Gå til innhold

Forskjell på kefir og biola? Hva velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig glad i Linda Stuhaug sine oppskrfter siden de er både lette og ikke minst sunne. Så jeg ble glad da jeg var inne på instagram siden hennes og så hun hadde lagt ut oppskrift på smoothie med ikke bare bær men også grønnsaker som fryst brokkoli og spinat. Har ikke fått laget den ennå og det tar meg til poenget med tråden -> Hva er best, kefir eller biola? Og hva er forskjellene på de to?

Anonymkode: c2682...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er veldig glad i Linda Stuhaug sine oppskrfter siden de er både lette og ikke minst sunne. Så jeg ble glad da jeg var inne på instagram siden hennes og så hun hadde lagt ut oppskrift på smoothie med ikke bare bær men også grønnsaker som fryst brokkoli og spinat. Har ikke fått laget den ennå og det tar meg til poenget med tråden -> Hva er best, kefir eller biola? Og hva er forskjellene på de to?

Anonymkode: c2682...77f

Hovedforskjellen er at Biola er laget på skummet melk og kefir er laget av kefirbønner. Resten kan du lese på Tine sine nettsider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er veldig glad i Linda Stuhaug sine oppskrfter siden de er både lette og ikke minst sunne. Så jeg ble glad da jeg var inne på instagram siden hennes og så hun hadde lagt ut oppskrift på smoothie med ikke bare bær men også grønnsaker som fryst brokkoli og spinat. Har ikke fått laget den ennå og det tar meg til poenget med tråden -> Hva er best, kefir eller biola? Og hva er forskjellene på de to?

Anonymkode: c2682...77f

Kefir inneholder melk og kefirkultur, kefirkulturen er laget av flere typer korn og gjær, opprinnelig fra Kaukasus, en slags fermentert melk altså.

Biola derimot er en salig blanding av mye forskjellig, her er ingrendiensene i jordbærbilola: skummet melk, 2 % jordbærpuré*, 2 % jordbærjuice*, 1 % rabarbrapuré*, aromaer, aronia*, oligofruktose, yoghurtkultur (Streptococcus thermophilusog Lactobacillus bulgaricus), Lactobacillus acidophilus (LA-5®), Bifidobacterium (BB-12®), Lactobacillus rhamnosus GG (LGG®), søtstoff (aspartam, acesulfam K), vitamin D *fra konsentrat Med et naturlig innhold av sukker fra melk og frukt. Inneholder en kilde til fenylalanin.

Jeg blir spinnvill i magen av Biola så jeg drikker det ikke, men mange tåler det jo fint og liker det godt. :) Hvis du tenker kalorimessig inneholder kefir mer kalorier (56) enn biola (33 i dette tilfellet). For min del hadde jeg nok mye heller tatt kefir enn biola pga innholdet. :) Aspartam og acesulfam K prøver jeg å holde meg unna da magen min ikke er så glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...