Gå til innhold

Hva bruker du på mat i måneden? 


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva bruker du på mat i måneden? 
Hvor mange personer er det til og voksen/barn?
Hvilken type mat bruker du spise mest av? Tenker da f.eks grønnsaker, takeaway, first price o.l?

Jeg er bare en person, kvinne 29 år og bruker stort sett 3000-4000 kr i måneden på mat. Jeg handler alltid i dato-disken hvis der ligger noe jeg tenker jeg har lyst på også kjøper jeg alltid first price varer der det er mulig, da altså om det er grei kvalitet på det og det lønner seg ift pris. Kjøper vel aller mest av varer som kyllingfilet, karbonadedeig, frosne og ferske grønnsaker, frossen frukt, havregryn, gresk yoghurt osv men også fjordland dessverre (dyrt). Ellers er jeg kanskje litt for glad i å spise ute og kan lett kjøpe meg både burger fra burger king og bakst og kaffe fra kafe ett par ganger i måneden i tillegg. Prøver skjerpe meg der da for det kan bli litt for vel dyrt til tider når det blir 100 kr for en kanelbolle og chai latte.

Anonymkode: db426...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til hjemmebruk? 3000 tenker jeg. 

Men nå spiser vi hele jøvla familien ute hver søndag, og siden jeg liker at familien samles sånn og fordi jeg er en god storesøster ( 😂 ) så spanderer jeg ofte på de yngre uten at våre snobbeforeldre vet. Så det blir ofte et par tusen mer. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Til hjemmebruk? 3000 tenker jeg. 

Men nå spiser vi hele jøvla familien ute hver søndag, og siden jeg liker at familien samles sånn og fordi jeg er en god storesøster ( 😂 ) så spanderer jeg ofte på de yngre uten at våre snobbeforeldre vet. Så det blir ofte et par tusen mer. 

Jeg tenkte inkl. alt egenlig av mat og drikke. Altså både mat du kjøper på dagligvare for å lage hjemme, besøk på kafe og restaurant og pølse på bensinstasjon, drink på bar osv osv.

Så koselig å ha som tradisjon å spise ute hver søndag da, jeg skulle ønske jeg var flinkere til det for her er ganske mange restauranter i byen jeg har hatt veldig lyst til å spise mat hos men som jeg aldri har fått gjort ettersom jeg ikke liker gå ut å spise alene 😅

Anonymkode: db426...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (2 minutter siden):

Rundt 3000 tenker jeg. Kokka kommer i tillegg.

Hva mener du med kokka? Har du privat kokk som lager mat til deg? Hehe...

Anonymkode: db426...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte inkl. alt egenlig av mat og drikke. Altså både mat du kjøper på dagligvare for å lage hjemme, besøk på kafe og restaurant og pølse på bensinstasjon, drink på bar osv osv.

Så koselig å ha som tradisjon å spise ute hver søndag da, jeg skulle ønske jeg var flinkere til det for her er ganske mange restauranter i byen jeg har hatt veldig lyst til å spise mat hos men som jeg aldri har fått gjort ettersom jeg ikke liker gå ut å spise alene 😅

Anonymkode: db426...4a4

Js ok. 5000-6000 tusen da. Men jeg spanderer sjelden alkohol på noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva mener du med kokka? Har du privat kokk som lager mat til deg? Hehe...

Anonymkode: db426...4a4

Coca cola.

Jeg tror mannen min og jeg bruker ca. 5500-6000,- i mnd på mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (40 minutter siden):

Jeg er veldig uøkonomisk og bruker alt for mye. Har ikke styring på det. 

Det handler ikke om  økonomisk sans akkurat  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det handler ikke om  økonomisk sans akkurat  

Hva tenker du det handler om?

Anonymkode: cd10f...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 timer siden):

Det handler ikke om  økonomisk sans akkurat  

Neivel. Hva handler det om da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Neivel. Hva handler det om da? 

Det er mulig jeg tar feil, men på meg virker det som det er lav impulskontroll og noe tvang. Hvis det er feil, så beklager jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (55 minutter siden):

Det er mulig jeg tar feil, men på meg virker det som det er lav impulskontroll og noe tvang. Hvis det er feil, så beklager jeg. 

Tenker det handler om begge deler. Jeg har høyt forbruk også når jeg kun kjøper det jeg "skal"..veldig dyrt å handle sunt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Jeg er faktisk ikke sikker på hvor mye vi bruker, men vi kjøper gjerne store kvanta når ting er på tilbud, så den ene måneden kan vi nok fint ligge 1000-2000 over den forrige. 

Jeg tipper vi to ligger på 5000-7000 kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 til 8 tusen. Kommer ann på om vi har vært i Sverige eller ikke.

Anonymkode: 339de...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5700 kr denne gangen. Litt for mye. Men jeg har hatt vinterferie og da brukes mer :)

Anonymkode: 3c2c3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

røfflig rundt 5, for 1 person. Mat står høyt i kurs her! 

Anonymkode: cd10f...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjennomsnittlig 3000 - 4000 i måneden.  Jeg spiser ofte ute og det er ikke medregnet.  Jeg bor alene.  Jeg sparer ikke noe særlig, og kjøper sjelden ferdiglagde produkter.  Det går mest i rent kjøtt og fisk, og så ferske grønnsaker.  Har også frosne grønnsaker da jeg synes det er vanskelig å få brukt opp ferske grønnsaker og liker ikke å kaste mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...