Gå til innhold

Læreren til barnet mitt ble sparket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har opplevd en lærer på skolen til barnet mitt som har krenket barnet vårt i alvorlig grad. Vet samme lærer har gjort det mot andre også, og det har vært klager. 
saken nå er at lærer har fått sparken. 
Mange er sur på meg, og jeg får stadig kommentarer som «stakkars lærere nå til dags» «alt er jo krenking i dag» 

Som at mitt barn er et lett krenkende barn som ikke tåler motstand. 
At jeg som voksen har ødelagt lærerens liv og yrke. 
Det er jo ikke jeg som sitter i kommunen å gir folk fyken. Denne avgjørelsen er tatt i øverste hold, og mulig det er andre grunner også til at denne læreren måtte gå. 
Uansett blir jeg syndebukken her. 
For veldig mange har et syn på at elever er ufordragelig og djevelunger, mens læreren står maktesløs. 

Det jeg ikke har snakket høyt om utad, for å verne om mitt barn er at barnet ble syk av dette og fikk traumereaksjoner. 
Ingen voksne skal utøve psykisk misshandling på elever 

Anonymkode: 71460...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis læreren får sparken, så får hen det ikke for klager som er tull og bagateller. Syns det er rart at andre tenker det. Så læreren må jo faktisk ha opptrådt på en uakseptabel måte, og også flere ganger siden flere har klaget. Kan ikke se at dette er din skyld i det hele tatt, og tvert i mot syns jeg du har gjort det rette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Hvis læreren får sparken, så får hen det ikke for klager som er tull og bagateller. Syns det er rart at andre tenker det. Så læreren må jo faktisk ha opptrådt på en uakseptabel måte, og også flere ganger siden flere har klaget. Kan ikke se at dette er din skyld i det hele tatt, og tvert i mot syns jeg du har gjort det rette her. 

Nettopp! 
det har vært alvorlig, også mot andre elever. 
Men folk er jo så inngrodd i tankegangen sin å sier: stakkars lærer.. elevene har for mye makt osv. 

 

Anonymkode: 71460...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nettopp! 
det har vært alvorlig, også mot andre elever. 

Anonymkode: 71460...79a

Ja er som når en kvoterer inn kvinner til jobber, også tror folk at en kvinnelig ansatt er kvotert inn og dermed mindre duganes. Det trenger ikke stemme, men når systemet er sånn så vil folk tro det. Menneskers hjerne fungerer slik.

I en optimal verden kunne vi ønske at folk ikke hadde fordommer, men tror en heller må endre samfunnet så folk ikke får grunn til å ha fordommer. 

F.eks, å ikke kvotere inn kvinner, og gi lærere mer makt til å håndtere pøbler. I et slikt samfunn, vil en kvinnelig ansatt, bli antatt være kvalifisert, og en lærer anklaget for noe, vil antas å ha gått for langt og derfor fortjene sparken

Samfunnet vårt er snudd opp ned, det har uheldige konsekvenser, på mange fronter, og tror det er der vi må sette fokuset.

Anonymkode: 04ee7...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såpass tillit til systemet at jeg ikke tror en lærer blir sparket for bagateller.

Jeg tror mange velger side uten å se på hver enkelt sak. Det stemmer kanskje at noen elever er for sarte, men det betyr ikke at alle lærere er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (6 minutter siden):

Jeg har såpass tillit til systemet at jeg ikke tror en lærer blir sparket for bagateller.

Jeg tror mange velger side uten å se på hver enkelt sak. Det stemmer kanskje at noen elever er for sarte, men det betyr ikke at alle lærere er bra.

En lærer med fast ansettelse blir flyttet til, men får ikke oppsigelse.  Det skal veldig mye til for å bli oppsagt.  Alle lærere er ikke bra og en som er lærer i hele sin yrkeskarriere er ikke populær hos alle.  Det ville ikke vært normalt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja er som når en kvoterer inn kvinner til jobber, også tror folk at en kvinnelig ansatt er kvotert inn og dermed mindre duganes. Det trenger ikke stemme, men når systemet er sånn så vil folk tro det. Menneskers hjerne fungerer slik.

I en optimal verden kunne vi ønske at folk ikke hadde fordommer, men tror en heller må endre samfunnet så folk ikke får grunn til å ha fordommer. 

F.eks, å ikke kvotere inn kvinner, og gi lærere mer makt til å håndtere pøbler. I et slikt samfunn, vil en kvinnelig ansatt, bli antatt være kvalifisert, og en lærer anklaget for noe, vil antas å ha gått for langt og derfor fortjene sparken

Samfunnet vårt er snudd opp ned, det har uheldige konsekvenser, på mange fronter, og tror det er der vi må sette fokuset.

Anonymkode: 04ee7...330

Vi må endre samfunnet, så vi ikke får grunn til å ha fordommer? 

😀

Ja, det så lurt ut. Eller ikke. Skal vi anbefale jenter å farge blondt hår, at de ikke må gjøre endringer på utseendet ( eller gjøre det ), slutte å ta mot de som er mørke i huden og be alle med ulik legning holde den skjult i samme slengen? 

Og jeg kunne tenkt meg at kvinner 50+ ikke skulle hatt tilgang til internett av ymse grunner, for de er i mitt syn de med absolutt minst nettvett og også de mest ufine i kommentarfelt o.l.

( men jeg skjønner jo helt av meh selv at det er kun de som synes best, og at alle ikke er sånn, selv om jeg faltisk merker at jeg har fått litt fordommer )

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (26 minutter siden):

Vi må endre samfunnet, så vi ikke får grunn til å ha fordommer? 

Hjernen vår ble til gjennom millioner av år som apekatter i jungelen, det handler om å se mønstre for å øke sannsynligheten for riktig utfall. Og med riktig utfall snakker vi om å produsere barn og at barna overlever. Det er det dyrene (inkludert oss) er skapt for.

F.eks, spiser du en rød sopp, og nesten dør, vil du neste gang du går i skogen være mer forsiktig med å spise røde sopper. Du kan selvsagt si at der er rasistisk, men sånn har hjernen vår blitt skapt. Om X leder til Y, vil ting som ser ut som X, antas ha større sannsynlighet for å lede til Y. Er alle røde sopper dødelige? Nei. Vil du trolig leve lenger , om du ikke spiser røde sopper i skogen? Ja. Er det retteferdig ovenfor røde sopper som ikke er dødelige? Nei. Vil det skje uansett? Ja.

Tenk om det var du på skogstur. Ville du pøst på med andre røde sopper, etter å nesten ha dødd av en rød sopp du spiste? Tviler på det, og hvis selv en woke person som deg, har samme "problem" i hjernen, tenk på resten av samfunnet.... Vi har ikke sjangs. Du må tilpasse samfunnet til menneskers iboende "svakhet" til mønstergjenkjenning, og fjerne mønstrene. En kvinne i en jobb, må komme dertil gjennom prestasjoner ikke tissen sin, ellers vil folk se mønsteret og tolke ting basert på mønsteret. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 04ee7...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja er som når en kvoterer inn kvinner til jobber, også tror folk at en kvinnelig ansatt er kvotert inn og dermed mindre duganes. Det trenger ikke stemme, men når systemet er sånn så vil folk tro det. Menneskers hjerne fungerer slik.

I en optimal verden kunne vi ønske at folk ikke hadde fordommer, men tror en heller må endre samfunnet så folk ikke får grunn til å ha fordommer. 

F.eks, å ikke kvotere inn kvinner, og gi lærere mer makt til å håndtere pøbler. I et slikt samfunn, vil en kvinnelig ansatt, bli antatt være kvalifisert, og en lærer anklaget for noe, vil antas å ha gått for langt og derfor fortjene sparken

Samfunnet vårt er snudd opp ned, det har uheldige konsekvenser, på mange fronter, og tror det er der vi må sette fokuset.

Anonymkode: 04ee7...330

Det er stor forskjell på å sette grenser, ha forventninger til elevene. Og det e kalle elever for skjellsord, true de, rope til en elev at de er dum i hodet foran hele klassen. Dra de etter klærne så klærne revner. 
Det er alvorlighetsgraden det handler om. 
Det er ingen unnskyldning for at en lærer kaller en elev for hore. 
Ja, de kan bli irritert og sint, men man må ha selvkontroll og tenke over hva man sier. 
man kaller ikke barn hore foran klassen. 
mye sykt. 

 

Anonymkode: 71460...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjernen vår ble til gjennom millioner av år som apekatter i jungelen, det handler om å se mønstre for å øke sannsynligheten for riktig utfall. Og med riktig utfall snakker vi om å produsere barn og at barna overlever. Det er det dyrene (inkludert oss) er skapt for.

F.eks, spiser du en rød sopp, og nesten dør, vil du neste gang du går i skogen være mer forsiktig med å spise røde sopper. Du kan selvsagt si at der er rasistisk, men sånn har hjernen vår blitt skapt. Om X leder til Y, vil ting som ser ut som X, antas ha større sannsynlighet for å lede til Y. Er alle røde sopper dødelige? Nei. Vil du trolig leve lenger , om du ikke spiser røde sopper i skogen? Ja. Er det retteferdig ovenfor røde sopper som ikke er dødelige? Nei. Vil det skje uansett? Ja.

Tenk om det var du på skogstur. Ville du pøst på med andre røde sopper, etter å nesten ha dødd av en rød sopp du spiste? Tviler på det, og hvis selv en woke person som deg, har samme "problem" i hjernen, tenk på resten av samfunnet.... Vi har ikke sjangs. Du må tilpasse samfunnet til menneskers iboende "svakhet" til mønstergjenkjenning, og fjerne mønstrene. En kvinne i en jobb, må komme dertil gjennom prestasjoner ikke tissen sin, ellers vil folk se mønsteret og tolke ting basert på mønsteret. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 04ee7...330

Forskning viser at barn som opplever psykisk mishandling fra voksne får helseskader. 
Å irettesette og sette grenser er nødvendig, men ikke utøve vold. 

Anonymkode: 71460...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjernen vår ble til gjennom millioner av år som apekatter i jungelen, det handler om å se mønstre for å øke sannsynligheten for riktig utfall. Og med riktig utfall snakker vi om å produsere barn og at barna overlever. Det er det dyrene (inkludert oss) er skapt for.

F.eks, spiser du en rød sopp, og nesten dør, vil du neste gang du går i skogen være mer forsiktig med å spise røde sopper. Du kan selvsagt si at der er rasistisk, men sånn har hjernen vår blitt skapt. Om X leder til Y, vil ting som ser ut som X, antas ha større sannsynlighet for å lede til Y. Er alle røde sopper dødelige? Nei. Vil du trolig leve lenger , om du ikke spiser røde sopper i skogen? Ja. Er det retteferdig ovenfor røde sopper som ikke er dødelige? Nei. Vil det skje uansett? Ja.

Tenk om det var du på skogstur. Ville du pøst på med andre røde sopper, etter å nesten ha dødd av en rød sopp du spiste? Tviler på det, og hvis selv en woke person som deg, har samme "problem" i hjernen, tenk på resten av samfunnet.... Vi har ikke sjangs. Du må tilpasse samfunnet til menneskers iboende "svakhet" til mønstergjenkjenning, og fjerne mønstrene. En kvinne i en jobb, må komme dertil gjennom prestasjoner ikke tissen sin, ellers vil folk se mønsteret og tolke ting basert på mønsteret. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 04ee7...330

Det eksempelet ditt blir bare rart. Noe i naturen er giftig, men vi har ikke fordommer mot det spiselige for det. 

Selvsagt har jeg fordommer, men jeg har som regel vett til å ikke ytre dem i hytt og pine når de krenker eller sårer folk. Slik jeg har inntrykk av at eldre damer har en tendens til. ( mamge av de jeg ser= fordom altså )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det eksempelet ditt blir bare rart. Noe i naturen er giftig, men vi har ikke fordommer mot det spiselige for det. 

I eksempelet mitt har du ingen "sopp-bok" over hvilke som er spiselige og ikke. Alt du vet er at du spiste en rød sopp, og ble syk, så ser du en annen rød sopp, spiser du den. Ja eller nei ?

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Selvsagt har jeg fordommer

Kashmir skrev (2 minutter siden):

men jeg har som regel vett til å ikke ytre dem 

Jeg kjenner ikke deg, men helt generelt så tror jeg det du tror du gjør er umulig i praksis. Ubevisst vil dine fordommer påvirke dine handlinger, være seg på sopp-tur eller alle andre daglige handlinger du foretar deg. Greit at du ikke sier det høyt, men det vil bare medføre at fordommenes påvirkning på de rundt deg blir mer skjult men like skadelige for de det gjelder.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forskning viser at barn som opplever psykisk mishandling fra voksne får helseskader. 
Å irettesette og sette grenser er nødvendig, men ikke utøve vold. 

Anonymkode: 71460...79a

Som sagt din sak er nok et unntak, og dermed vil folks fordommer virke mot deg, det er selvsagt urettferdig men lite å gjøre med sånnt, en må bare heve seg over det og pushe videre.

Anonymkode: 04ee7...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I eksempelet mitt har du ingen "sopp-bok" over hvilke som er spiselige og ikke. Alt du vet er at du spiste en rød sopp, og ble syk, så ser du en annen rød sopp, spiser du den. Ja eller nei ?

Jeg kjenner ikke deg, men helt generelt så tror jeg det du tror du gjør er umulig i praksis. Ubevisst vil dine fordommer påvirke dine handlinger, være seg på sopp-tur eller alle andre daglige handlinger du foretar deg. Greit at du ikke sier det høyt, men det vil bare medføre at fordommenes påvirkning på de rundt deg blir mer skjult men like skadelige for de det gjelder.

Som sagt din sak er nok et unntak, og dermed vil folks fordommer virke mot deg, det er selvsagt urettferdig men lite å gjøre med sånnt, en må bare heve seg over det og pushe videre.

Anonymkode: 04ee7...330

Man kan ikke ha fordommer mot kunnskap. Noe er fakta, som at noen sopp er giftig. Det lærer vi, og vi er ikke idioter som spiser farlig sopp fordi vi ikke vil ha fordommer mott sopp! 

Jeg har heller ikke sagt at fordommer ikke kan påvirke handlingene mine. Som regel er det helt ufarlig og skader eller plager ingen. Vi forstår ikke alt, og kommer aldri til å gjøre det. Ergo blir vi aldri kvitt fordommer. Så da får vi heller tenke på hva vi gjør med dem framfor å tro at vi.blir kvitt alle og alt som gir oss det. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uansett så tenker jeg at vi er alle mennesker og kan trå feil. Det er evnen til å rette opp sine feil som teller. 
Nei, noen ganger går man for langt og kan ha en destruktiv oppførsel over tid som skader andre. Som nekter å rette opp. I slike tilfeller hjelper ikke en unnskyldning. 

Det er forskjellen. Vi alle blir krenket og kan føle oss støtt til tider, det meste lar vi gå, og noe må en ta opp ikke er greit. Normale folk vil da legge seg flat og be om unnskyldning og rette opp. 
Det er når vettet ikke er der og man ikke evner eller har lyst å rette opp at det blir et problem

Anonymkode: 71460...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

saken nå er at lærer har fått sparken. 

Er dette en fiktiv problemstilling? 
Du skrev nylig om dette og nå har lærer fått sparken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (17 timer siden):

Er dette en fiktiv problemstilling? 
Du skrev nylig om dette og nå har lærer fått sparken? 

Har ikke skrevet om dette før nei. Mulig det er flere som står i lignende situasjon. 
tror det er mange som sliter med skolen i dag 

Anonymkode: 71460...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...