Gå til innhold

Hva er det slemmeste du har gjort mot et søsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Jeg var rundt 12, broren 9. Jeg så mye på skrekkfilmer sammen med venner og slektninger på samme alder. Broren min fikk med seg en del av det siden han befant seg rundt oss. Det var da Forbannelsen var populær. Broren min ble livredd for denne dama med svart hår, kritthvitt ansikt og lagde den lyden.

Jeg sminket med sånn, og når broren min gikk en tur på toalettet la jeg meg under senga hans. Og så begynte jeg å lage denne lyden og krøp frem fra under senga. Kusina mi gjemte seg bak ei dør og lo😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

I barndommen, sprang etter bror min med en kniv for å skremme han. Hadde ikke tenkt å skade han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke er noen som tror på det men.. jeg kan ikke huske at jeg var slem mot noen. Jeg vet at jeg var et _ekstremt_ sjenert, beskjeden, redd og forsiktig barn - og jeg tror jeg var sånn pga min far. Jeg var livredd han (jeg hadde mareritt om at jeg var på flukt fra han langt inn i voksen alder og til jeg gikk i behandling), så jeg lærte meg tidlig å være forsiktig sånn at noe ikke skulle skje. Jeg var mange ganger som barn vitne til at en bror ble sparket, slengt i veggen og sparket fordi han ikke hørte etter. Jeg var også vitne til at mamma bla. ble truet med kniv på halsen om hun ikke gjorde som han sa. 

Så jeg mener å huske at jeg oppførte meg bra og var snill mot alle inkl søsken og foreldre. 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke huske å ha gjort noe slemt mot henne. Hun var mitt store forbilde, men så glemte hun meg endel på veien. Sånn kan det jo bli. 

Det eldste barnet mitt kan virkelig være hard mot min yngste. Sånn at mamma som har oppdratt meg og min søster som var så "enkle" i lag er sjokkert. Jeg bare håper han vokser det av seg og at søslenforholdet blir et godt et i voksen alder. Vi jobber selvsagt med situasjonen. Sånn kan det være mellom søsken. I alle fall når den ene har litt ekstra utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akoi

Som barn fikk jeg broren min til å smake på noe "godt" jeg hadde lagd til ham. Drikken inneholdt blant annet ting som kaviar, melk og sylteagurksaft. Jeg har ikke gjort noe slemt mot brødrene mine i ungdommen eller voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Glitter skrev (26 minutter siden):

Jeg kan egentlig ikke huske å ha gjort noe slemt mot henne. Hun var mitt store forbilde, men så glemte hun meg endel på veien. Sånn kan det jo bli. 

Det eldste barnet mitt kan virkelig være hard mot min yngste. Sånn at mamma som har oppdratt meg og min søster som var så "enkle" i lag er sjokkert. Jeg bare håper han vokser det av seg og at søslenforholdet blir et godt et i voksen alder. Vi jobber selvsagt med situasjonen. Sånn kan det være mellom søsken. I alle fall når den ene har litt ekstra utfordringer. 

Fetteren og kusina mi hadde ekstremt mange episoder når vi var barn! Ti ganger verre enn hva min bror og jeg var. Jeg var venn med de begge, men når vi var 3 var jeg mest med kusina, og vi likte å plage storebroren hennes litt. Han skjøt oss med sofk. Husker adrenalinet når han ble lei nokk av at vi snek oss inn på rommet hans mens han spilte tv-spill og tok sofken. 😅

I dag har de et veldig fint forhold. 

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (1 minutt siden):

Fetteren og kusina mi hadde ekstremt mange episoder når vi var barn! Ti ganger verre enn hva min bror og jeg var😅

I dag har de et veldig fint forhold. 

Det er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor jeg fikk ideen fra, men jeg fortalte ene søsteren min at hun egentlig kom fra en annen planet, og de på den planaten måtte ikke spise lasagne og jordbær ( det beste hun visste ) for da ville hun slutte å vokse. At foreldrene våre hadde fått funnet henne fordi romskipet hadde dratt fra henne. 

Hun var bare 7 år da, og ble helt blek. Det var like før hun begynte å gråte, og da stoppet jeg og sa at jeg bare tullet. Hun var likevel urolig og spurte foreldrene mine om det var sant. Jeg fikk en overhaling da. 

Kanskje ikke så rart at hun og jeg ikke går sammen den dag i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (17 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor jeg fikk ideen fra, men jeg fortalte ene søsteren min at hun egentlig kom fra en annen planet, og de på den planaten måtte ikke spise lasagne og jordbær ( det beste hun visste ) for da ville hun slutte å vokse. At foreldrene våre hadde fått funnet henne fordi romskipet hadde dratt fra henne. 

Hun var bare 7 år da, og ble helt blek. Det var like før hun begynte å gråte, og da stoppet jeg og sa at jeg bare tullet. Hun var likevel urolig og spurte foreldrene mine om det var sant. Jeg fikk en overhaling da. 

Kanskje ikke så rart at hun og jeg ikke går sammen den dag i dag. 

Var ikke dette litt søtt egentlig da? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vel aldri gjort noe slemt mot mine søsken. Men vi kranglet mye i oppveksten. 
 

Anonymkode: 0440a...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (Akkurat nå):

Har aldri gjort noe slemt med mine 3 søsken.

Tror generelt sett at de fleste søsken ikke er slemme. I dag så jeg en stund på ungene gjennom vinduet på lekeplassen. Han eldste lå over han yngste og dynket han med snø og dyttet han ned. Jeg gikk ut og ropte at han skulle slutte. Da kom de inn og eldste sa at yngste hadde ødelagt en snøting han laget. Jeg "irreettesatte" eldste og sa at selv om han gjorde det så er den type reaksjon uakseptabelt. Så gikk jeg til kjøkkenet og da hørte jeg yngste si "haha" til eldste. Da sa jeg til yngste at jeg har ører ned til gangen og at det ikke er greit å erte eldste for at han får tilsnakk. Så påsto yngste at han sa haha fordi han ødela eldste sin snøting. Da sa jeg at det er ikke greit å ødelegge det andre har laget. 

I denne situasjonen overreagerte eldste, mulig pga hans ADHD. Men yngste var ikke uskyldig. 

Men. Er ikke dette typisk søsken, kanskje spesielt gutter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Tror generelt sett at de fleste søsken ikke er slemme. I dag så jeg en stund på ungene gjennom vinduet på lekeplassen. Han eldste lå over han yngste og dynket han med snø og dyttet han ned. Jeg gikk ut og ropte at han skulle slutte. Da kom de inn og eldste sa at yngste hadde ødelagt en snøting han laget. Jeg "irreettesatte" eldste og sa at selv om han gjorde det så er den type reaksjon uakseptabelt. Så gikk jeg til kjøkkenet og da hørte jeg yngste si "haha" til eldste. Da sa jeg til yngste at jeg har ører ned til gangen og at det ikke er greit å erte eldste for at han får tilsnakk. Så påsto yngste at han sa haha fordi han ødela eldste sin snøting. Da sa jeg at det er ikke greit å ødelegge det andre har laget. 

I denne situasjonen overreagerte eldste, mulig pga hans ADHD. Men yngste var ikke uskyldig. 

Men. Er ikke dette typisk søsken, kanskje spesielt gutter? 

Selvfølgelig er det vanlig. Det kalles leking. 

Anonymkode: 2ac4e...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og en annen tulleringte et søsken og sa hun hadde fått drømmejobben hun hadde søkt på. Hun stilte opp til et intervju som ikke eksisterte. Hun vet ikke enda at vi stod bak. 

Anonymkode: 42a23...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er det vanlig. Det kalles leking. 

Anonymkode: 2ac4e...98d

Det er bra. Men jeg har en mor som krisemaksimerer alt i hele verden og tror at hun alltid har rett. Og hun har foret meg med at min eldste flotte sønn nærmest er en psykopat. Noe jeg er helt uenig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...