Gå til innhold

Blir SÅ kvalm av omega 3, er der noe jeg kan gjøre for å forebygge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har begynt å ta omega 3 da jeg spiser veldig lite fisk, det blir kanskje en filet laks eller ørret i måneden på det beste da jeg ikke er så glad i annen fisk enn det. Jeg har kjøpt de aller minste omega 3 kapslene som finnes men likevel kan jeg ofte bli skikkelig kvalm bare av tanken på å ta dem og det er jo ganske kjipt ettersom jeg jo må ta dem hver dag. Og når jeg faktisk svelger dem ned blir det jo enda verre! Det er heldigvis sjeldent jeg ender opp med å brekke meg, men jeg kjenner på SKIKKELIG overveldende kvalme hver eneste gang. Jeg har også håpet på at jeg kanskje skulle bli vant med det med tiden men nå har jeg snart tatt en hel boks på 130 tabletter og jeg er fortsatt like kvalm dessverre. Jeg har vurdert å kjøpe de omega-3 fiskene for barn som man tygge i stedet for men da de er kjempedyre (104 kr for 36 stk) så utgår det. 

Finnes der noe jeg kan gjøre for å forebygge denne kvalmen?

Anonymkode: 08530...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har begynt å ta omega 3 da jeg spiser veldig lite fisk, det blir kanskje en filet laks eller ørret i måneden på det beste da jeg ikke er så glad i annen fisk enn det. Jeg har kjøpt de aller minste omega 3 kapslene som finnes men likevel kan jeg ofte bli skikkelig kvalm bare av tanken på å ta dem og det er jo ganske kjipt ettersom jeg jo må ta dem hver dag. Og når jeg faktisk svelger dem ned blir det jo enda verre! Det er heldigvis sjeldent jeg ender opp med å brekke meg, men jeg kjenner på SKIKKELIG overveldende kvalme hver eneste gang. Jeg har også håpet på at jeg kanskje skulle bli vant med det med tiden men nå har jeg snart tatt en hel boks på 130 tabletter og jeg er fortsatt like kvalm dessverre. Jeg har vurdert å kjøpe de omega-3 fiskene for barn som man tygge i stedet for men da de er kjempedyre (104 kr for 36 stk) så utgår det. 

Finnes der noe jeg kan gjøre for å forebygge denne kvalmen?

Anonymkode: 08530...6f6

Ta en spiseskje sitrontran hver morgen. :) Den smaker ingenting, jeg lover. Jeg prøvde med trankapsler, da gulpet jeg transmak hele dagen, med sitrontran er det null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du kvalm av Omega-3, av oppgulp av fiskesmak etter å ha tatt kapslene, eller av å svelge kapsler?

Hvis 1) - ta det med mat.

Hvis 2) - velg kapsler som løses opp lengre ned i magen

Hvis 3) - følg Lillemus sitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (5 timer siden):

Blir du kvalm av Omega-3, av oppgulp av fiskesmak etter å ha tatt kapslene, eller av å svelge kapsler?

Hvis 1) - ta det med mat.

Hvis 2) - velg kapsler som løses opp lengre ned i magen

Hvis 3) - følg Lillemus sitt råd.

Jeg merker heldigvis ingenting til oppgulp o.l etter inntak, det jeg blir kvalm av er bare det å svelge kapslene. Det er jo litt rart for de smaker jo ikke noe og jeg har ikke noe problemer med å svelge vanlige medisiner som f.eks største litium tablettene som er sikkert dobbelt så stor som de omega-3 kapslene som jeg nå tar? Så jeg vet ikke helt hvorfor det har blitt ett så stort problem for meg? Hvordan vet man at kapslene er slike som løses opp lengre ned i magen? Jeg bruker denne fra møllers nå: https://www.boots.no/moller-s-pharma-trankapsler-omega-3-med-jod-og-selen-kapsler-120-stk-904740

Anonymkode: 08530...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (14 timer siden):

Ta en spiseskje sitrontran hver morgen. :) Den smaker ingenting, jeg lover. Jeg prøvde med trankapsler, da gulpet jeg transmak hele dagen, med sitrontran er det null problem.

Takk for tips, men jeg har litt problemer med konsistensen av tran også, ikke bare smaken. Men det skader jo ikke å prøve kanskje? Men jeg har ikke problem med å gulpe transmak da så det er ikke det som gjør meg kvalm, det er det å skulle svelge selve tabletten. Skjer bare med trankapsler og ikke vanlige medisiner merkelig nok så jeg vet ikke helt hva som kan ligge bak problemet jeg?

Anonymkode: 08530...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for tips, men jeg har litt problemer med konsistensen av tran også, ikke bare smaken. Men det skader jo ikke å prøve kanskje? Men jeg har ikke problem med å gulpe transmak da så det er ikke det som gjør meg kvalm, det er det å skulle svelge selve tabletten. Skjer bare med trankapsler og ikke vanlige medisiner merkelig nok så jeg vet ikke helt hva som kan ligge bak problemet jeg?

Anonymkode: 08530...6f6

Hvor lenge er du kvalm? Altså. Varer det ett minutt så er det jo null problem? Varer det en time så er det jo ubehagelig. 

Hele dagen er uutholdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge er du kvalm? Altså. Varer det ett minutt så er det jo null problem? Varer det en time så er det jo ubehagelig. 

Hele dagen er uutholdelig. 

Det varierer litt egentlig. Heldigvis varer det stort sett ikke lenger enn en halvtime, men det kan også vare noen timer. Hele dagen har heldigvis aldri hendt.

Anonymkode: 08530...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det varierer litt egentlig. Heldigvis varer det stort sett ikke lenger enn en halvtime, men det kan også vare noen timer. Hele dagen har heldigvis aldri hendt.

Anonymkode: 08530...6f6

En halvtime er jo overkommelig, noen timer er verre ja. Det er jo veldig ubehagelig å være kvalm. Jeg har ikke noen gode råd dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har begynt å ta omega 3 da jeg spiser veldig lite fisk, det blir kanskje en filet laks eller ørret i måneden på det beste da jeg ikke er så glad i annen fisk enn det. Jeg har kjøpt de aller minste omega 3 kapslene som finnes men likevel kan jeg ofte bli skikkelig kvalm bare av tanken på å ta dem og det er jo ganske kjipt ettersom jeg jo må ta dem hver dag. Og når jeg faktisk svelger dem ned blir det jo enda verre! Det er heldigvis sjeldent jeg ender opp med å brekke meg, men jeg kjenner på SKIKKELIG overveldende kvalme hver eneste gang. Jeg har også håpet på at jeg kanskje skulle bli vant med det med tiden men nå har jeg snart tatt en hel boks på 130 tabletter og jeg er fortsatt like kvalm dessverre. Jeg har vurdert å kjøpe de omega-3 fiskene for barn som man tygge i stedet for men da de er kjempedyre (104 kr for 36 stk) så utgår det. 

Finnes der noe jeg kan gjøre for å forebygge denne kvalmen?

Anonymkode: 08530...6f6

Har du forsøkt å ta em med mat

Anonymkode: f1da5...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...