Gå til innhold

Beste måte å oppbevare rått bacon fra åpnet pakke? Og hvor lang holdbarhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kjøpt en stor pakke bacon fra first price med 400g skivet bacon som jeg skal bruke til egg og bacon til frokost. Det er jo bare meg så det er ikke mye bacon jeg bruker om gangen, men kjøpte first price for å spare penger. Det jeg lurer på er hvordan jeg oppbevarer det råe baconet som blir igjen? Lufttett boks i kjøleskap? Fryse det ned i frysepose for å ta opp litt og litt? Steke alt på en gang, holder det lengre i kjøleskap da kanskje?

Anonymkode: 0559f...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville delt opp i porsjonspakker og lagt i fryseren. Kvelden før du skal bruke det tar du opp en porsjon og legger i kjøleskapet, det tiner fint over natten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (10 minutter siden):

Jeg ville delt opp i porsjonspakker og lagt i fryseren. Kvelden før du skal bruke det tar du opp en porsjon og legger i kjøleskapet, det tiner fint over natten. :) 

Lurt 😊 Det er jo eventuelt kjipt å måtte kaste masse bacon fordi det har blitt dårlig, spesielt når det er så dyrt så det å fryse ned og ta opp etter behov er nok den tryggeste måten å gjøre det på tenker jeg.

Anonymkode: 0559f...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Jeg ville delt opp i porsjonspakker og lagt i fryseren. Kvelden før du skal bruke det tar du opp en porsjon og legger i kjøleskapet, det tiner fint over natten. :) 

Blir bacon sprø hvis de har vært frosne? Muligens et idiotisk spørsmål men... 🙃

Bacon er noe av det beste jeg vet, så har aldri fryst det. Det går rett ned 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Blir bacon sprø hvis de har vært frosne? Muligens et idiotisk spørsmål men... 🙃

Bacon er noe av det beste jeg vet, så har aldri fryst det. Det går rett ned 😀

Ja

Anonymkode: 54233...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Blir bacon sprø hvis de har vært frosne? Muligens et idiotisk spørsmål men... 🙃

Bacon er noe av det beste jeg vet, så har aldri fryst det. Det går rett ned 😀

Jada! Vi har stort sett alltid bacon liggende i fryseren, blir sprøtt og godt det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jada! Vi har stort sett alltid bacon liggende i fryseren, blir sprøtt og godt det. :) 

Okay. Da vet jeg det. Takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...