Gå til innhold

Når kommer salget av boligen i avisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet ikke om det er vanlig i alle byer men her jeg bor legger i alle fall lokal avisen ut alle salg av boliger, der da skriver en oversikt over adresse og hvem boligen ble solgt fra og hvem som kjøpte den, og også hva den ble solgt for. Jeg har lagt inn bud på bolig som har blitt akseptert av selger, men har ikke signert kjøpekontrakt ennå da. Men det jeg da lurer på er når dette boligkjøpet mitt blir publisert i avisen? Ikke at det har så stor betydning, jeg ble bare veldig nysgjerrig hehe.

Anonymkode: c6563...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er vanlig i alle byer men her jeg bor legger i alle fall lokal avisen ut alle salg av boliger, der da skriver en oversikt over adresse og hvem boligen ble solgt fra og hvem som kjøpte den, og også hva den ble solgt for. Jeg har lagt inn bud på bolig som har blitt akseptert av selger, men har ikke signert kjøpekontrakt ennå da. Men det jeg da lurer på er når dette boligkjøpet mitt blir publisert i avisen? Ikke at det har så stor betydning, jeg ble bare veldig nysgjerrig hehe.

Anonymkode: c6563...911

Når overdragelsen er tinglyst.

Anonymkode: c97ad...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når overdragelsen er tinglyst.

Anonymkode: c97ad...b53

Når blir den vanligvis det da? Beklager om jeg spør dumt men har aldri kjøpt bolig før hehe.

Anonymkode: c6563...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når blir den vanligvis det da? Beklager om jeg spør dumt men har aldri kjøpt bolig før hehe.

Anonymkode: c6563...911

Tinglysing skjer etter at boligen er overtatt av ny kjøper. Det er opp til kjøper og selger å avtale overtakelsesdato. Det er som oftest (alltid?) en del av budet. 
 

La oss si at kjøper får tilslag på budet sitt 15. februar, men har satt overtakelse 1. juni, fordi h*n vil ha litt tid på å områ seg. Da skjer tinglysing kort tid etter 1. juni. Mange lokalaviser samler opp kjøp&salg fra «foregående måned», slik jeg forstår det, ergo vil ikke dette salget bli nevnt før i juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@morsan svarer godt og utfyllende. Jeg vil bare legge til at denne annonsering av kjøp og salg vel bare omfatter selveier/eierseksjon ikke andelsleilighet/borettslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...