Gå til innhold

​ Hvilke hobbyer har du/hva bruker du fritiden din på? 😊  ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke hobbyer har du/hva bruker du fritiden din på? 😊 

Jeg klatrer fast en dag i uka også fotograferer jeg nå og da når det passer seg. Mest natur da, men hadde gjerne likt å fotografert mer mennesker og dokumentar også men jeg har dessverre ingen venner i byen her jeg bor og familie er litt lei av kameraet mitt nå 😅 Utenom det har jeg nettopp begynt å strikke. For dere andre strikkere der ute som ser etter billig og greit garn har Europris alltid 30% på garn og pinner for medlemmer fant jeg ut. Så jeg kjøpte ett fint garn der i hvitt med blå flekker (vanskelig å beskrive det på en bra måte). Jeg prøver også delta på Fontenehuset en dag i uka og der gjør jeg litt forskjellig alt etter hva som trengs hjelp til, som å lage mat, sitte i resepsjonen og slike ting. Trives veldig godt der! Utenom det så har jeg ett sett med diamond painting jeg ikke har fått begynt med ennå men kjøpte det fordi det så veldig kjekt ut, så håper på det blir en av mine nye hobbyer jeg kan bruke en del tid på etter hvert 😄 En ting jeg også har tenkt på lenger er å melde meg på nybegynner kurs i ridning for voksne. Jeg er SÅ glad i hester og trives veldig godt i den stallen der de har ridekurset (har vært der en del før men begynner bli lenge siden nå). Jeg synes bare det er litt skummelt å skulle møte opp der alene også det at jeg ikke føler jeg er noe god på å ri da. Men det er vel verdt å ta sjansen? Hva om jeg møter en potensielt ny venninne der? 🤗 Jeg leser også en del bøker som jeg stadig låner på biblioteket. Jeg har også tenkt på å begynne å male litt og lære å sy egne klær, og å trene og jogge mer men det er vel greit å ikke fokusere på alt på en gang tenker jeg hehe. 

Oops, det ble visst en ganske så lang avhandling om hva jeg bruker fritiden min på 🙈 Men ser frem til å lese svarene fra dere andre her inne da! Så jeg håper på at flere deler 😃

Anonymkode: 02c8c...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærer å male. Har gjennomtatt foto, men ikke så inne i det foreløpig. Må ha et skikkelig kamera. Driver litt med alt mulig egentlig, og akkurat nå har jeg pusset ned og malt + tapetsert noe som ble et skilkelig fint sminkebord! Slike prosjekter er bare gøy fordi det er en anvisning. Å male osv er verre 🙂 Jeg syr også, men mest om noen vil ha noe omsydd eller et nett eller noe. Og så liker jeg å lese, men er blitt alt for sløv der. 

Anbefaler deg absolutt å ri. Drev med ridning da jeg var barn og ungdom, og det er jo kjempehyggelig hobby!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg lærer å male. Har gjennomtatt foto, men ikke så inne i det foreløpig. Må ha et skikkelig kamera. Driver litt med alt mulig egentlig, og akkurat nå har jeg pusset ned og malt + tapetsert noe som ble et skilkelig fint sminkebord! Slike prosjekter er bare gøy fordi det er en anvisning. Å male osv er verre 🙂 Jeg syr også, men mest om noen vil ha noe omsydd eller et nett eller noe. Og så liker jeg å lese, men er blitt alt for sløv der. 

Anbefaler deg absolutt å ri. Drev med ridning da jeg var barn og ungdom, og det er jo kjempehyggelig hobby!  

Så kjekt! Deltar du på malekurs for å lære å male eller bruker du bare youtube eller lignende? Tenker du å kjøpe nytt kamera da? Hvilket har du tenkt på å kjøpe i så fall? Jeg har ett gammelt Canon 6D (10 år gammelt+) som jeg for så vidt er fornøyd med, skulle bare ønske jeg hadde noe med raskere autofokus og som var lettere å få til å fokusere der man ønsker fokuset. Akkurat det har jo blitt mye, mye bedre de siste 10 årene. Jeg tenker litt på å kjøpet ett Sony a7c faktisk med 35mm og 24-70mm objektiv til. Men jeg må nok spare opp litt først ettersom jeg nettopp har kjøpt min første bolig og det vil gå med litt penger der.

Ja, jeg tenker jeg skal melde meg på ridning etter hvert i alle fall 😊 Jeg sendte e-post til rideskolen for noen dager siden og fikk til svar at de har to semester, vår og høst tror jeg. Så vårsemesteret hadde jo allerede startet men det var fortsatt mulig å melde seg på da, så jeg er litt usikker på hva jeg burde gjøre da? Hva tror du er best? Hvis jeg melder meg på til etter sommeren/høsten så vil jeg jo få muligheten til å bli med fra starten av, nå vet jeg ikke hvor mange kurs de allerede har hatt til nå da? Men jeg vil anta at de begynte slutten av januar/starten av februar kanskje?

Anonymkode: 02c8c...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så kjekt! Deltar du på malekurs for å lære å male eller bruker du bare youtube eller lignende? Tenker du å kjøpe nytt kamera da? Hvilket har du tenkt på å kjøpe i så fall? Jeg har ett gammelt Canon 6D (10 år gammelt+) som jeg for så vidt er fornøyd med, skulle bare ønske jeg hadde noe med raskere autofokus og som var lettere å få til å fokusere der man ønsker fokuset. Akkurat det har jo blitt mye, mye bedre de siste 10 årene. Jeg tenker litt på å kjøpet ett Sony a7c faktisk med 35mm og 24-70mm objektiv til. Men jeg må nok spare opp litt først ettersom jeg nettopp har kjøpt min første bolig og det vil gå med litt penger der.

Ja, jeg tenker jeg skal melde meg på ridning etter hvert i alle fall 😊 Jeg sendte e-post til rideskolen for noen dager siden og fikk til svar at de har to semester, vår og høst tror jeg. Så vårsemesteret hadde jo allerede startet men det var fortsatt mulig å melde seg på da, så jeg er litt usikker på hva jeg burde gjøre da? Hva tror du er best? Hvis jeg melder meg på til etter sommeren/høsten så vil jeg jo få muligheten til å bli med fra starten av, nå vet jeg ikke hvor mange kurs de allerede har hatt til nå da? Men jeg vil anta at de begynte slutten av januar/starten av februar kanskje?

Anonymkode: 02c8c...2ae

Det er en fysisk malelærer, og jeg har private timer. Prøvde kurs en gang, men det gikk ikke. Hadde null konsentrasjon og ble bare veldig forstyrret av alt, men deltagere og læreren der var veldig hyggelige og morsomme mennesker da.

Kamera vet jeg ikke, men jeg lar bestekompisen min avgjøre det. Han har god peiling og jeg ville aldri klart å bestemme meg siden jeg ikke har god nok peiling 😀

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg tenker jeg skal melde meg på ridning etter hvert i alle fall 😊 Jeg sendte e-post til rideskolen for noen dager siden og fikk til svar at de har to semester, vår og høst tror jeg. Så vårsemesteret hadde jo allerede startet men det var fortsatt mulig å melde seg på da, så jeg er litt usikker på hva jeg burde gjøre da? Hva tror du er best? Hvis jeg melder meg på til etter sommeren/høsten så vil jeg jo få muligheten til å bli med fra starten av, nå vet jeg ikke hvor mange kurs de allerede har hatt til nå da? Men jeg vil anta at de begynte slutten av januar/starten av februar kanskje?

Meld deg på!!! På 90-tallet red jeg i 5-6 år hver uke sammen med en herlig gjeng voksne og vi hadde det kjempegøy! Der var det sånn at når du først hadde fått plass på en gruppe så fikk du fortsette til du selv sluttet, betalte for så og så mange ganger i slengen da. 

Selv driver jeg litt fotografering i perioder (tenkte å ta meg en tur og se etter fugler nå på torsdag da jeg har fri), veldig interessert i fugler, samler på litt forskjellige ting som jeg pusler med innimellom, syr, strikker litt, leser mye - har aldri et kjedelig øyeblikk i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Meld deg på!!! På 90-tallet red jeg i 5-6 år hver uke sammen med en herlig gjeng voksne og vi hadde det kjempegøy! Der var det sånn at når du først hadde fått plass på en gruppe så fikk du fortsette til du selv sluttet, betalte for så og så mange ganger i slengen da. 

Selv driver jeg litt fotografering i perioder (tenkte å ta meg en tur og se etter fugler nå på torsdag da jeg har fri), veldig interessert i fugler, samler på litt forskjellige ting som jeg pusler med innimellom, syr, strikker litt, leser mye - har aldri et kjedelig øyeblikk i alle fall. :) 

På hest..?

Anonymkode: 1ca52...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det er en fysisk malelærer, og jeg har private timer. Prøvde kurs en gang, men det gikk ikke. Hadde null konsentrasjon og ble bare veldig forstyrret av alt, men deltagere og læreren der var veldig hyggelige og morsomme mennesker da.

Kamera vet jeg ikke, men jeg lar bestekompisen min avgjøre det. Han har god peiling og jeg ville aldri klart å bestemme meg siden jeg ikke har god nok peiling 😀

Åå, så kjekt med en fysisk malelærer da. Jeg har faktisk ikke tenkt på at privat timer med male lærer er en mulighet. Kan jeg spørre hv du må betale for det? Jeg har jo lyst til å lære meg å male også etter hvert, men er så mange andre ting jeg også har lyst til så må nesten prioritere litt 🙂

Det høres ut som en god ide det 😊

Anonymkode: 02c8c...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg synger i kor, trener styrketrening og er mye med i organisasjonsarbeid. For noen år siden lærte jeg meg å ri på islandshest - det var kjempegøy! Holdt på med det et par år. Gikk også på crawlekurs en gang - veldig gøy å lære nye ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Meld deg på!!! På 90-tallet red jeg i 5-6 år hver uke sammen med en herlig gjeng voksne og vi hadde det kjempegøy! Der var det sånn at når du først hadde fått plass på en gruppe så fikk du fortsette til du selv sluttet, betalte for så og så mange ganger i slengen da. 

Selv driver jeg litt fotografering i perioder (tenkte å ta meg en tur og se etter fugler nå på torsdag da jeg har fri), veldig interessert i fugler, samler på litt forskjellige ting som jeg pusler med innimellom, syr, strikker litt, leser mye - har aldri et kjedelig øyeblikk i alle fall. :) 

Ja, jeg har kjempelyst til å melde meg på. Så jeg kommer nok til å gjøre det 😊 Spørsmålet er bare om jeg melder meg på nå til neste uke eller om jeg venter til neste semesteret som jeg antar starter etter sommeren? (Hun svarte i e-posten at de hadde sommerferie). Jeg aner ikke hvordan det fungerer på det ridesenteret jeg tenker å melde meg på, men hun ridelæreren svarte i alle fall at de bare hadde ett kurs for voksne nå og at der var plass til maks 6 stk, også var det jo tydeligvis ikke fullt ennå da siden det fortsatt var mulig å melde seg på? 🙂

Så kjekt at du også driver med fotografering da! Jeg regner med du har teleobjektiv da siden du skriver om å fotografere fugler? Hvilket objektiv har du? Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å investere i ett teleobjektiv også etter hvert, men det blir nok 35mm og 24-70mm jeg kjøper sammen med kamerahuset når jeg etter hvert ender opp med å kjøpe nytt kamera siden det er det jeg bruker aller mest.

Anonymkode: 02c8c...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Jeg synger i kor, trener styrketrening og er mye med i organisasjonsarbeid. For noen år siden lærte jeg meg å ri på islandshest - det var kjempegøy! Holdt på med det et par år. Gikk også på crawlekurs en gang - veldig gøy å lære nye ting!

Høres ut som fine hobbyer det ☺️ Islandshester er en virkelig flott rase synes jeg. Jeg jobbet faktisk på en stall med bare islandshester en periode via NAV, var kjempekjekt det. Og absolutt alle hestene der var så enkle og greie å ha med å gjøre at de kunne håndteres av alle egentlig, til og med den ene hingsten de hadde. Imponerende egentlig synes jeg, for i andre staller der jeg har vært der de har litt av hvert av raser osv så er der jo alltid ett par av hestene som er litt vanskelige på ulike måter 🙂 Også kan de jo også tølte/passe som er veldig artig, fikk prøvd det en gang faktisk. Det å ri var jo ikke en del av jobben jeg gjorde, men vi fikk lov en gang i blant bare for å ha det moro 😃

Anonymkode: 02c8c...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har kjempelyst til å melde meg på. Så jeg kommer nok til å gjøre det 😊 Spørsmålet er bare om jeg melder meg på nå til neste uke eller om jeg venter til neste semesteret som jeg antar starter etter sommeren? (Hun svarte i e-posten at de hadde sommerferie). Jeg aner ikke hvordan det fungerer på det ridesenteret jeg tenker å melde meg på, men hun ridelæreren svarte i alle fall at de bare hadde ett kurs for voksne nå og at der var plass til maks 6 stk, også var det jo tydeligvis ikke fullt ennå da siden det fortsatt var mulig å melde seg på? 🙂

Så kjekt at du også driver med fotografering da! Jeg regner med du har teleobjektiv da siden du skriver om å fotografere fugler? Hvilket objektiv har du? Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å investere i ett teleobjektiv også etter hvert, men det blir nok 35mm og 24-70mm jeg kjøper sammen med kamerahuset når jeg etter hvert ender opp med å kjøpe nytt kamera siden det er det jeg bruker aller mest.

Anonymkode: 02c8c...2ae

Jeg ville meldt meg på ridekurs nå! :D Det er så gøy!

Jeg har Canon EOS ettellerannet (gullfiskhukommelse og kameraet er noen år gammelt) og bruker aller mest Canon-zoomen som er 55-250 mm. Har en 100-400 mm (eller noe sånt, 400 mm i alle fall) som er uoriginal, men den er litt for tung for meg så jeg bruker den svært lite. Har også det vanlige objektivet som fulgte med kameraet, 24-50 mm (er det ikke det da?) og en macrolinse. :) Har hatt en dødperiode på foto en god stund, men skal prøve å skjerpe meg nå når det blir vår og sommer! For det er jo kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

På hest..?

Anonymkode: 1ca52...60d

Ja, hva trodde du? Mannfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Åå, så kjekt med en fysisk malelærer da. Jeg har faktisk ikke tenkt på at privat timer med male lærer er en mulighet. Kan jeg spørre hv du må betale for det? Jeg har jo lyst til å lære meg å male også etter hvert, men er så mange andre ting jeg også har lyst til så må nesten prioritere litt 🙂

Det høres ut som en god ide det 😊

Anonymkode: 02c8c...2ae

Jeg betaler fra 1200 i måneden. Holder på som regel et par timer, så det er jo billig. En gang i uka. Jeg tror han tar rundt 2000 pr kurs, men da får de litt utstyr også. Jeg har alt utstyr selv. Har innsett at jeg ikke har sånt supertalent der akkurat, men jeg lærer jo teknikker og en del om å blande farger, så det kan se fint ut likevel 😁 men det er mest gøy selv om det gir meg hodepine iblant 🙂

Ja, det kan bli mye å holde på med, og det er vel derfor jeg ikke blir veldig god i noe. Men bare det jeg gjør blir bra nok, så er jeg egentlig fornøyd også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Ja, hva trodde du? Mannfolk?

🤭

Anonymkode: 1ca52...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller en del, PC-spill. Veldig glad i gaming.

Jeg trener karate og går en del turer med hunden (alene tur i skogen bare med hunden og meg er en flott måte å koble av og lade opp på).

Ellers ser jeg filmer og TV-serier, men bare ting jeg faktisk er interessert i. Enten fordi det høres ut som en interessant historie, eller det har skuespillere jeg synes er gode eller det omhandler noe jeg er interessert i (er f.eks veldig glad i martial arts-filmer hvor man får se dyktige mennesker vise frem skills innen kampsport, og ikke bare action som blir klippet i hjel av Hollywood).

Ellers er jeg glad i creepy og dark mysterier og true crime-historier og kan koble av med å høre på det på YouTube. Er f.eks stor fan av fortellerstilen til MrBallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært korsanger nesten hele livet. Som barn og ungdom spilte jeg instrumenter i tillegg.

Dessuten har jeg vært glad i å lese helt siden jeg lærte det. Men det går litt i bølger når det gjelder bøker, det blir mest i ferier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser, strikker, ser på filmer og serier.  Jeg går en del i teater, konserter og kunstutstillinger.  Jeg reiser mye.

Begynte å lære arabisk, men har stoppet opp.  Online kurs gikk altfor fort for meg.  Kunne tenkt meg privat lærer og tenker litt på å ha en periode i arabisktalende land når jeg blir pensjonist.  Da kan jeg få en privat lærer som ikke er så dyr, samtidig som jeg har arabisk i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (På 27.2.2024 den 15.11):

Jeg spiller en del, PC-spill. Veldig glad i gaming.

Jeg trener karate og går en del turer med hunden (alene tur i skogen bare med hunden og meg er en flott måte å koble av og lade opp på).

Ellers ser jeg filmer og TV-serier, men bare ting jeg faktisk er interessert i. Enten fordi det høres ut som en interessant historie, eller det har skuespillere jeg synes er gode eller det omhandler noe jeg er interessert i (er f.eks veldig glad i martial arts-filmer hvor man får se dyktige mennesker vise frem skills innen kampsport, og ikke bare action som blir klippet i hjel av Hollywood).

Ellers er jeg glad i creepy og dark mysterier og true crime-historier og kan koble av med å høre på det på YouTube. Er f.eks stor fan av fortellerstilen til MrBallen.

Har du laptop eller stasjonær? Hva slags grafikkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (2 minutter siden):

Har du laptop eller stasjonær? Hva slags grafikkort?

Stasjonær.

NVIDA GeForce RTX 3060 TI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Stasjonær.

NVIDA GeForce RTX 3060 TI

Jeg har også stasjonær. Har RTX 2070.

Hva slags skjerm? Jeg har Samsung ultrawide 49 tommer.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...