Gå til innhold

NHD - bivirkninger/sluttet med cipramil


andungen

Anbefalte innlegg

Hei, her kommer et av disse sikkert kjedelige spørsmålene om opp- og nedtrapping. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger verken ved opp- eller nedtrapping når det gelder cipramil, bortsett fra å trappe ned fra 10 mg til ingenting. (var oppe i 60)

Går 11. dagen uten nå og det suser og piper inni hjernen hver gang jeg snur/bøyer hodet. Nesten som et svakt tannlegebor.

Blir endel svimmel (varer bare noen sek hver gang). Vanskelig å beskrive virkningene egentlig..sikkert forskjellig fra person til person, men som en mellomting av tinnitus og feil på balansenerven. Dette ble mye om lite..men det jeg ville spørre om er hvor lenge det kommer til å fortsette?? Jeg begynner å bli farlig lei... Har lyst til å begynne med cipramil igjen...synes den funket bra..men psykiateren min sier at jeg ikke har godt av å bruke SSRI... (bare en liten avsporing igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl

Har lest om personer som har vært plaget 2-3 mnd.

Har som nevnt tidligere aldri opplevd at noen av mine pasienter har fåt slike bivirkninger.

PS

Kunne likt å vite begrunnelsen for at du ikke burde bruke SSRI.

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om personer som har vært plaget 2-3 mnd.

Har som nevnt tidligere aldri opplevd at noen av mine pasienter har fåt slike bivirkninger.

PS

Kunne likt å vite begrunnelsen for at du ikke burde bruke SSRI.

DS

Begrunnelsen var at hun (psykiateren) mente at cipramilen gjorde meg hypoman. Jeg begynte også med selvskading, noe som ikke har skjedd på over ti år og som jeg trodde jeg hadde kontroll over. Hun sa at SSRI preparater ofte fikk latente bipolare lidelser til å blomstre opp. Samtidig er hun ikke helt sikker på om jeg er en rapid cycler. Synes jeg har fått så mange diagnoser opp igjennom at jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Diagnosen jeg har hatt lengst er ustabil personlighetsforstyrrelse. Anorexia, selvskadig, od'ing og alt som hører til der. Nå har hun satt meg på Lamictal..står nå på 100, men skal øke. Merker ingenting jeg..men psyken sier at hun ser stor bedring..så da så ;)

Men nå er jeg like hyperfølsom igjen..uten cipramilen..gråter for den minste ting..men kanskje det er sånn livet skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest lite-um

Begrunnelsen var at hun (psykiateren) mente at cipramilen gjorde meg hypoman. Jeg begynte også med selvskading, noe som ikke har skjedd på over ti år og som jeg trodde jeg hadde kontroll over. Hun sa at SSRI preparater ofte fikk latente bipolare lidelser til å blomstre opp. Samtidig er hun ikke helt sikker på om jeg er en rapid cycler. Synes jeg har fått så mange diagnoser opp igjennom at jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Diagnosen jeg har hatt lengst er ustabil personlighetsforstyrrelse. Anorexia, selvskadig, od'ing og alt som hører til der. Nå har hun satt meg på Lamictal..står nå på 100, men skal øke. Merker ingenting jeg..men psyken sier at hun ser stor bedring..så da så ;)

Men nå er jeg like hyperfølsom igjen..uten cipramilen..gråter for den minste ting..men kanskje det er sånn livet skal være?

Klippet ut noen esensielle setninger (litt ut av sammenheng, men dog...)

NHD:

"PS Kunne likt å vite begrunnelsen for at du ikke burde bruke SSRI. DS "

andungen:

"Hun [psykiateren] sa at SSRI

preparater ofte fikk latente bipolare lidelser til å blomstre opp"

Hvorfor ble det tyst, her? Har psykiatrien kommet til enighet omkring dette (hysj-hysj)-temaet?

Vennlig (sic!) hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Klippet ut noen esensielle setninger (litt ut av sammenheng, men dog...)

NHD:

"PS Kunne likt å vite begrunnelsen for at du ikke burde bruke SSRI. DS "

andungen:

"Hun [psykiateren] sa at SSRI

preparater ofte fikk latente bipolare lidelser til å blomstre opp"

Hvorfor ble det tyst, her? Har psykiatrien kommet til enighet omkring dette (hysj-hysj)-temaet?

Vennlig (sic!) hilsen

Dette er ikke noe hysj-tema.

En liten gruppe av de som bruker SSRI har bipolar lidelse. Av disse er det igjen en liten del som kan bli drevet "forbi midten" og over i hypomani/mani ved bruk av antidepressiva. Dersom dette var en erfaring som var gjort med "andungen", aksepterer jeg fullt ut psykiaterens begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...