Gå til innhold

Tror dere det vil være mye å spare for meg å begynne å handle på kiwi i stedet for spar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg vurderer å bytte matbutikk jeg handler på fra spar (eurospar) og til kiwi da jeg har hørt mange si kiwi skal være "så mye billigere". Jeg er forresten trumf medlem og medlem i kiwi pluss så det blir jo 1% bonus på alt jeg handler fra begge butikkene og 15% bonus på all frukt og grønt bare fra kiwi. 

Det er bare disse to matbutikkene som er i nærheten så det blir styrete å skulle handle fast i en annen en de to forresten.

Men grunnen til at jeg ikke handler på kiwi fast  nå allerede er at det er ett lengre stykke for meg å gå dit og da jeg forsøker handle alt jeg trenger bare en dag i uka blir det jo litt varer å ta med hjem igjen, jeg bruker sekk da så det går stort sett greit. Har ikke bil. Det tar ca. 8 min å gå til spar en vei og 20 min til kiwi en vei. Det som også er er at spar har selvsjekkut kasser så der kan man bruke god tid på å scanne og pakke varene, mens på kiwi er der bare vanlig kasse så man må stå i kø som vanlig osv. Jeg blir generelt sett ganske stresset av slik så det er nesten så jeg vurderer å bare betale ekstra for å handle på spar på grunn av det hehe, men jeg blir vel vant til å stå i kø og handle i vanlig kasse etter hvert også hvis jeg velger kiwi. Jeg har jo 3 dager fri i ukedagene så har jo muligheten til å forsøke å dra å handle når det er minst mulig kunder.

Hva tenker dere? Vil det være mye/en del å spare for meg om jeg bytter fra spar til kiwi?

(Jeg får jo ikke sammenlignet priser på nettet da kiwi ikke har nettbutikk, men jeg tenkte gjøre ett lite 'eksperiment' å forsøke å skrive handleliste og handle alt det jeg trenger på en uke på spar først før jeg tar med den samme handlelisten og handler akkurat det samme på kiwi uken etter, da er det jo lettere å sammenligne handlelistene og priser)

Anonymkode: ef573...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva tenker dere? Vil det være mye/en del å spare for meg om jeg bytter fra spar til kiwi?

Nå handler jeg ekstremt sjelden på Spar da den eneste her omkring er på vei til hytta, men den er en god del dyrere enn Kiwi ja! Så jeg hadde nok glatt gått 5 min lengre (det er jo bare sunt!) for å spare en del penger, i alle fall sånn til daglig. Du har ikke sykkel da? Det er kanskje ikke sykkelføre nå hos deg heller, men utpå våren blir det jo sykkelføre over det ganske land. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dessverre ikke Kiwi her i området. Utrolig..rotete butikk og trangt med ansatte som alltid løper rundt og gjør det enda vanskeligere å komme fram blant hyllene! Men jeg går dit en sjelden gang fordi frukten er bra der. Og det er jo ikke så dyrt. Men jeg handler fast på Extra her, rett over gaten, for bortsett fra Rena er det billig og god mat. Og betjeningen er alltid veldig hyggelige. Frukt og grønnsaker er de derimot ikke gode på, og det er det jeg spiser mest av, så da blir det Rema. Eller innvandrerbutikkene. Spar vet jeg ingenting om, men når jeg er i sommerhuset vårt så handler jeg på Kiwi. Der er det mer space og ingen ansatte som løper rundt. Er godt fornøyd med den butikken. Syns du kan velge Kiwi, så får du litt trim på kjøpet også 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg liker dessverre ikke Kiwi her i området. Utrolig..rotete butikk og trangt med ansatte som alltid løper rundt og gjør det enda vanskeligere å komme fram blant hyllene!

Jøss! Jeg elsker min lokale Kiwi, alle som jobber der er kjempekoselige, lokalene er store og luftige med god plass mellom hyllene. :) Handler også en del på Extra som ligger like ved jobben, der er det noe trangere og mørkere, men veldig hyggelig ansatte der også. Rema liker jeg ikke av en eller annen grunn så der handler jeg veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jøss! Jeg elsker min lokale Kiwi, alle som jobber der er kjempekoselige, lokalene er store og luftige med god plass mellom hyllene. :) Handler også en del på Extra som ligger like ved jobben, der er det noe trangere og mørkere, men veldig hyggelig ansatte der også. Rema liker jeg ikke av en eller annen grunn så der handler jeg veldig sjelden.

Ja, men i denne butikken her er det trangt. Og ansatte med varer og vogner mellom alle hyllene. Ikke er de særlig hyggelige heller. En gang betalte jeg varer for ei som nok var rumener. Det var ikke mye, kun 40 kr. Ellers måtte hun ha lagt tilbake varen. Og da sa hun i kassa litt sånn spydig : jaja, du velger selv hvem du vil bruke penger på!  Jeg ble helt satt ut! 

Så den er nok litt spesiell den butikken. Jeg er fornøyd med Kiwi ellers 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (44 minutter siden):

Nå handler jeg ekstremt sjelden på Spar da den eneste her omkring er på vei til hytta, men den er en god del dyrere enn Kiwi ja! Så jeg hadde nok glatt gått 5 min lengre (det er jo bare sunt!) for å spare en del penger, i alle fall sånn til daglig. Du har ikke sykkel da? Det er kanskje ikke sykkelføre nå hos deg heller, men utpå våren blir det jo sykkelføre over det ganske land. :) 

Det blir 12 min lenger å gå en vei hvis jeg skal handle på Kiwi, men det er jo overkommelig det også da 😊 Jeg har aldri sammenlignet priser selv, men alle jeg har snakket med sier jo at det er så dyrt på Spar i forhold til Kiwi, så det kan sikkert være en del å spare tenker jeg. Også det med at Kiwi har 15% trumf bonus på grønnsaker som jeg handler en del. Jeg har en sykkel, men den er så ufattelig tung å sykle så jeg orker ikke bruke den haha. Tenker kanskje på å kjøpe ny når våren kommer da kanskje, er jo greit å ha ☺️

Anonymkode: ef573...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (48 minutter siden):

Jeg liker dessverre ikke Kiwi her i området. Utrolig..rotete butikk og trangt med ansatte som alltid løper rundt og gjør det enda vanskeligere å komme fram blant hyllene! Men jeg går dit en sjelden gang fordi frukten er bra der. Og det er jo ikke så dyrt. Men jeg handler fast på Extra her, rett over gaten, for bortsett fra Rena er det billig og god mat. Og betjeningen er alltid veldig hyggelige. Frukt og grønnsaker er de derimot ikke gode på, og det er det jeg spiser mest av, så da blir det Rema. Eller innvandrerbutikkene. Spar vet jeg ingenting om, men når jeg er i sommerhuset vårt så handler jeg på Kiwi. Der er det mer space og ingen ansatte som løper rundt. Er godt fornøyd med den butikken. Syns du kan velge Kiwi, så får du litt trim på kjøpet også 🙂

Åja. Jeg liker godt Kiwi som er nærmest her jeg bor da, eneste negative er at de ikke har selvsjekkut for det har jeg blitt glad i og bruker alltid når jeg handler, minimiserer litt stresset hehe. Jeg tenker jeg kommer til å handle på kiwi fremover nå 😊

Anonymkode: ef573...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja. Jeg liker godt Kiwi som er nærmest her jeg bor da, eneste negative er at de ikke har selvsjekkut for det har jeg blitt glad i og bruker alltid når jeg handler, minimiserer litt stresset hehe. Jeg tenker jeg kommer til å handle på kiwi fremover nå 😊

Anonymkode: ef573...d06

Skjønner. Men tror du gjør et godt valg likevel. Det er verdt forsøket 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir 12 min lenger å gå en vei hvis jeg skal handle på Kiwi, men det er jo overkommelig det også da 😊 Jeg har aldri sammenlignet priser selv, men alle jeg har snakket med sier jo at det er så dyrt på Spar i forhold til Kiwi, så det kan sikkert være en del å spare tenker jeg. Også det med at Kiwi har 15% trumf bonus på grønnsaker som jeg handler en del. Jeg har en sykkel, men den er så ufattelig tung å sykle så jeg orker ikke bruke den haha. Tenker kanskje på å kjøpe ny når våren kommer da kanskje, er jo greit å ha ☺️

Anonymkode: ef573...d06

12 min lengre var det ja, hvor fikk jeg 5 min fra!? Jeg har ca. 15 min bort til min Kiwi, noen min mer til Rema, litt mindre igjen til Mega, men der kan jeg jo ikke handle, der er det jo grisedyrt! Hos meg er det flatt da, om det er bakkete hos deg så blir det jo litt tyngre.

En litt lettere sykkel er nok en fordel ja - du kan kanskje finne noe på finn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (47 minutter siden):

Jøss! Jeg elsker min lokale Kiwi, alle som jobber der er kjempekoselige, lokalene er store og luftige med god plass mellom hyllene. :) Handler også en del på Extra som ligger like ved jobben, der er det noe trangere og mørkere, men veldig hyggelig ansatte der også. Rema liker jeg ikke av en eller annen grunn så der handler jeg veldig sjelden.

Samme her, min kiwi butikk er utrolig bra og veldig hyggelige ansatte. Er heller ikke så glad i rema, men handler der av og til. Ellers handler jeg litt på meny når jeg skal ha noe Kiwi ikke har.  Har Kiwi, ekstra, rema og meny i nogenlunde nærhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (18 minutter siden):

Skjønner. Men tror du gjør et godt valg likevel. Det er verdt forsøket 🙂

Det er sant ☺️

Anonymkode: ef573...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (16 minutter siden):

12 min lengre var det ja, hvor fikk jeg 5 min fra!? Jeg har ca. 15 min bort til min Kiwi, noen min mer til Rema, litt mindre igjen til Mega, men der kan jeg jo ikke handle, der er det jo grisedyrt! Hos meg er det flatt da, om det er bakkete hos deg så blir det jo litt tyngre.

En litt lettere sykkel er nok en fordel ja - du kan kanskje finne noe på finn?

Det er nesten helt flatt hele veien til Kiwi da så sånn sett er det jo veldig greit å både gå og sykle 😊 Ja, å se etter brukt sykkel på finn var en veldig god ide! Det tenkte jeg faktisk ikke på som ett alternativ...

Anonymkode: ef573...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nesten helt flatt hele veien til Kiwi da så sånn sett er det jo veldig greit å både gå og sykle 😊 Ja, å se etter brukt sykkel på finn var en veldig god ide! Det tenkte jeg faktisk ikke på som ett alternativ...

Anonymkode: ef573...d06

Hos oss er det også sånn at vår-sommer-høst kan man sette igjen sykler på avfallsplassen slik at andre kan ta dem med seg gratis. Som oftest må de fikses litt, men det er gjerne ikke verre enn litt gir-fiks, nye slanger/dekk eller en wire som har gått av. Om du er hendig eller kjenner noen som er så kanskje noe slikt kan være mulig der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (35 minutter siden):

Hos oss er det også sånn at vår-sommer-høst kan man sette igjen sykler på avfallsplassen slik at andre kan ta dem med seg gratis. Som oftest må de fikses litt, men det er gjerne ikke verre enn litt gir-fiks, nye slanger/dekk eller en wire som har gått av. Om du er hendig eller kjenner noen som er så kanskje noe slikt kan være mulig der du bor?

Åja, så kjekt tilbud da. Jeg har en far som er ganske god på sånne tekniske ting og reparering av forskjellig så jeg har troen på at han hadde klart å fikse en eventuelt ødelagt sykkel for meg ☺️ Jeg skal sjekke ut hva som finnes her jeg bor.

Anonymkode: ef573...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har to aspekter:

1) Hvor mye du sparer på samme vare på Kiwi vs Spar. På varer hvor det er konkurranse og store volum (eksempelvis en liter melk) er ikke besparelsen så stor. Den ligger på 10-15%. På mindre "mainstream" varer derimot, kan det variere mye mer. Eksempelvis på en pakke grøtris kan du nok spare 20-25% eller mer (som et eksempel).

2) Spar, Meny og Coop Mega tar seg enormt godt betalt for varer hvor de ikke har konkurranse fra lavpriskjedene. Kan du unngå slike varer (ferskvare i disk, diverse mindre produktlinjer som spesielle pålegg, oster, osv) og heller velge de mer industrielle variantene, så kan du spare veldig store beløp. Et eksempel er at du kan kjøpe en Eldorado brie for 29,90 på Kiwi, mens du gjerne kan betale 100 kroner for en brie på Meny. En pakke ribberull kan koste 59,90 på Meny, mens en pakke kokt skinke kan koste 24,90 på Kiwi. Kan du leve med mer standard varer, så kan du nesten halvere matkostnadene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPAR har vel endel tilbud.  Gå dit og kjøp tilbud og dra til Kiwi for å kjøpe lavprisvarer.  Jeg har to matbutikker, OBS og Kiwi og kjøper tilbud på OBS og normalvarer på Kiwi.  Men nå er jeg av dem som husker priser uten å anstrenge meg.  Det kan faktisk være stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaylord Focker

Gjetter at du kan spare 8-10%. Du får selv vurdere om det er verdt den ekstra veien til Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...