Gå til innhold

Er det meningen at livet skal være vondt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

At man ikke skal ha så mange gode dager Ila året. Slik er det for meg iallefall. Belastningene står i kø. Må jeg bare akseptere det og å i større grad slutte å søke råd og støtte i en vanskelig hverdag.

Anonymkode: 571ab...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er noen mening, men tilfeldigheter.

Hva kan de tilfeldighetene være?

Anonymkode: 571ab...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt vondt i dag, og det er det ihvertfall mening i. 

Men jeg tror ikke at en skal ha flere vonde dager enn de bedre altså. Jeg liker å FINNE mening i ting, men det ville vært svært vanskelig i ditt tilfelle. Unner deg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva kan de tilfeldighetene være?

Anonymkode: 571ab...342

F.eks. sykdom som i all hovedsak handler om flaks og uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man kan gå gjennom perioder i livet hvor hver eneste dag omtrent er smertefull og vond. Men det jeg har erfart er at det kan også bli bedre. Å akseptere at livet kan være vondt er lurt, men det er ikke feil å bevare håpet om at det med tiden vil komme flere gode enn dårlige dager. 

Så er det jo, hva anser man som en god dag? De fleste dagene mine har utviklet seg fra å være vonde til å bli nøytrale. Verken eller. Også har jeg en og annen god dag. Tenker jeg kan ikke forvente å gå rundt og føle at nesten hver dag er en direkte god dag. Men jeg er glad dagene har blitt bedre. Etter hvert som de vonde dagene har blitt færre så har det på en måte føltes litt verre når de vonde dagene har kommet. For da har jeg blitt tatt av frykt for å bli skikkelig dårlig igjen. Så jeg har måttet øve meg på å ta dårlige dager litt med ro. Se på det som noe normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg tror man kan gå gjennom perioder i livet hvor hver eneste dag omtrent er smertefull og vond. Men det jeg har erfart er at det kan også bli bedre. Å akseptere at livet kan være vondt er lurt, men det er ikke feil å bevare håpet om at det med tiden vil komme flere gode enn dårlige dager. 

Så er det jo, hva anser man som en god dag? De fleste dagene mine har utviklet seg fra å være vonde til å bli nøytrale. Verken eller. Også har jeg en og annen god dag. Tenker jeg kan ikke forvente å gå rundt og føle at nesten hver dag er en direkte god dag. Men jeg er glad dagene har blitt bedre. Etter hvert som de vonde dagene har blitt færre så har det på en måte føltes litt verre når de vonde dagene har kommet. For da har jeg blitt tatt av frykt for å bli skikkelig dårlig igjen. Så jeg har måttet øve meg på å ta dårlige dager litt med ro. Se på det som noe normalt. 

Kjenner meg veldig igjen i dette. Vonde dager kan være mer vonde enn de kanskje trenger grunnet frykt for depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...