Gå til innhold

Kjøp av ny sykkel og hjelm? Ønsker tips til hvilken sykkel og hvor kjøpe den osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har innsett at jeg må kjøpe meg ny sykkel etter hvert, tenkte investere i en ny når våren kommer. Men så er det jo det å velge merke som jeg synes er veldig vanskelig da. Jeg er forresten dame og 160 cm om det skulle ha noe å si?

Sykkelen jeg har fra før husker jeg ikke merke på, men det er en bysykkel med korg fremme og bagasjebrett, noe jeg synes er veldig kjekt å ha. Det eneste som ikke er så kjekt med den er at den er så ufattelig tung å sykle at jeg har gitt litt opp å bruke den. Er det helt flatt så er det jo overkommelig, men oppoverbakker er ett mareritt og mer enn ofte må jeg rett og slett gå av sykkelen og trille den for å komme meg opp bakken haha. Det er jo mest flatt og gangvei der jeg sykler, men det er jo også litt bakker så kjipt å ikke komme seg opp uten å måtte gå av sykkelen.

Jeg bruker stort sett bare sykkel som transportmiddel for å komme meg raskere frem fra A til B, men det blir stort sett buss jeg bruker da jeg som oftest skal lengre strekninger som vil bli for langt å sykle for meg når jeg skal ting som jobb, kjøpesenter, kafe og lege og slikt. Men jeg kan bruke den til matbutikken da når jeg skal handle der var tanken.

Hva burde jeg gå for? Bysykkel eller hybridsykkel? Og hvilke merker er verdt å kjøpe? (Elsykkel er forresten ikke aktuelt da det blir for dyrt for meg). Ønsker gjerne sykkel så billig så mulig ettersom den ikke brukes så mye så jeg tenker det ikke er verdt å bruke så mye peng på.

Ny hjelm trenger jeg også da den jeg har er veldig gammel, har noen ett merke å anbefale?

Og hvor er det best å handle sykler? Jeg bor i en større by med de fleste sportsbutikker og slikt så skal være greit å få kjøpt i butikk.

Anonymkode: c74d8...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøver igjen jeg... håper noen har råd å komme med...

Anonymkode: c74d8...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Prøver igjen jeg... håper noen har råd å komme med...

Anonymkode: c74d8...f2b

Jeg har el-sykkel, mannen og jeg kjøpte oss for 2-3 år siden og det er helt gull! Men de koster flesk da, vi ga bortimot 30.000,- pr. sykkel... Jeg ville gått til en sportsbutikk eller en ren sykkelforhandler, ikke kjøp sykkel på Biltema f.eks. Hos en skikkelig sykkelforhandler får du jo teste sykkelen før du ev. kjøper.

Den siste sykkelhjelmen min kjøpte jeg på Sykkelpikene, men det er en ting som må prøves! Jeg prøvde flere før jeg fant en som satt som et skudd, det er liten vits med en som sitter så dårlig at den sklir halvveis av deg om du kræsjer med noe. Jeg har en Abus som ligner på denne, men min har en liten solskjerm og små, hvite prikker. :D 

WEB_Image_ABUS_Sykkelhjelm_Scraper_ACE_M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 7.22):

Hva burde jeg gå for? Bysykkel eller hybridsykkel?

Jeg anbefaler hybrid, selv om du ikke har planlagt å sykle i terrenget. Jeg sykler mye på ganske bratt turvei der det ikke er asfalt, men likevel godt dekke (ikke gjørmete sti) og vil derfor gjerne ha noe som er litt solid. 

Her står det en del om hva man bør tenke på ved valg av den typen sykkel: https://birk.no/sykkel/hybridsykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...