Gå til innhold

Noen som kan tolke denne brilleseddelen? Hvilken styrke briller bruker jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sendte e-post til optikeren jeg var hos sist og spurte om å få tilsendt brilleseddel og jeg fikk disse tallene tilbake:

HØ: +1,25/-3,25*143

VØ: +1,00/-2,25*25

PD: 59

Ja, jeg vet det kanskje er litt rart å ikke huske selv hvilke styrke briller jeg bruker og om jeg er - eller + men jeg har ikke den beste hukommelsen, hehe. Jeg har forsøkt å google hvordan tolke brilleseddel men dette svaret som jeg har fått fra optikeren klarer jeg ikke helt sette inn i sammenhengen?

Anonymkode: 1617d...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slabbedask
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg sendte e-post til optikeren jeg var hos sist og spurte om å få tilsendt brilleseddel og jeg fikk disse tallene tilbake:

HØ: +1,25/-3,25*143

VØ: +1,00/-2,25*25

PD: 59

Ja, jeg vet det kanskje er litt rart å ikke huske selv hvilke styrke briller jeg bruker og om jeg er - eller + men jeg har ikke den beste hukommelsen, hehe. Jeg har forsøkt å google hvordan tolke brilleseddel men dette svaret som jeg har fått fra optikeren klarer jeg ikke helt sette inn i sammenhengen?

Anonymkode: 1617d...3d4

Du er langsynt, +1,25 og +1,00, og har skjeve hornhinner.

https://www.lensway.no/tyd-din-brilleseddel

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...