Gå til innhold

Hjelp erfaring


monica1977

Anbefalte innlegg

monica1977

hei vi trenger hjelp rask ..🙂lure på noe mannen skulle til koloskopi men de kunne itj gjennomføres de skulle bare vært en kontroll men så fikk han tilbud på Ct av tarmen en spesiell ..resultatet skulle kommer innen 5 dager.  i går fikk han innkaling der stå itj noen om diagnosen bare innkalling etter Ct vi er nå redd redd de kann være kreft eller har de stått i brevet då i såfall .  vi må jo då forberede oss på samtalen erfaring ?

Hadde de ringt vist de hadde funnet kreft ? Eller må vi forberede oss på de verste ? Tankene går rundt å rundt få itj sove spise er bare kvalm å redd :(a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstod ikke helt spørsmålet, skulle han ha tatt koloskopi men ble tilbudt CT?

Ikke så fall ikke noe å bekymre seg for. Jeg tar koloskopi og CT om hverandre til kontroll 6 ganger i året.

Om han ble undersøkt ved koloskopi og ble senere også innkalt til CT så kan dere ringe inn og spørre hvorfor, men man har alltid samtale rett etter koloskopi så man får vite alle funn og videre undersøkelser.

Spør hvis det er noe mer du lurer på, så slipper du/ dere å bekymre dere unødig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monica1977

Hei han skulke te koloskopi men den vart tross smertestillende for smertefull då fikk han tilbud å drikke noe å avventer 3 time å då blir tatt en Ct fra innsia. Nå etter 5 dager har vi fått innkalling CT kontroll itj noen mer å då lure vi nå på hva de betyr .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monica1977 skrev (6 minutter siden):

Hei han skulke te koloskopi men den vart tross smertestillende for smertefull då fikk han tilbud å drikke noe å avventer 3 time å då blir tatt en Ct fra innsia. Nå etter 5 dager har vi fått innkalling CT kontroll itj noen mer å då lure vi nå på hva de betyr .. 

Da forstår jeg litt mer, jeg vet ikke forhistorien og opprinnelig grunn til undersøkelsene.

Av det lille jeg vet så kan jeg fortelle dette: dette er kirurgisk poliklinikk. Da diskuterer man eventuelle kirurgiske inngrep som har vært/ måtte være aktuelle etter undersøkelse. Det er heldigvis ikke lenge til timen finner sted, så da får dere svar på eventuelle spørsmål og bekymringer.

Om han ikke opprinnelig var innkalt fra kirurgisk poliklinikk på grunn av operasjoner han har hatt, så er det vurdert inngrep på grunn av funn under CT-indersøkelslsen.

Eksempel: jeg blir kalt inn av medisinsk poliklinikk til undersøkelse, og så innkalt av kirurgisk poliklinikk til oppfølging. Da vet jeg at det er gjort funn som kan kreve inngrep/ kirurgi.

Smør dere med tålmodighet i 1 1/2 uke så får dere svar☺️

Jeg kan ikke svare mer uten å vite bakgrunn dessverre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monica1977

Hei igjen takk for svar han vart innlagt på kirugisk pga av betennelse i tarmen å de har gått hull før i tarmen men de har kapsler sæ inn .. blir utskrevet før jul ..pga av de skulle han har den koloskopi  som hvert itj mulig å gjennomføre derfor Ct og nå henvisning til CT kontroll 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

monica1977 skrev (56 minutter siden):

Hei igjen takk for svar han vart innlagt på kirugisk pga av betennelse i tarmen å de har gått hull før i tarmen men de har kapsler sæ inn .. blir utskrevet før jul ..pga av de skulle han har den koloskopi  som hvert itj mulig å gjennomføre derfor Ct og nå henvisning til CT kontroll 

Da hadde jeg ikke uroet meg før timen, hadde det hastet med noe ekstraordinært, hadde de ringt inn fra avdelingen. Spesielt kirurgisk er gode på å følge opp kritiske tilfeller.

Det er betryggende at han følges opp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...