Gå til innhold

Koster matvarene mer på søndag på søndagsåpne butikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenkte litt på å gå til nærmeste søndagsåpne butikk i dag for å handle litt matvarer. Men jeg lurer på om de setter opp prisen på matvarene på søndagene eller om det vil koste akkurat det samme som til vanlig? Det er Kiwi det er snakk om. Det er jo ikke direkte krise så jeg kan slikt sett vente til i morgen også hvis jeg kan spare på det, er bare at jeg gjerne skulle hatt litt god kvelds (har ikke lyst på det jeg allerede har). 

Anonymkode: 0fff3...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I praksis kan prisene på matvarer variere fra butikk til butikk og fra dag til dag, uavhengig av om det er søndag eller ikke. Imidlertid er det noen faktorer som kan påvirke prisene på søndager i butikker som er åpne på søndager:

Etterspørsel: Noen forbrukere velger å handle mer på søndager, spesielt hvis det er den eneste dagen de har tid til å gjøre det. Dette økte etterspørselen kan føre til at butikkene justerer prisene for å reflektere det.

Tilbud og etterspørsel: Butikker kan tilpasse sine tilbud og kampanjer basert på når folk flest handler. Hvis søndag er en travel handelsdag, kan butikkene tilby spesielle rabatter eller kampanjer for å tiltrekke seg kunder.

Konkurranse: Hvis flere butikker i nærheten holder åpent på søndager, kan konkurransen føre til at prisene holdes lavere for å tiltrekke seg kunder.

Det er imidlertid viktig å merke seg at dette ikke er en universell regel, og praksisen kan variere avhengig av faktorer som geografisk plassering, type butikk og lokale handelsmønstre. Det kan være lurt å sammenligne priser på tvers av forskjellige dager og butikker for å få en bedre forståelse av eventuelle prisendringer.

Anonymkode: 1f02c...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I praksis kan prisene på matvarer variere fra butikk til butikk og fra dag til dag, uavhengig av om det er søndag eller ikke. Imidlertid er det noen faktorer som kan påvirke prisene på søndager i butikker som er åpne på søndager:

Etterspørsel: Noen forbrukere velger å handle mer på søndager, spesielt hvis det er den eneste dagen de har tid til å gjøre det. Dette økte etterspørselen kan føre til at butikkene justerer prisene for å reflektere det.

Tilbud og etterspørsel: Butikker kan tilpasse sine tilbud og kampanjer basert på når folk flest handler. Hvis søndag er en travel handelsdag, kan butikkene tilby spesielle rabatter eller kampanjer for å tiltrekke seg kunder.

Konkurranse: Hvis flere butikker i nærheten holder åpent på søndager, kan konkurransen føre til at prisene holdes lavere for å tiltrekke seg kunder.

Det er imidlertid viktig å merke seg at dette ikke er en universell regel, og praksisen kan variere avhengig av faktorer som geografisk plassering, type butikk og lokale handelsmønstre. Det kan være lurt å sammenligne priser på tvers av forskjellige dager og butikker for å få en bedre forståelse av eventuelle prisendringer.

Anonymkode: 1f02c...93d

Er dette et AI-svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte litt på å gå til nærmeste søndagsåpne butikk i dag for å handle litt matvarer. Men jeg lurer på om de setter opp prisen på matvarene på søndagene eller om det vil koste akkurat det samme som til vanlig? Det er Kiwi det er snakk om. Det er jo ikke direkte krise så jeg kan slikt sett vente til i morgen også hvis jeg kan spare på det, er bare at jeg gjerne skulle hatt litt god kvelds (har ikke lyst på det jeg allerede har). 

Anonymkode: 0fff3...f02

Jeg tror prisene er de samme, men det er jo typisk dyre butikker som Joker og 7-11 som har oppe søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Er dette et AI-svar?

Enig i at det ser slik ut. Lite vits i å legge inn AI-svar her, i hvertfall uten å opplyse om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Joker, Kiwi og noen innvandrerbutikker åpne. Joker er dyrt, men det er det alltid. Kiwi har vel omtrent samme priser, og innvandrerbutikkene også, men de selger også ferdigretter søndager, og det kan være dyrt. Resten helt ok priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

De setter ikke opp prisen på søndager nei. Det har ikke jeg vært borti. Selv når jeg handler på oda er det samme pris for levering på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler selv av og til på kiwi her som har søndagsåpent og de holder samme priser som i den vanlige butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste akkurat at prisene kan variere i samme butikk i løpet av dagen. Det ante jeg faktisk ikke

Anonymkode: 78388...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 25.2.2024 den 17.16):

Jeg tror prisene er de samme, men det er jo typisk dyre butikker som Joker og 7-11 som har oppe søndager.

På en del typiske "turiststeder" ser det ut som om Kiwi har åpent søndager. I Oslo er det vel en ved Bogstad camping. Jeg tror de holder samme priser hele uka, men de andre butikkene som har søndagsåpent er jo alltid ganske dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom Kiwi her har lagt ned søndagsbutikken sin så har jeg ikke handlet på søndagsbutikk på aldri så lenge, men jeg trodde de var noe dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...