Gå til innhold

Er det innafor å be om sykemelding når man er sliten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det innafor å be om sykemelding når man har vært sliten i flere mnd som følge av ytre stress/påkjenninger og belastninger på jobb og privat? Bare for å roe kropp og psyke ned..

Jeg spør fordi jeg har en streng (men faglig dyktig) fastlege, så jeg gruer meg til å evt gjøre det, det blir så jeg heller bare stålsetter meg og presser meg hardt fordi jeg ikke tør å snakke med han. 

Jeg har vært syk/deprimert pga ytre belastninger før, og er så redd for å bli det på nytt. Jeg har også hatt mye hodepine det siste året. 

Anonymkode: 7cbcc...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ikke bedre å gjøre enkelte endringer i privatlivet for å håndtere stresset?

Anonymkode: 4f536...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det innafor å be om sykemelding når man har vært sliten i flere mnd som følge av ytre stress/påkjenninger og belastninger på jobb og privat? Bare for å roe kropp og psyke ned..

Jeg spør fordi jeg har en streng (men faglig dyktig) fastlege, så jeg gruer meg til å evt gjøre det, det blir så jeg heller bare stålsetter meg og presser meg hardt fordi jeg ikke tør å snakke med han. 

Jeg har vært syk/deprimert pga ytre belastninger før, og er så redd for å bli det på nytt. Jeg har også hatt mye hodepine det siste året. 

Anonymkode: 7cbcc...4b7

Ta kroppens signaler på alvor og fortell fastlegen din at du er veldig sliten for tiden. Sliten i seg selv er ikke nok til sykmelding, men du kan f eks si at du er redd for å havne i kjelleren igjen. 
Legg til at du sliter med søvn, da kvalifiserer du til sykmelding. 
Ille at jeg skriver dette, men for meg så fikk jeg det ikke da jeg var sliten. Men da jeg sa jeg sliter med søvn kombinert med sliten fik jeg det 

Anonymkode: 3a2a0...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det innafor å be om sykemelding når man har vært sliten i flere mnd som følge av ytre stress/påkjenninger og belastninger på jobb og privat? Bare for å roe kropp og psyke ned..

Jeg spør fordi jeg har en streng (men faglig dyktig) fastlege, så jeg gruer meg til å evt gjøre det, det blir så jeg heller bare stålsetter meg og presser meg hardt fordi jeg ikke tør å snakke med han. 

Jeg har vært syk/deprimert pga ytre belastninger før, og er så redd for å bli det på nytt. Jeg har også hatt mye hodepine det siste året. 

Anonymkode: 7cbcc...4b7

Utgangspunktet vil muligens være at legen ber deg se etter måter å redusere de ytre påkjenningene på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...