Gå til innhold

Å ytre seg offentlig, har dere tanker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber på et legekontor og er kommunalt ansatt. 
Jeg har store problemer med skolen til barnet mitt og ønsker å gå ut i media med det.

Vi har prøvd alt over lang tid, bare så det er sagt. 
Snakket om dette på jobb, og fikk streng beskjed av min leder om at dette fikk jeg ikke lov til. 
som kommunal ansatt er det ikke lov å sette andre kommunale bedrifter i dårlig lys. 
Javel. Men det er jo forskjell på et legekontor, skole, sykehjem osv. 

Men jeg har jo en mann som kan ytre seg da. 
har dere tanker rundt dette? 

 

Anonymkode: dfbe5...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber på et legekontor og er kommunalt ansatt. 
Jeg har store problemer med skolen til barnet mitt og ønsker å gå ut i media med det.

Vi har prøvd alt over lang tid, bare så det er sagt. 
Snakket om dette på jobb, og fikk streng beskjed av min leder om at dette fikk jeg ikke lov til. 
som kommunal ansatt er det ikke lov å sette andre kommunale bedrifter i dårlig lys. 
Javel. Men det er jo forskjell på et legekontor, skole, sykehjem osv. 

Men jeg har jo en mann som kan ytre seg da. 
har dere tanker rundt dette? 

 

Anonymkode: dfbe5...4d6

Det er da ingen lover som sier dette her?

Anonymkode: bdf2e...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er da ingen lover som sier dette her?

Anonymkode: bdf2e...dfc

Jo. Vi har ytringsfrihet og den står sterkt. Men å snakke ned sin egen arbeidsplass offentlig er ikke lov. 
selv om det ikke er samme arbeidsplass blir det regnet som det siden det er kommunen. Helt latterlig 

Anonymkode: dfbe5...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo mer på hvordan det vil bli for barnet at dette legges ut i media for alle til å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo. Vi har ytringsfrihet og den står sterkt. Men å snakke ned sin egen arbeidsplass offentlig er ikke lov. 
selv om det ikke er samme arbeidsplass blir det regnet som det siden det er kommunen. Helt latterlig 

Anonymkode: dfbe5...4d6

Ytringsfriheten er en grunnleggende menneskerettighet. Arbeidstakere er dermed beskyttet av den samme ytringsfriheten som gjelder utenfor arbeidslivet. Dette gjelder ansatte og ledere, enten de jobber i offentlig eller privat sektor.1 Alle har rett til å uttale seg om faktiske forhold på sin egen arbeidsplass og til å delta i offentlige debatter om spørsmål som berører virksomheten. Dette gjelder langt på vei også dersom virksomheten skulle bli skadelidende.

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2022-9/id2924020/?ch=16

Anonymkode: bdf2e...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer jo mer på hvordan det vil bli for barnet at dette legges ut i media for alle til å se. 

Barnet ønsker det selv. Det er ikke et lite barn. 
 

Anonymkode: dfbe5...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...