikke alt som har blitt borte. Ticks for eksempel. De er veldig små så det er ikke sånn at folk legger veldig merke til det. 
Men de kan være veldig plagsomme for meg. 
Noen ganger lurer jeg på om jeg bør ha større dose også. Men jeg har ikke orket å maset mer på legen og orker ikke begynne i psykiatrien igjen.

Skjønner at ticks er plagsomt for deg❤️ Håper at du finner ut av det i forhold til medisin❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frisomfuglen
Seroxat skrev (1 time siden):

Da ble det til at jeg starta opp med Zoloft  på onsdag. I dag har jeg merka en økt uro og angst. Flere som har erfaring med det under oppstart av Zoloft? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Skjønner at ticks er plagsomt for deg❤️ Håper at du finner ut av det i forhold til medisin❤️ 

Det du sier er vanlig. Altså økning av angst og uro. Du er bare helt nødt til å ta tiden til hjelp og ikke analysere og vurdere alt. Gi det 3 mnd og tenk på noe annet imens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...