Gå til innhold

Flyreise-medikamenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal fly innenlands. Må jeg ta opp medikamentene i sikkerhetskontrollen? Må de ligger i orginal-emballasje eller kan de ligge i dosett?

Anonymkode: 80c56...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal være i original emballasje. Og du trenger ikke ta de ut. Er de i dosett så kan de faktisk kte deg å ta de med.

Anonymkode: 54b54...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få sånn skriv fra legen om at du har med medisiner. Det har jeg alltid fått når jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg har reseptene på Helsenorge.no. og kan vise det ved spørsmål. Har brukt dosett, har også hatt de i originalemballasje. Har aldri vært ett problem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal fly innenlands. Må jeg ta opp medikamentene i sikkerhetskontrollen? Må de ligger i orginal-emballasje eller kan de ligge i dosett?

Sikkerhetskontrollen har ingenting med hva slags medisiner du tar. Deres mandat er kun å sjekke at du ikke tar med noe kan være farlig for andre på flyet (samt at du ikke bruker for mye shampoo). Det er bare hvis du flyr utenlands at tollvesenet evt. kan ha interesse av det (noe jeg aldri selv har opplevd). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Reist med  både med dosett og div diabetesutstyr  i håndbagasjen mange ganger. Aldri hatt problemer. På utenlandsreiser har jeg hatt attest fra lege, men aldri blitt spurt om å vise den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt i orginalpakningen som jeg har i håndbagasjen.  Har aldri hatt problemer med det når jeg reiser utenlands.  De dro ut alt en gang jeg dro til Thailand for 14 år siden, og det er faktisk den eneste gangen.  Og alt står jo på Helse-Norge hvis man skulle få problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...