Gå til innhold

Tyskland legaliserer cannabis, når følger vi etter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/norge/tyskland-legaliserer-cannabis-1.16776317
 

Det tyske parlamentet har støttet en ny lov som tillater bruken av cannabis. Helseministeren ønsker å dempe det svarte markedet, beskytte røykere mot forurenset cannabis og kutte inntektsstrømmer for organiserte kriminelle gjenger.

Opprinnelige planer om å tillate lisensierte butikker og apotek å selge cannabis er skrotet på grunn av EU-bekymringer for at dette kunne føre til en økning i narkotikaeksport. I løpet av de neste årene ønsker regjeringen å vurdere virkningen av den nye loven, og etter hvert innføre lisensiert salg av cannabis.

Flere europeiske land har tatt skritt mot legalisering eller avkriminalisering av cannabis i løpet av de siste årene.

Håper Norge følger etter.

Anonymkode: 833da...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody skrev (1 time siden):

Nå blir vel hele Tyskland psykotiske. 🤔

Nye verdenskriegen det… ooooh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (4 timer siden):

Nå blir vel hele Tyskland psykotiske. 🤔

Kom weeden eller psykosen først? 

Anonymkode: 6aa59...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/tyskland-legaliserer-cannabis-1.16776317
Håper Norge følger etter.

Anonymkode: 833da...e1c

Ja når vi har fått gjeng-kultur vi også, så må alt gjengene tjener penger på legaliseres. Jeg er enig, gitt det premisset.

Og da tror noen sikkert at alt blir bra. Men sannheten er at alt blir bare litt mindre ille enn med gjenger i full kontroll over landet.

Et bra samfunn krever bra kultur, men venstresidens "alle kulturer er like gode" og "feminister for islam" (!!!), og høyresidens "slaver gir billigere tjenester", har ført til at kulturen i landet er blitt dårlig, ingen bryr seg om samfunnet lenger er bare blitt som USA alle for seg selv og evt familie, resten av samfunnet er om å gjøre å utnytte mest mulig. En er ikke "på lag" med dem.

At dere ser på dette som en "vinn" situasjon, er helt tragisk. Ukulturer og gjenger vinner, samfunnet taper.

Jeg stilte en gang et retorisk spørsmål på kvinneguiden, det sa "hvorfor ikke selge dop til kids?", tror det ble slettet fordi folk ikke forstod poenget. Poenget er, dersom en ikke bryr seg om samfunnet rundt seg, så har en alt å vinne og ingenting å tape på å gjøre diverse forferdelige ting (som gjeng greier og dopsalg etc), som en ser i USA, med dop epidemier og alt mulig rart som også vil komme til Norge.

Svenske tilstander også kalt USA tilstander, snart Norske tilstander. Dette blir bra, hevder dere, og "alt går fremover", men tar dere rett ? Er politikken dere er for virkelig så bra som dere tror ? Er Sverige bedre nå enn for 30 år siden f.eks ? Vil legalisering løse problemene med elendig kultur ?

Anonymkode: e56c9...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vil legalisering løse problemene med elendig kultur ?

Interessant innfallsvinkel. Men hva bidrar du med selv for å motarbeide de ytterpunktene du bruker som eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er er noe ambilavent. Nå er fakta den at nordmenn ikke akkurat er kjent for å moderere seg mht alkohol. Vi bor oppe i et hjørne av verden og som jeg ble utrykkelig forklart her, så er nordmenn naive. Det er også et faktum at det er psykriatiske diagnoser som ikke er forenelig med å bruke rusmidler som cannabis. Og hvor mange er vi i Norge, og hvor høy er statistikker på psykriatiske diagnoser. Jeg eksker Norge. Jeg bor her av en og flere gode grunner, men vi må alltid se på kultur! Den er utrolig viktig.

Vi lever veldig beskyttet mot resten av verden her, mens andre land har større folketall og mer kontakt og påvirkning fra resten av Europa. De er mer...tillært. 

Jeg er ikke mot cannabis av prinsipp. Ikke i det hele tatt faktisk. Men vi som har brukt det ( i mindre og større grad )  vet jøvli godt at ikke alle tåler det! Det er ikke noe å diskutere. Virkelig ikke. 

Samtidig så skjønner jeg at jo flere land som legaliserer, jo mer utsatt blir vi for  kriminalitet ift dette. Hvem som skor seg på hvem. 

 Som jeg ser det, så taper vi i Norge uansatt. 

Spørsmålet er hvor mye vi taper og på hvilken måte. Ved legalisering eller at kriminelle får et drømmemarked? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...