Gå til innhold

Frossne edamamebønner til snacks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Frossne edamamebønner til snacks, funker det? Hvordan tilbereder man dem på best mulig måte så fall og blir de like sprøe som ferske sukkererter? Jeg regner med ikke det? Grunnen til at jeg spør er at jeg ønsker å spise litt sunnere snacks og at jeg nettopp kjøpte en pakke ferske sukkerterter til 48 kr i dag. Det er jo litt dyrt. Det var 200g. Så kom jeg på at jeg har jo sett edamamebønner i frysedisken til en grei pris (ca 40 kr og 400g). Har aldri smakt edamamebønner da, smaker det ganske likt sukkererter? Noen som har prøvd og vil dere sin erfaring?

Anonymkode: a7a87...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Frossne edamamebønner til snacks, funker det? Hvordan tilbereder man dem på best mulig måte så fall og blir de like sprøe som ferske sukkererter? Jeg regner med ikke det? Grunnen til at jeg spør er at jeg ønsker å spise litt sunnere snacks og at jeg nettopp kjøpte en pakke ferske sukkerterter til 48 kr i dag. Det er jo litt dyrt. Det var 200g. Så kom jeg på at jeg har jo sett edamamebønner i frysedisken til en grei pris (ca 40 kr og 400g). Har aldri smakt edamamebønner da, smaker det ganske likt sukkererter? Noen som har prøvd og vil dere sin erfaring?

Anonymkode: a7a87...ee4

Frosne edamamebønner er perfekt, sunt og kalorifattig snack. Jeg lager de rett fra fryser, dampkoke i to tre mins og drysser på havsalt. Litt sitronsaft om du ønsker å nyte mest mulig jern (C-vitamin fremmer jernopptak). Enjoy!

Husk å fjerne skallet da, foretrekker de med skall på. 

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, frossne edamamebønner kan være en god og sund snackmulighed. Du kan koge dem i let saltet vand i et par minutter, lad dem afkøle lidt, og så kan de serveres med en smule havsalt eller andre krydderier efter smag. De er rige på protein og fibre og giver en dejlig mæthedsfornemmelse.

 

Anonymkode: 77da9...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...