Gå til innhold

VTA jobb, er det mulig å få ekstra støtte til å kjøpe jobbklær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en VTA jobb i kommunen 20% fast der NAV betaler arbeidsgiver for at jeg jobber der også får jeg deler av denne betalingen som ekstra lønn i tillegg til 100% uføretrygd. Jeg jobber i ett kaldt rom type kjøleskapstemperatur så er nødt til å bruke ullundertøy og ullsokker for å ikke fryse. Jeg bruker uniform (tror det er det det kalles), så sko, bukse, genser, jakke og hansker låner jeg ved behov av jobben men ullundertøy, ullsokker og ull lue må jeg ha med selv. Nå er det blitt hull i ullundertøyet og jeg blir nødt å kjøpe nytt og slikt er jo forholdsvis dyrt, jeg har minstesats ung ufør fra NAV og får 3000 kr brutto lønn fra jobben. Jeg har dette ene settet som nå er ødelagt og jeg skulle jo helst hatt to. Så vidt jeg vet får kollegaene mine dekt ullundertøy fra jobben, men de jobber jo 100% i ordinær jobb så så vidt jeg har forstått har jeg ikke rett på dette.

Er der muligheter for å spørre NAV om det er mulig å få ekstra støtte til å kjøpe jobbklær?

Anonymkode: acc9d...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en VTA jobb i kommunen 20% fast der NAV betaler arbeidsgiver for at jeg jobber der også får jeg deler av denne betalingen som ekstra lønn i tillegg til 100% uføretrygd. Jeg jobber i ett kaldt rom type kjøleskapstemperatur så er nødt til å bruke ullundertøy og ullsokker for å ikke fryse. Jeg bruker uniform (tror det er det det kalles), så sko, bukse, genser, jakke og hansker låner jeg ved behov av jobben men ullundertøy, ullsokker og ull lue må jeg ha med selv. Nå er det blitt hull i ullundertøyet og jeg blir nødt å kjøpe nytt og slikt er jo forholdsvis dyrt, jeg har minstesats ung ufør fra NAV og får 3000 kr brutto lønn fra jobben. Jeg har dette ene settet som nå er ødelagt og jeg skulle jo helst hatt to. Så vidt jeg vet får kollegaene mine dekt ullundertøy fra jobben, men de jobber jo 100% i ordinær jobb så så vidt jeg har forstått har jeg ikke rett på dette.

Er der muligheter for å spørre NAV om det er mulig å få ekstra støtte til å kjøpe jobbklær?

Anonymkode: acc9d...4b0

Dersom kollegaene får ullundertøy av jobben, så bør egentlig du også få det. Mulig at arbeidsgiveren din kan søke nav om ekstra støtte (hvis de er så gjerrige at de ikke vil gi deg samme arbeidsklær som de øvrige ansatte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...