Gå til innhold

Fikk voksenkjeft på biblioteket i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var innom biblioteket i dag da jeg skulle leie fagbøker som jeg skulle hente etter resbeevasjon. Mens jeg var der ringte telefonen min. Plutselig kom et nek av en ansatt og ba meg avslutte samtalen da det ikke var lov å le eller snakke i telefon. Kan dette være lokalt eller det det ulovlig og kose seg med tlf samtale på offentlig sted? 

Anonymkode: da2be...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Var innom biblioteket i dag da jeg skulle leie fagbøker som jeg skulle hente etter resbeevasjon. Mens jeg var der ringte telefonen min. Plutselig kom et nek av en ansatt og ba meg avslutte samtalen da det ikke var lov å le eller snakke i telefon. Kan dette være lokalt eller det det ulovlig og kose seg med tlf samtale på offentlig sted? 

Anonymkode: da2be...766

Det passer ikke å skravle og le i tlf. der hvor man kan forstyrre andre.  Jeg ville blitt irritert hvis noen skravlet i tlf når jeg sitter og leser, eller blar i bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

På biblioteket skal man være stille! Hysj!🤫🤐

Nei, på vanlige folkebibliotek er det lov å snakke og le, men det kan godt hende man får beskjed om å gå et annet sted eller dempe seg dersom man blir veldig høylydt.

Lady HM skrev (39 minutter siden):

Det er da normal folkeskikk at man ikke snakker i telefonen på biblioteket, vel?

Det skulle man tro du... Men som kjent er det en del som totalt er blottet for sosiale antenner og gjerne synes det er en kjempegod ide å ha mottaker på høyttaler og høylydt dele meget intime detaljer fra siste legebesøk f.eks...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

"Leier" man bøker på biblioteket?

Anonymkode: 77b33...3b8

Nei, man låner, men det er nok noen som kaller det leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er mange skoleungdom som sitter på biblioteket og skravler og gjør lekser ihvertfall 

Anonymkode: bdb73...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er mange skoleungdom som sitter på biblioteket og skravler og gjør lekser ihvertfall 

Anonymkode: bdb73...f7f

Det er forskjell på å sitte på biblioteket og på å sitte på lesesalen, på lesesalen skal det være stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var innom biblioteket i dag da jeg skulle leie fagbøker som jeg skulle hente etter resbeevasjon. Mens jeg var der ringte telefonen min. Plutselig kom et nek av en ansatt og ba meg avslutte samtalen da det ikke var lov å le eller snakke i telefon. Kan dette være lokalt eller det det ulovlig og kose seg med tlf samtale på offentlig sted? 

Anonymkode: da2be...766

Jeg tenker at det er greit å besvare en telefon kort, mens man samtidig trekker seg unna der det står andre mennesker. På mitt nærmeste bibliotek løser dette seg av seg selv, da de har sørget for at det ikke er ordentlig dekning i biblioteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker at det er greit å besvare en telefon kort, mens man samtidig trekker seg unna der det står andre mennesker. 

Enig. Jeg synes dette er alminnelig folkeskikk på mange steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noe som kalles "main character syndrome" tror ikke de 40 andre personene rundt deg ønsker å høre på samtalen mellom deg og din venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...