Gå til innhold

Kan føttene virkelig fortsatt vokse etter at man har blitt voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på... Kan føttene virkelig fortsatt vokse etter at man har blitt voksen? Grunnen til at jeg spør er at jeg kjøpte meg et par klatresko for noen år siden, de blir ikke så mye brukt men de passet perfekt når jeg kjøpte dem i alle fall og brukte dem en del da. Ingen problemer. Men så nå har jeg ikke brukt dem på noen år og nå når jeg brukte dem sist så hadde de blitt litt for små såpass at jeg fikk litt vondt når jeg brukte dem. Er ikke det litt rart? Jeg trodde føttene sluttet å vokse når man er blitt voksen? Hva kan ha skjedd? Jeg var forresten 25 år da jeg kjøpte dem og er 29 år nå om det skulle ha noe å si.

Anonymkode: 8939b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på... Kan føttene virkelig fortsatt vokse etter at man har blitt voksen? Grunnen til at jeg spør er at jeg kjøpte meg et par klatresko for noen år siden, de blir ikke så mye brukt men de passet perfekt når jeg kjøpte dem i alle fall og brukte dem en del da. Ingen problemer. Men så nå har jeg ikke brukt dem på noen år og nå når jeg brukte dem sist så hadde de blitt litt for små såpass at jeg fikk litt vondt når jeg brukte dem. Er ikke det litt rart? Jeg trodde føttene sluttet å vokse når man er blitt voksen? Hva kan ha skjedd? Jeg var forresten 25 år da jeg kjøpte dem og er 29 år nå om det skulle ha noe å si.

Anonymkode: 8939b...fbc

Hvis du har lagt på deg, kan det også legge seg litt på føttene slik at sko blir litt trangere.

Ellers kan jo føtter miste litt av spensten og "flate ut" når man blir litt eldre, slik at føttene blir litt lengre. Mange merker også dette når de blir slitne, f.eks. etter å ha gått i fjellet en hel dag. Men du er jo litt ung til å merke dette på grunn av alder, tror jeg.

Jeg tviler sterkt på at føttene virkelig vokser når du er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (29 minutter siden):

Hvis du har lagt på deg, kan det også legge seg litt på føttene slik at sko blir litt trangere.

Ellers kan jo føtter miste litt av spensten og "flate ut" når man blir litt eldre, slik at føttene blir litt lengre. Mange merker også dette når de blir slitne, f.eks. etter å ha gått i fjellet en hel dag. Men du er jo litt ung til å merke dette på grunn av alder, tror jeg.

Jeg tviler sterkt på at føttene virkelig vokser når du er voksen.

Åå, men jeg har faktisk gått ned i vekt siden jeg kjøpte dem. Har gått ned 20 kg så det er ikke vekten som gjør det i alle fall. Merkelige greier.

Anonymkode: 8939b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (14 minutter siden):

Har samme skostr, så nei. Fremdeles 39

Nei, jeg klarer ikke helt å skjønne hva som har skjedd her. De passet jo helt perfekt når jeg kjøpte dem og nå er de for små og ikke bare litt for små heller, de er så små at det gjør litt vondt. Det gir jo ikke mening egentlig?

Anonymkode: 8939b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg klarer ikke helt å skjønne hva som har skjedd her. De passet jo helt perfekt når jeg kjøpte dem og nå er de for små og ikke bare litt for små heller, de er så små at det gjør litt vondt. Det gir jo ikke mening egentlig?

Anonymkode: 8939b...fbc

Bruker su større sokker? Glemt å klippe negler? Men jeg vet ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (7 minutter siden):

Bruker su større sokker? Glemt å klippe negler? Men jeg vet ikke uansett.

Nei, jeg brukte tynne ullsokker og hadde klippet negler så jeg aner ikke. Merkelig altså.

Anonymkode: 8939b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på... Kan føttene virkelig fortsatt vokse etter at man har blitt voksen? Grunnen til at jeg spør er at jeg kjøpte meg et par klatresko for noen år siden, de blir ikke så mye brukt men de passet perfekt når jeg kjøpte dem i alle fall og brukte dem en del da. Ingen problemer. Men så nå har jeg ikke brukt dem på noen år og nå når jeg brukte dem sist så hadde de blitt litt for små såpass at jeg fikk litt vondt når jeg brukte dem. Er ikke det litt rart? Jeg trodde føttene sluttet å vokse når man er blitt voksen? Hva kan ha skjedd? Jeg var forresten 25 år da jeg kjøpte dem og er 29 år nå om det skulle ha noe å si.

Anonymkode: 8939b...fbc

Om du er kvinne - kan du være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Mine føtter vokste etter at jeg ble voksen. Mener å huske at jeg brukte 39-40 i tenårene. Da jeg var gravid med nr 2 hadde jeg mye vann i kroppen og hadde hovne føtter. Da alle kiloene etter svangerskapet var borte, regnet jeg med at føttene også skulle gå tilbake til normal størrelse, men det gjorde de ikke. Nå bruker jeg som regel 41, en sjelden gang 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Mine føtter vokste etter at jeg ble voksen. Mener å huske at jeg brukte 39-40 i tenårene. Da jeg var gravid med nr 2 hadde jeg mye vann i kroppen og hadde hovne føtter. Da alle kiloene etter svangerskapet var borte, regnet jeg med at føttene også skulle gå tilbake til normal størrelse, men det gjorde de ikke. Nå bruker jeg som regel 41, en sjelden gang 42.

Jeg har samme erfaring.  Jeg bruker ca. to størrelser mer nå enn i ungdomstida.  Det er ikke noe uvanlig å bruke større skostørrelser med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme størrelse etter to graviditeter, men som flere over her har erfart så kan føttene bli større under og etter graviditet. 

Alternativt kan det være du holder på endel vann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...