Gå til innhold

Ikke i form. Allerede..


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Hadde covid for et par mnd siden. Det skjønte jeg pga tap av smak og luktesans.

Nå har jeg disse sansene, men hatt vondt i halsen i 4 dager. Ingen feber. Er bedre enn jeg var i går. Skyldes nok at jeg har vært ute og gått mye og blitt svett, åpnet jakka. 
 

Men jeg føler meg litt slapp likevel. Er liksom ikke sånn jeg pleier å være med masse energi og motivasjon.

Når jeg får denne «ikke på topp» følelsen blir jeg alltid litt redd for at det er depresjon på vei tilbake eller at tilstanden er permanent. Jeg sliter litt med å puste (slik har jeg vært før uavhengig av forkjølelse eller ikke). Jeg må legge meg litt i senga for å klare å puste ordentlig. Jeg har vært ganske full av adrenalin den siste tiden. 
Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men fint om noen har erfaring eller bare råd☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i streik jeg. Har det helt fortreffelig. Faktisk. Har lagt bort alt til lørdag. Glem tegninger. Glem å male. Glem telefoner og e-post. 

Gi totalt f om en tør. Og kan. Jeg får muligens angst på lørdag eller søndag. Jeg får ta det som det kommer. Og det føles greit. 

Å ikke føle at du får puste er kjpt da. Verste jeg vet ( amgst ) men gå utendørs. Det bruker å hjelpe. Eller bli opptatt av annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (30 minutter siden):

Jeg er i streik jeg. Har det helt fortreffelig. Faktisk. Har lagt bort alt til lørdag. Glem tegninger. Glem å male. Glem telefoner og e-post. 

Gi totalt f om en tør. Og kan. Jeg får muligens angst på lørdag eller søndag. Jeg får ta det som det kommer. Og det føles greit. 

Å ikke føle at du får puste er kjpt da. Verste jeg vet ( amgst ) men gå utendørs. Det bruker å hjelpe. Eller bli opptatt av annet. 

Jeg skal ut likevel. Og skal på jobb. Ja å gå ute hjelper. Jeg vet ikke om det er angst, for jeg er ikke redd for noe spesifikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden):

Jeg skal ut likevel. Og skal på jobb. Ja å gå ute hjelper. Jeg vet ikke om det er angst, for jeg er ikke redd for noe spesifikt. 

Angst er jo ikke nødvendigvis å være redd for noe spesifikt. Da er det mer frykt? 

Det er det som er så vanskelig med angst ofte. Hvor kommer den fra? 🙂 noen ganger vet em jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Angst er jo ikke nødvendigvis å være redd for noe spesifikt. Da er det mer frykt? 

Det er det som er så vanskelig med angst ofte. Hvor kommer den fra? 🙂 noen ganger vet em jo. 

Det blir for stille. Det kan skje når dagene blir for like for eksempel. Eller at jeg ikke er på topp slik jeg vil. Nå driver jeg å planlegger en utenlandsreise med en venninne, men hun skal bli ferdig med flytting først. 
Ellers så er det som om noe mangler i livet litt på en måte, men jeg vet ikke helt hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (6 minutter siden):

Det blir for stille. Det kan skje når dagene blir for like for eksempel. Eller at jeg ikke er på topp slik jeg vil. Nå driver jeg å planlegger en utenlandsreise med en venninne, men hun skal bli ferdig med flytting først. 
Ellers så er det som om noe mangler i livet litt på en måte, men jeg vet ikke helt hva. 

Du er eventyrlysten menneske. Det skal skje noe hele tiden. Og når det ikke gjør det så blir du engstelig. Om det er personlighet eller et probmem vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (4 timer siden):

Du er eventyrlysten menneske. Det skal skje noe hele tiden. Og når det ikke gjør det så blir du engstelig. Om det er personlighet eller et probmem vet jeg ikke. 

Ja jeg er nok det. Men nå er jeg sliten. Jeg får ikke puste. Har ikke fått puste på et par dager. Altså, jeg puster ikke ordentlig. Nå har jeg begynt å nyse. Har ingen feberfølelse. Jeg mistenker at det skyldes den enorme energien jeg hadde noen dager. En konstant følelse av adrenalin i kroppen. Det skjer når jeg kjeder meg veldig og det ikke er nokk konkret å gjøre. Jeg kan ikke hele tiden spørre folk om de vil være med ut på ting hele tiden heller. De har andre ting å gjøre, orker ikke alltid og det koster fort penger hvis vi hele tiden skal ut på noe sammen. Og det er ikke så gøy å gå tur sammen heller, da jeg går fortere enn de fleste (selv om min venninne er omtrent like høy som meg) så går jeg fort som om det er 5 min til stengetid hvis du skjønner. Det er slik jeg får ut litt energi. 
Det er egentlig ikke så lenge siden jeg har vært på noe gøy heller. Det bare er at når det går 1 uke og ingenting skjer får jeg sånn her angst eller hva jeg skal kalle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (49 minutter siden):

Ja jeg er nok det. Men nå er jeg sliten. Jeg får ikke puste. Har ikke fått puste på et par dager. Altså, jeg puster ikke ordentlig. Nå har jeg begynt å nyse. Har ingen feberfølelse. Jeg mistenker at det skyldes den enorme energien jeg hadde noen dager. En konstant følelse av adrenalin i kroppen. Det skjer når jeg kjeder meg veldig og det ikke er nokk konkret å gjøre. Jeg kan ikke hele tiden spørre folk om de vil være med ut på ting hele tiden heller. De har andre ting å gjøre, orker ikke alltid og det koster fort penger hvis vi hele tiden skal ut på noe sammen. Og det er ikke så gøy å gå tur sammen heller, da jeg går fortere enn de fleste (selv om min venninne er omtrent like høy som meg) så går jeg fort som om det er 5 min til stengetid hvis du skjønner. Det er slik jeg får ut litt energi. 
Det er egentlig ikke så lenge siden jeg har vært på noe gøy heller. Det bare er at når det går 1 uke og ingenting skjer får jeg sånn her angst eller hva jeg skal kalle det. 

Men hvorfor går du ikke til legen når du ikke har klart å puste ordentlig på flere dager!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (28 minutter siden):

Men hvorfor går du ikke til legen når du ikke har klart å puste ordentlig på flere dager!?

Det ville føltes hysterisk. Har hatt det sånn før. Dette her skyldes stress og uro. Ikke noe med lungene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Smak og luktesans er absolutt null! 
Hvordan kunne jeg bli syk igjen så tidlig? Jeg mener jeg hadde den i januar, men da med hoste og feber. Nå er det ingen feber. Ingen hoste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...