Gå til innhold

Kjøp av bolig. Når burde man forvente at selger signerer kontrakten? Og når kontakte megler om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Første gang jeg kjøper bolig så jeg er litt usikker på hva som er vanlig så derfor spør jeg her. 

Megler lagde utkast til kjøpekontrakt 19. februar som jeg og selger skulle lese igjennom og godkjenne og når vi hadde gjort det skulle hun lage til den ordentlige kontrakten som skulle signeres digitalt med bank id. Hun sendte link til den ordentlige kontrakten i går ca kl 16. Jeg signerte med en gang og sendte så sms til megler for å spørre om hvor jeg kunne laste ned kontrakten, hun sa da at selger hadde sagt at han skulle få signert kontrakten "i kveld" altså i går 26. februar. Jeg spurte om hun kunne si fra når han hadde signert siden jeg må jo sende inn kontrakten til Husbanken (det sto jeg måtte gjøre det så snart som mulig) og til min egen bank der jeg har BSU for å få avsluttet den og få pengene på min konto. Men jeg hørte aldri noe fra megler i går og når jeg går inn på siden til meglerfirmaet så står det fortsatt som melding: "Du får varsel så snart kontraktsdokumentene er klare for signering. Budjournal finner du under «dokumenter" Men jeg har jo signert?

Burde jeg kontakte megler nå i dag eller vente til i morgen, eller enda flere dager? Kanskje hun har glemt å gi beskjed eller kanskje det har skjedd noe feil siden det står den meldingen på nettsiden dems? 

Anonymkode: f8ba6...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Bare å ringe megler, de er service minded. 

Du er sikker på at det er greit å ringe eller sende sms til megler allerede i dag? Jeg er så redd for å være til bry skjønner du...Hun sa jo at hun ville gi meg beskjed når selger hadde signert? 

Anonymkode: f8ba6...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er sikker på at det er greit å ringe eller sende sms til megler allerede i dag? Jeg er så redd for å være til bry skjønner du...Hun sa jo at hun ville gi meg beskjed når selger hadde signert? 

Anonymkode: f8ba6...f2a

De lever av dette. Så en telefon tåler de. I hvert fall i arbeidstiden? Men du kan jo vente til i morgen da den kanskje er over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (7 minutter siden):

De lever av dette. Så en telefon tåler de. I hvert fall i arbeidstiden? Men du kan jo vente til i morgen da den kanskje er over nå.

Sant, jeg sender en sms i morgen tidlig tenker jeg hvis jeg fortsatt ikke har hørt noe da? Jeg aner egentlig ikke helt hvilke arbeidstider en megler har? For jeg regner med de jobber både på dag og kvelds tid siden visningene stort sett er fra kl 17 og utover kveden? 

Anonymkode: f8ba6...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sant, jeg sender en sms i morgen tidlig tenker jeg hvis jeg fortsatt ikke har hørt noe da? Jeg aner egentlig ikke helt hvilke arbeidstider en megler har? For jeg regner med de jobber både på dag og kvelds tid siden visningene stort sett er fra kl 17 og utover kveden? 

Anonymkode: f8ba6...f2a

Her jobber meglere døgnet rundt virker det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Her jobber meglere døgnet rundt virker det som. 

Oj, såpass ja. Det kan jo godt hende mange av dem gjør?

Anonymkode: f8ba6...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oj, såpass ja. Det kan jo godt hende mange av dem gjør?

Anonymkode: f8ba6...f2a

Ja tidlig morgen og sent på kveld, i helger og. De tjener rått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...