Gå til innhold

Får alle minstepensjonister unge uføre 22.500kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner ingenting nå jeg

Anonymkode: 0a286...ec3

Uførepensjon og alderspensjon er forskjellige "lønn". Selv om arbeidsgiver er den samme så betyr ikke det lik lønn.

Anonymkode: c84f5...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjønner ingenting nå jeg

Anonymkode: 0a286...ec3

Ung uføre er uføretrygd som man får frem til 67 år. Minstepensjon er alderspensjon som man får fra 67 år. To helt forskjellige ytelser.

Anonymkode: 313cf...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unge uføre, blir (trolig) minstepensjonister når de blir gamle ja (uvisst hvor gamle, økt pensjonsalder blir jo egentlig en fordel for unge uføre siden satsen er mye lavere da, så vi får se hva pensjonsalderen blir om 40 år...).

Så du får prøve å spare opp litt penger innen da, for minstepensjon er allerede utrolig lav, og lavere vil det nok bli om 40 år.

Anonymkode: 1b9bf...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Unge uføre, blir (trolig) minstepensjonister når de blir gamle ja (uvisst hvor gamle, økt pensjonsalder blir jo egentlig en fordel for unge uføre siden satsen er mye lavere da, så vi får se hva pensjonsalderen blir om 40 år...).

Så du får prøve å spare opp litt penger innen da, for minstepensjon er allerede utrolig lav, og lavere vil det nok bli om 40 år.

Anonymkode: 1b9bf...dfe

Litt vanskelig å spare når man ikke har noe å spare. 

Men jeg har et mål om 50% arbeid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Unge uføre, blir (trolig) minstepensjonister når de blir gamle ja (uvisst hvor gamle, økt pensjonsalder blir jo egentlig en fordel for unge uføre siden satsen er mye lavere da, så vi får se hva pensjonsalderen blir om 40 år...).

Så du får prøve å spare opp litt penger innen da, for minstepensjon er allerede utrolig lav, og lavere vil det nok bli om 40 år.

Anonymkode: 1b9bf...dfe

Dagens unge uføre (født etter 1963) får garantipensjon når de "går av" med pensjon. Og den er lavere enn dagens minstepensjon.

Anonymkode: 313cf...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ung uføre er uføretrygd som man får frem til 67 år. Minstepensjon er alderspensjon som man får fra 67 år. To helt forskjellige ytelser.

Anonymkode: 313cf...a81

Det kan jo ikkestemme for jeg er under 60år og får gratis medisiner på apoteket pga at jeg har minstepensjon (og er ung ufør)? 

Anonymkode: 0a286...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jo ikkestemme for jeg er under 60år og får gratis medisiner på apoteket pga at jeg har minstepensjon (og er ung ufør)? 

Anonymkode: 0a286...ec3

Sikker på at det ikke er vanlig minsteytelse du har? Da får du dekket medisiner som går på blå resept.

Jeg er ung ufør og får ikke gratis medisiner.

Anonymkode: b4633...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikker på at det ikke er vanlig minsteytelse du har? Da får du dekket medisiner som går på blå resept.

Jeg er ung ufør og får ikke gratis medisiner.

Anonymkode: b4633...bab

Jeg får heller ikke gratis medisiner. Har ung ufør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sikker på at det ikke er vanlig minsteytelse du har? Da får du dekket medisiner som går på blå resept.

Jeg er ung ufør og får ikke gratis medisiner.

Anonymkode: b4633...bab

Åja kanskje jeg blander minstepensjonost med minsteytelse? 

Anonymkode: 0a286...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...