Gå til innhold

Hva er dine tanker om bruk av privat telefon i arbeidstiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du om dine kollegaer som bruker privat telefon i arbeids tiden? Helt greit uansett hva eller bare hvis det er noe viktig som kontakt med lege osv?

Anonymkode: 4cbf2...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du? Hvis de bruker den på en måte som gjør at de forsømmer arbeidet, så er det selvfølgelig feil. 

Slike som istedenfor å ekspedere kundene firan kassa i forretningen,  og heller har en venninneprat på telefonen.

Som eksempel. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mye annet så kommer det an på. Jeg har kontorjobb og kan godt dille litt med mobilen i arbeidstiden. Jeg ser ikke på det som noe annerledes enn andre former for småpauser.

Men ikke så mye at det går utover mine arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva tenker du om dine kollegaer som bruker privat telefon i arbeids tiden? Helt greit uansett hva eller bare hvis det er noe viktig som kontakt med lege osv?

Anonymkode: 4cbf2...789

Man har ikke skravle-samtaler med venner i arbeidstiden, da er det kun viktige telefoner som tas, mener jeg. Jeg jobbet en gang sammen med en eldre dame som jobbet 4 timer om dagen 4 dager i uka. Hun kunne gjerne stå et kvarter nede i resepsjonen og slarve med de som satt der før hun kom opp, så var det 10 min jobb, så noen pludretelefoner med venninnene, så matpause, så en telefon til datteren, så litt ryggslikking hos en professor eller to før hun kanskje jobbet i 10 min og da var arbeidsdagen gått gitt. Og influensavaksinen måtte hun selvfølgelig ha fri fra jobb for å rekke. Jada. Nei, man bruker ikke arbeidstiden på private kosesamtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mobilen fritt i arbeidstiden. Vi lever da ikke i 1940?

Er heller ikke noen som er ansvarlig for andres liv og helse, da hadde jeg nok sett annerledes på det ☺️ Eller en produksjonsjobb, sikkerhetsjobb etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nødt til å bruke privat mobil for å utføre jobben vår. Dette var læreryrket. Det førte til en del debatter. Mange lærere var ukomfortable med å måtte ta med mobilen sin inn i klasserommet. Der kan den raskt bli ødelagt og mange var redd for at elever skulle få tak i den. Flere argumenterte for at vi skulle få egne jobbmobiler som skolen eide.

Når elevene har gått hjem kunne jeg fint ta telefonsamtaler på jobb. Som lærer må jobben bli ferdig uansett. Tar man en kvarters telefonsamtale i arbeidstiden betyr det at man må jobbe et kvarter lenger etter arbeidstiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (7 timer siden):

Vi var nødt til å bruke privat mobil for å utføre jobben vår. Dette var læreryrket. Det førte til en del debatter. Mange lærere var ukomfortable med å måtte ta med mobilen sin inn i klasserommet. Der kan den raskt bli ødelagt og mange var redd for at elever skulle få tak i den. Flere argumenterte for at vi skulle få egne jobbmobiler som skolen eide.

Når elevene har gått hjem kunne jeg fint ta telefonsamtaler på jobb. Som lærer må jobben bli ferdig uansett. Tar man en kvarters telefonsamtale i arbeidstiden betyr det at man må jobbe et kvarter lenger etter arbeidstiden. 

Lærere skal være på jobb fra 8- 16 undervisningen er ferdig 14.30 så da har su 1,5 time på plantid og ta tlf i arbeidstiden før du reiser hjem. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mobil på jobb hele dagen. Det er også min jobbtelefon. Dessuten må jeg bruke bank-ID for å komme inn på journalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva tenker du om dine kollegaer som bruker privat telefon i arbeids tiden? Helt greit uansett hva eller bare hvis det er noe viktig som kontakt med lege osv?

Anonymkode: 4cbf2...789

Hos oss er mobilen et arbeidsverktøy og den er i bruk hele dagen gjennom. Ingen kan vite hvem andre snakker med på enerom, men jeg har ikke inntrykk av at det tas private samtaler ut over det som er nødvendig innimellom. De færreste som har min type stilling har privat telefon, kun jobbtelefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Jeg bruker mobil på jobb hele dagen. Det er også min jobbtelefon. Dessuten må jeg bruke bank-ID for å komme inn på journalen. 

Hvordan var journalsystemet da du jobbet på 70-tallet gamle mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (10 minutter siden):

Hvordan var journalsystemet da du jobbet på 70-tallet gamle mann?

Bedre enn din mentale helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Bedre enn din mentale helse. 

Var journalsystemet på 70-tallet bedre enn min mentale helse? Wow. Jeg er helt satt ut.🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Var journalsystemet på 70-tallet bedre enn min mentale helse? Wow. Jeg er helt satt ut.🫢

Var ment som spøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (2 timer siden):

Hvordan var journalsystemet da du jobbet på 70-tallet gamle mann?

Den gang var det papirjournaler. Også nå jeg begynte på 80-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myyyy skrev (18 timer siden):

Lærere skal være på jobb fra 8- 16 undervisningen er ferdig 14.30 så da har su 1,5 time på plantid og ta tlf i arbeidstiden før du reiser hjem. 
 

Da har du mangelfull informasjon om læreres arbeidstid.

Tiden etter at elevene hatt gått hjem har forskjellige navn og krav. Den tiden som læreren styrer helt selv, styrer lærer nettopp helt selv. Da står en fritt til å gjøre hva en vil om det er å ta en telefon. I praksis fungerer det slik at det er knyttet veldig mange oppgaver til denne tiden. Om man velger å gjøre disse oppgavene, mens man er på lærerrommet eller om man vil ta en pause for så å begynne, eller man velger å gjøre det hjemme er helt likegyldig. Oppgavene må gjennomføres enten du gjør de effektivt eller med mange pauser.

I min stilling brukte jeg all tiden på kontoret etter at elevene hadde gått hjem til å veilede andre lærere. Dette stod ikke på arbeidslisten min så jeg tilbrakte hver søndag kveld på kontoret for å ta igjen🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...