Gå til innhold

Hva synes du er beste søtning til å blande i naturell yoghurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva synes du er beste søtning til å blande i naturell yoghurt? Har funnet ut at det er mye billigere å kjøpe naturell yoghurt eller gresk yoghurt for å tilsette søtning og bær selv, så jeg lurer derfor på hva synes du er beste søtning man kan bruke til naturell yoghurt med forskjellige bær og granola? Flytende funker vel best? Men der jo mye forskjellig alt fra stevia, natreen, honning og sukrin sirup?

Anonymkode: 60318...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

stevia dråper eller sukrin gold

Anonymkode: bc573...261

Hvilket merke stevia bruker du, hvilken smak og hvor kjøper du?

Vhanja skrev (5 timer siden):

Jeg bruker ikke søtning. En periode blandet jeg med vaniljekesam for å få det litt søtere.

Åh, jeg skulle ønske jeg klarte å spise naturell yoghurt uten søtning, for det er vel egentlig det beste men jeg klarer ikke. Synes det smaker alt for surt/bittert da. Men jeg tror kanskje smaksløkene mine er litt sensitiv på sånt? For det gjelder alt annet også som kaffe f.eks. Vanlig svart kaffe klarer jeg ikke å drikke men elsker alt annet av "fancy" jålekaffe som mocca, latte, iskaffe osv.

Lillemus skrev (4 timer siden):

Steviadråper har jeg brukt.

Hvilket merke stevia bruker du, hvilken smak og hvor kjøper du?

Anonymkode: 60318...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilket merke stevia bruker du, hvilken smak og hvor kjøper du?

Jeg pleide å kjøpe med smak på en amerikansk nettside, men nå har det jo blitt så dyrt så jeg har kjøpt dråper på helstekosten, Life for min del. En flaske varer jo lenge, det er ikke mange dråpene man bruker i en liten skål. De har bare med nøytra søtsmak her da, ikke med andre smaker. Nå søter jeg ikke yoghurten med stevia, men med eplemos jeg har laget selv, den er søtet med finesse eller steviapulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg pleide å kjøpe med smak på en amerikansk nettside, men nå har det jo blitt så dyrt så jeg har kjøpt dråper på helstekosten, Life for min del. En flaske varer jo lenge, det er ikke mange dråpene man bruker i en liten skål. De har bare med nøytra søtsmak her da, ikke med andre smaker. Nå søter jeg ikke yoghurten med stevia, men med eplemos jeg har laget selv, den er søtet med finesse eller steviapulver.

Aha, da jeg var innom Sunkost i byen jeg bor i hadde de både stevia med karamell, vanilje og sjokolade om jeg ikke husker feil. Høres godt ut med hjemmelaget eplemos da, kanskje jeg skulle forsøke lage det til sommeren/høsten når de norske eplene blir modne? (husker ikke helt når det er?) for norske epler er jo absolutt best.

Der er jo en jungel av kunstige søtninger der ute, vanskelig å finne frem synes jeg. Men finesse har jeg i alle fall hørt skal være bra til baking, jeg følger Linda Stuhaug på instagram og hun bruker det i enkelte oppskrifter i alle fall. Jeg synes hun legger ut ganske mange gode og sunnere oppskrifter, så er kjekt å følge med synes jeg. Har foreløpig ikke fått laget så mange av dem ennå da, men av de jeg har prøvd har jeg vært fornøyd. Hun la jo ut eltetritt brød for en stund tilbake og det tenkte jeg forsøke etterhvert, det virker jo rimelig greit å få til vellykket. 

Anonymkode: 60318...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aha, da jeg var innom Sunkost i byen jeg bor i hadde de både stevia med karamell, vanilje og sjokolade om jeg ikke husker feil. Høres godt ut med hjemmelaget eplemos da, kanskje jeg skulle forsøke lage det til sommeren/høsten når de norske eplene blir modne? (husker ikke helt når det er?) for norske epler er jo absolutt best.

Har Sunkost stevia med smak?! Oooh! Takk! Jeg bruker de eplene som er i handelen, er ikke så begeistret for de norske for jeg synes gjerne de er i overkant syrlige, men det er jo bare en smakssak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Har Sunkost stevia med smak?! Oooh! Takk! Jeg bruker de eplene som er i handelen, er ikke så begeistret for de norske for jeg synes gjerne de er i overkant syrlige, men det er jo bare en smakssak. 

Ja, det har de her jeg bor i alle fall. Ett tips er at du kan sjekke på nettsiden til Sunkost om din nærmeste butikk har det inne. Den oversikten er litt knotete da siden den ikke har noen egen søkefunksjon, men da kan du enten bare bla nedover listen og se etter butikken selv eller så kan du søke med å trykke ctrl + f på tastaturet da kommer det opp en søkeboks. Sant, jeg der i mot synes de fleste norske eplene er perfekt syrlige. Noen ganger for sure da men det varierer jo stort sett litt. 

Anonymkode: 60318...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...