Gå til innhold

Oppbevarings glass til hjemmelaget taco krydder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker på å lage hjemmelaget taco krydder for å få det billigere og også slippe unna sukkeret som er i de man kjøper. Jeg lurer på hvilket glass på claes olsson jeg skal kjøpe til oppbevaring. Hvordan beregner jeg hvor stort glasset må være til å få plass til alt krydderet? Oppskriften på krydderet inneholder ca 10 spiseskjeer krydder til sammen (av forskjellige krydder da).

Noen som kan hjelpe?

 

Vil denne minste glass krukken ha nok plass f.eks? https://www.clasohlson.com/no/Konserveringsglass-med-skrulokk/p/44-3820-2  Står den er 0,25L... Her er også en annen type: https://www.clasohlson.com/no/Glasskrukke-med-lokk/p/34-2024-1 og det står det rommer 70ml...

Anonymkode: 2d36f...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tommelfingerregel er at en spiseskje er ca 15 ml. Hvis du skal ha 10 spiseskjeer krydder i et glass, så ville jeg valgt ett som rommer minst 0,25 liter (spesielt hvis spiseskjeene er litt toppede).

Du sparer nok ikke mye sukker ved å lage dette krydderet selv (det er lite sukker i taco-krydderblandinger) men du sparer ofte en god del salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du først skal lage tacokrydder anbefaler jeg å lage minst dobbel porsjon, så det varer en stund. 

Anonymkode: 2a62a...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...