Gå til innhold

Jeg har relasjonstraumer og har blitt avhengig/tiltrukket av terapeuten min - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri åpnet meg på den måten for et menneske før. Nå tenker jeg på terapeuten døgnet rundt. Hva gjør jeg med det? Et brudd med terapeuten vil jo være retraumatiserende. 

Anonymkode: c58a0...362

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du også eupf? Jeg er også tiltrukket av min og tenker på han hele tiden

Anonymkode: 7acea...1ed

Er det dette som kalles overføringskjærlighet?

Anonymkode: 5d35d...b95

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du også eupf? Jeg er også tiltrukket av min og tenker på han hele tiden

Anonymkode: 7acea...1ed

Nei, har kompleks PTSD og store vanskeligheter med å slippe andre inn på meg og å stole på andre. Begynner nå å lure på om det å gå i terapi har skapt større problemer for meg enn det har løst..

Det der er jo ganske typisk da. Terapeuter, advokater, politi..

De som hjelper i mer fortvilende og sårbare situasjoner. Det er jo også derfor de som jobber i slike yrker må være obs og klar over det. 

Jeg syns ikke at det er nødvendig å si det. Det trenger ilkke være feil eller noen katastrofe, men du må vurdere om det vil hjelpe deg. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det der er jo ganske typisk da. Terapeuter, advokater, politi..

De som hjelper i mer fortvilende og sårbare situasjoner. Det er jo også derfor de som jobber i slike yrker må være obs og klar over det. 

Jeg syns ikke at det er nødvendig å si det. Det trenger ilkke være feil eller noen katastrofe, men du må vurdere om det vil hjelpe deg. 

Det gjør sjukt vondt og er så fortvilende og forvirrende å føle det slik! Det kribler i kroppen, jeg har lyst til å klore meg ut av den. Håper det går over KJAPT. I mellomtiden selvmedisinerer jeg med anoreksien min :( 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjør sjukt vondt og er så fortvilende og forvirrende å føle det slik! Det kribler i kroppen, jeg har lyst til å klore meg ut av den. Håper det går over KJAPT. I mellomtiden selvmedisinerer jeg med anoreksien min :( 

Ja. Det er vanskelig. Det skjønner jeg jo godt, for du møter jo den personen i en profesjonell setting, så det er ikke så mye håp... om noe mer. Så det blir jo en sorg. 

Det ser ikke helt bra ut å medusinere sånn. Men jeg skjønner jo greia. 

AnonymBruker
Glitter skrev (46 minutter siden):

Vet hvordan det føles. Aldri vært seksuelt tiltrukket, men ellers svært knyttet og avhengig av behandler. 

Hva gjorde du da? Gikk det over? 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En trenger ikke gjøre noe, det går over. 

Anonymkode: 62143...4ac

Selvfølgelig gjør det ikke alltid det. 

Noen menn ( og kvinner ) i nevnte yrker har sånne "dette menneske- vil- jeg - redde- innstilling, og da handler det selvfølgelig om én type memnesker- i disse yrkene eller ikke. De blir også "forelsket " eller forelsket, og er ikke annerledes enn andre. De faller for mer tiltrekkende og sjarmerende memnesker som alle andre. 

La oss si at en i et slikt yrke vil være noe mer for noen i betegnelse "forelskelse"

De vil bety noe og gi andre det de muligens ikke får selv- og dermed er mulighet for at de også vil få det de savner tilbake.  Mamge i disse yrkene har makt og vil bli beundret. Glem aldri det ( makt HAR noe å si og påvirker dem med det ) 

Men de med mer 'sunn' psyke ( i øyeblikket )  vet jo om dette og er forberedt og tar kloke valg ( de fleste )

Alle gjør ikke det. 

Derfor ber jeg Hi se om det er til hennes beste å si noe. Tenk alle alternativer. Å inngå noe med en terapeut når du er i behandling er aldri en god ide. Da er det store røde flagg og hvor.pasienten vil tape. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig gjør det ikke alltid det. 

Noen menn ( og kvinner ) i nevnte yrker har sånne "dette menneske- vil- jeg - redde- innstilling, og da handler det selvfølgelig om én type memnesker- i disse yrkene eller ikke. De blir også "forelsket " eller forelsket, og er ikke annerledes enn andre. De faller for mer tiltrekkende og sjarmerende memnesker som alle andre. 

La oss si at en i et slikt yrke vil være noe mer for noen i betegnelse "forelskelse"

De vil bety noe og gi andre det de muligens ikke får selv- og dermed er mulighet for at de også vil få det de savner tilbake.  Mamge i disse yrkene har makt og vil bli beundret. Glem aldri det ( makt HAR noe å si og påvirker dem med det ) 

Men de med mer 'sunn' psyke ( i øyeblikket )  vet jo om dette og er forberedt og tar kloke valg ( de fleste )

Alle gjør ikke det. 

Derfor ber jeg Hi se om det er til hennes beste å si noe. Tenk alle alternativer. Å inngå noe med en terapeut når du er i behandling er aldri en god ide. Da er det store røde flagg og hvor.pasienten vil tape. 

Nå tillegger du tråden veldig mye. Spørsmålet var -hva gjør jeg med det. Mitt svar er at man trenger ikke gjøre noe, som regel går det meste over av seg selv. I terapi som i andre situasjoner går følelser ovr når man ikke lenger gir det aktiv næring. 

Jeg forholder meg ikke til behandleren i denne situasjonen fordi vedkommende ikke skriver noe om det. Det er selvsagt at denne personen, som alle profesjonsutøvere, har makt uten at jeg fant det nødvendig å skive så mye om det.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå tillegger du tråden veldig mye. Spørsmålet var -hva gjør jeg med det. Mitt svar er at man trenger ikke gjøre noe, som regel går det meste over av seg selv. I terapi som i andre situasjoner går følelser ovr når man ikke lenger gir det aktiv næring. 

Jeg forholder meg ikke til behandleren i denne situasjonen fordi vedkommende ikke skriver noe om det. Det er selvsagt at denne personen, som alle profesjonsutøvere, har makt uten at jeg fant det nødvendig å skive så mye om det.

Jeg sier hva som faktisk er tilfellet. 

Du svarer jo bare enkelt : det går over. 

Jeg sier at det ikke alltid gjør det fordi terapeuter også er "bare" mennesker. Og noen "bare mennesker" har iblant utfordringer selv. 

Du utelukker at Hi sin terapeut har det. Jeg gjør ikke det. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg sier hva som faktisk er tilfellet. 

Du svarer jo bare enkelt : det går over. 

Jeg sier at det ikke alltid gjør det fordi terapeuter også er "bare" mennesker. Og noen "bare mennesker" har iblant utfordringer selv. 

Du utelukker at Hi sin terapeut har det. Jeg gjør ikke det. 

Jeg har ikke nevnt terapeuten for det skriver ikke ts noe om. Det blir ganske umulig å skrive svar dersom man må trekke inn alle mulige faktorer som kan/bør/kan hende at skjer.

Bare la et svar være et svar, og så kan du heller om du føler for, skrive hva du selv mener.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke nevnt terapeuten for det skriver ikke ts noe om. Det blir ganske umulig å skrive svar dersom man må trekke inn alle mulige faktorer som kan/bør/kan hende at skjer.

Bare la et svar være et svar, og så kan du heller om du føler for, skrive hva du selv mener.

Ja. Du også? 🙂 fort gjort. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...