Gå til innhold

Et praktisk spørsmål ( mat )


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Vi skal ikke ut å spise før sent i kveld, og da blir det asiatisk mat, og da kjøper jeg sikkert noe lett mat. Så jeg må lage middag. Har røkte koteletter som jeg liker veldig godt, men hva bruker dere å ha til? Hvordan tilbereder dere? Jeg vil gøre LITT ekstra, og har god tid og får handlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lette rundt på nettet og fant at jeg kan lage maisstuing med smør og fløte. Det ser ut til å passe godt, og så har jeg bare bakte poteter til. Naboen min har skadet både skulder og håndledd, og han var litt mismodig fordi han ikke fikk lagd mat. Så ville gjøre det litt spesielt fordi jeg vil gi ham middag. Føler at jeg må gjøre en liten god gjerning i dag. Og da gjør jeg det. 

Har aldri lagd maisstuing, men det høres godt ut. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

skulle til å si soppstuing (champignon og løk kuttet opp i skiver + smør og fløte), samt båtpoteter til, men din versjon høres laaaangt bedre ut. :) 

Anonymkode: ea259...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

skulle til å si soppstuing (champignon og løk kuttet opp i skiver + smør og fløte), samt båtpoteter til, men din versjon høres laaaangt bedre ut. :) 

Anonymkode: ea259...456

Gjorde det? Tusen takk! 

Men soppstuing er veldig godt det også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E7H7 skrev (28 minutter siden):

Maisstuing høres godt ut. Litt sødme passer godt sammen med røkt og salt. 

Ja, det var faktisk det som slo meg, for røkte koteletter er ganske salt. Så da stakk jeg bort på hjørnet og kjøpte fine maiskolber. Nå skal det også være hvitløk i, men jeg vet at han ikke liker det. Så det bruker jeg på min posjon. Gleder meg til å smake 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (14 minutter siden):

Maisstuing er veldig godt synes jeg. Så det blir nok bra. :)

Takk! Har ikke engang hørt om det før, men jeg vet at han liker mais godt, så jeg tror det blir bra. Må si jeg gleder meg til middagen selv også 😀 så får starte snart her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 timer siden):

Maisstuing er veldig godt synes jeg. Så det blir nok bra. :)

Må bare si at det ble kjempegodt! Smakte helt perfekt til røkte koteletter, og de var bra at potetene var potetene bakte/ nøytrale. Naboen åt og var også fornøyd. Han hadde heller ikke hørt om maisstuing før. 

Skal ha det flere ganger, og tenker å mose litt gulrøtter i også for å teste 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Må bare si at det ble kjempegodt! Smakte helt perfekt til røkte koteletter, og de var bra at potetene var potetene bakte/ nøytrale. Naboen åt og var også fornøyd. Han hadde heller ikke hørt om maisstuing før. 

Skal ha det flere ganger, og tenker å mose litt gulrøtter i også for å teste 🙂

Det er så godt. Passer til all grillmat som biff, pølse, svin osv. Jeg og en kompis testet det til Taco også. Det funket....Ikke sånn...Skikkelig bra! Men det funka. 😅 

Gulrøtter passer sikkert oppi ja. 

Veldig fin gjerning av deg forresten. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (9 minutter siden):

Det er så godt. Passer til all grillmat som biff, pølse, svin osv. Jeg og en kompis testet det til Taco også. Det funket....Ikke sånn...Skikkelig bra! Men det funka. 😅 

Gulrøtter passer sikkert oppi ja. 

Veldig fin gjerning av deg forresten. 

Ja, glad jeg gikk for det! 

Naboen gjør mange fine ting for alle her. Han fortjener at vi gjør gjengjeld 😊 og i dag måtte jeg gjøre noe bra for noen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 timer siden):

Gjorde det? Tusen takk! 

Men soppstuing er veldig godt det også 😊

Brukte du mais på boks? Jeg fikk lyst til å lage dette i morgen, brukte du en spesifikk oppskrift? 

Anonymkode: ea259...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Brukte du mais på boks? Jeg fikk lyst til å lage dette i morgen, brukte du en spesifikk oppskrift? 

Anonymkode: ea259...456

Jeg kjøpte maiskolber. Kokte dem, hadde i ca 3 ss smør og en kartong fløte ( sånn 3 dl )  salt og pepper. 

Jeg så noen oppskrifter med rømme også, og litt forskjellig 🙂 det får jo fint å bruke mais på boks også. 

Det var veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (10 timer siden):

Lette rundt på nettet og fant at jeg kan lage maisstuing med smør og fløte. Det ser ut til å passe godt, og så har jeg bare bakte poteter til. Naboen min har skadet både skulder og håndledd, og han var litt mismodig fordi han ikke fikk lagd mat. Så ville gjøre det litt spesielt fordi jeg vil gi ham middag. Føler at jeg må gjøre en liten god gjerning i dag. Og da gjør jeg det. 

Har aldri lagd maisstuing, men det høres godt ut. 

Høres godt ut, men synes poteter høres overflødig ut i tillegg. Ville heller hatt noe friskt til, som oppskårede tomater/tomatsalat e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Høres godt ut, men synes poteter høres overflødig ut i tillegg. Ville heller hatt noe friskt til, som oppskårede tomater/tomatsalat e.l.

Ja, det kan du ha rett i, men bakte poteter er godt 😀 men kan nok funke helt fint og kanskje bedre med salat ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Brukte du mais på boks? Jeg fikk lyst til å lage dette i morgen, brukte du en spesifikk oppskrift? 

Anonymkode: ea259...456

Jeg bruker alltid mais på boks. Det går fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...