Gå til innhold

Truxal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått truxal av legen som jeg skal bruke for angst.

Leser veldig mye negativt om denne på diverse forum. Noen her med erfaring? Er den effektiv og trygg?

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med trygg? Tror du legen din skriver ut et utrygt medikament? 

Jeg har brukt den siden 2017 uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (12 minutter siden):

Hva mener du med trygg? Tror du legen din skriver ut et utrygt medikament? 

Jeg har brukt den siden 2017 uten problemer. 

Leser at så mange får store problemer og rare bivirkninger. At de føler seg veldig dårlige av den🥹 jeg hadde håpa å føle meg mer normal 🤪

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (19 minutter siden):

Hva mener du med trygg? Tror du legen din skriver ut et utrygt medikament? 

Jeg har brukt den siden 2017 uten problemer. 

Tar du den for angst?

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leser at så mange får store problemer og rare bivirkninger. At de føler seg veldig dårlige av den🥹 jeg hadde håpa å føle meg mer normal 🤪

Anonymkode: 2a90a...a37

Da får du stole på fagperson med utdannelse og ikke alt du leser på nett. Ditt valg.

Anonymkode: 58ff6...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får du stole på fagperson med utdannelse og ikke alt du leser på nett. Ditt valg.

Anonymkode: 58ff6...708

Men legen har sikkert ikke prøvd den selv 🥸 

 

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Også er jeg veldig redd for å få mer angst i morgen om jeg tar i kveld 

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Leser at så mange får store problemer og rare bivirkninger. At de føler seg veldig dårlige av den🥹 jeg hadde håpa å føle meg mer normal 🤪

Anonymkode: 2a90a...a37

Men du leser nok ikke så mye om alle de den fungerer på. For de har ikke behov for å skrive om det. 

Derfor skal man helst unngå å lese så mye om andres erfaringer på et medikament, men høre på legen og gjøre seg sin egen erfaring. 

Jeg er ikke tung i kropp og hode på morgenen. I sarten klarte jeg ikke å stå opp og det var på en lavere dose enn jeg har nå. Jeg får ikke angst av den, jeg blir ikke sulten av den osv. Men jeg får ikke sove uten. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar du den for angst?

Anonymkode: 2a90a...a37

Nja. Tar den mot uro og tankekjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (13 minutter siden):

Men du leser nok ikke så mye om alle de den fungerer på. For de har ikke behov for å skrive om det. 

Derfor skal man helst unngå å lese så mye om andres erfaringer på et medikament, men høre på legen og gjøre seg sin egen erfaring. 

Jeg er ikke tung i kropp og hode på morgenen. I sarten klarte jeg ikke å stå opp og det var på en lavere dose enn jeg har nå. Jeg får ikke angst av den, jeg blir ikke sulten av den osv. Men jeg får ikke sove uten. 

Nja. Tar den mot uro og tankekjør. 

Forsåvidt sant.

Jeg våkner alltid med mye angst (symptomer og uro) nå- bruker alimemazin for å sove. Men har uro ig angst 24/7 og trenger å starte dagen litt mer «tilstede». Og roe systemet litt. Kanskje denne kan funke  for det?

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forsåvidt sant.

Jeg våkner alltid med mye angst (symptomer og uro) nå- bruker alimemazin for å sove. Men har uro ig angst 24/7 og trenger å starte dagen litt mer «tilstede». Og roe systemet litt. Kanskje denne kan funke  for det?

Anonymkode: 2a90a...a37

Det er bare å prøve. Men da må du ikke angste sånn over at du prøver en ny medisin også skylder du på medisinen når problemet er angsten din for medisinen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det for å få sove da jeg var deprimert. Og den virket ihvertfall på det. Jeg liker ikke slike medikamenter som gjør meg trøtt og sløv. Da blir jeg bare mer urolig, men den virker nok ikke sånn hvis den taes når du har mye angst. Er verdt å prøve da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Det er bare å prøve. Men da må du ikke angste sånn over at du prøver en ny medisin også skylder du på medisinen når problemet er angsten din for medisinen.. 

godt poeng😊 bare så redd for at noe skaø tukle til og gjøre enda verre ( i morgen)

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk det for å få sove da jeg var deprimert. Og den virket ihvertfall på det. Jeg liker ikke slike medikamenter som gjør meg trøtt og sløv. Da blir jeg bare mer urolig, men den virker nok ikke sånn hvis den taes når du har mye angst. Er verdt å prøve da. 

Ja det er litt sånn- vil ikke bli sløv. Angsten gjør meg allerede helt fjern

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (32 minutter siden):

Det er bare å prøve. Men da må du ikke angste sånn over at du prøver en ny medisin også skylder du på medisinen når problemet er angsten din for medisinen.. 

den vil vel dempe og ta angstsymptomer mer enn alimemazin eller?

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

den vil vel dempe og ta angstsymptomer mer enn alimemazin eller?

Anonymkode: 2a90a...a37

Ja det vil den nok. På generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (12 timer siden):

Ja det vil den nok. På generelt grunnlag.

Drømmer om å våkne å ikke føle meg helt merkelig..

Anonymkode: 2a90a...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal slutte helt å spørre variasjoner over samme tema om ulike medisiner.

Tiden er overmoden for å prøve dem evt innse at medisiner ikke er noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...