Gå til innhold

"Incel" debatt på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/ytring/incels-kan-ikke-styre-politikken-1.16750924

Virker som at folk klager på at en gutt klaget over at mange menn er uønsket på datingmarkedet, og gutten beklaget (et eller annet), og ingen har rett på en kvinnekropp og blabla

Men, hva har skjedd med menns rett over egen kropp, de får deres arbeidsresultat konfiskert av staten, som så tvangs sender pengene til kvinner. Som så snur og sier til de samme mennene at de ikke tenner på dem lengre slik de gjorde før, før de fikk alle pengene deres "gratis".

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Da er jo løsningen ganske enkel, slutt med denne enorme omfordelingen fra menn til kvinner, så vil det meste løse seg. Kvinner vil ha en mann med høyere status, men staten tar alle penge fra menn så de mister status, også lurer folk på hvorfor det ikke går... Også skylder de på mennene ?

 

Ingen andre enn meg har kommet med noen løsninger på dette problemet, bare vås og fine fraser. Menn er enkle vesener, de vil jobbe hardt, og belønnes for arbeidet med kone og barn. Noe som ikke er helt urimelig spør du meg. Mens kvinner virker tro at menn bare vil jobbe hardt uten belønning og at kvinnene bare skal få mennenes penger av staten uten å gi noe tilbake til de samme mennene de tok pengene fra. Da er jo hele vitsen borte og disse mennene vil gi opp og samfunnet kollapser. Det er et enkelt regnestykke. Forstår virkelig ingen i Norge dette bortsett fra meg ???? Dette er ikke rakettforskning ........

Tanker?

Anonymkode: 1bb0c...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

https://www.nrk.no/ytring/incels-kan-ikke-styre-politikken-1.16750924

Virker som at folk klager på at en gutt klaget over at mange menn er uønsket på datingmarkedet, og gutten beklaget (et eller annet), og ingen har rett på en kvinnekropp og blabla

Men, hva har skjedd med menns rett over egen kropp, de får deres arbeidsresultat konfiskert av staten, som så tvangs sender pengene til kvinner. Som så snur og sier til de samme mennene at de ikke tenner på dem lengre slik de gjorde før, før de fikk alle pengene deres "gratis".

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Da er jo løsningen ganske enkel, slutt med denne enorme omfordelingen fra menn til kvinner, så vil det meste løse seg. Kvinner vil ha en mann med høyere status, men staten tar alle penge fra menn så de mister status, også lurer folk på hvorfor det ikke går... Også skylder de på mennene ?

 

Ingen andre enn meg har kommet med noen løsninger på dette problemet, bare vås og fine fraser. Menn er enkle vesener, de vil jobbe hardt, og belønnes for arbeidet med kone og barn. Noe som ikke er helt urimelig spør du meg. Mens kvinner virker tro at menn bare vil jobbe hardt uten belønning og at kvinnene bare skal få mennenes penger av staten uten å gi noe tilbake til de samme mennene de tok pengene fra. Da er jo hele vitsen borte og disse mennene vil gi opp og samfunnet kollapser. Det er et enkelt regnestykke. Forstår virkelig ingen i Norge dette bortsett fra meg ???? Dette er ikke rakettforskning ........

Tanker?

Anonymkode: 1bb0c...28b

Du får dra til Thailand og finne dei ei da. Eller venter du på å bli kontaktet? Du stoler ikke på incelsjarmen din?

Tror det første man må droppe er hengeleppa. 
 

mvh mann.

Anonymkode: 9acfd...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du får dra til Thailand og finne dei ei da. Eller venter du på å bli kontaktet? Du stoler ikke på incelsjarmen din?

Tror det første man må droppe er hengeleppa. 

mvh mann.

Anonymkode: 9acfd...864

Samme pleier jeg å si til alle kvinner som klager på noe. F.eks: Får du ikke lik lønn for likt arbeid? Dra til thailand da vel !!!!

Er forøvrig ikke incel, bare en observatør utenfra som ser problemet, men istedenfor å bare tenker "oh well, rammer bare menn så hvem bryr seg", så tenker jeg at det vil påvirke samfunnet negativt. Det dere ikke forstår er at dere lever i et samfunn, om mange faller utenfor, uansett hva, blir det veldig mye trøbbel. Se på Sverige f.eks, det dere gjør er bare å synge fine fraser og tro alt skal bli bra, men det som faktisk skjer med mange menn utenfor samfunnet er at de begynner å starter kriger i gatene, som gjør ting ganske utrivelig etterhvert.

Jeg ønsker å bo i et godt land, og "dessverre" betyr det at mennene også må ha det bra, ikke bare kvinnene. Sorry, sånn er verden. 

Anonymkode: 1bb0c...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er feil er at folk har sluttet å bli kjent på naturlig måte tror jeg. På apper hvor "folk finner hverandre" så sier det seg jo selv at det blir et marked hvor man velger det tilsynelatende beste. Det er helt naturlig, og noe alle vel bør forstå. Men incels mener seg liksom berettiget til det beste uansett hvordan de fremstår selv. 

Møter man folk i virkeligheten, så ser jo alle og enhver at det er veldig mange helt ordinære menn som har partnere. De med lavtlønnede yrker og de som ikke har jobb av en eller annen grunn også. Incels må ha ekstremt dårlig syn ( og muligens selvinnsikt ) 

Og så høter de på menn som har sluttet å jakte, for de hører på menn som sitter på nettet og kun skvaldrer 😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

https://www.nrk.no/ytring/incels-kan-ikke-styre-politikken-1.16750924

Virker som at folk klager på at en gutt klaget over at mange menn er uønsket på datingmarkedet, og gutten beklaget (et eller annet), og ingen har rett på en kvinnekropp og blabla

Men, hva har skjedd med menns rett over egen kropp, de får deres arbeidsresultat konfiskert av staten, som så tvangs sender pengene til kvinner. Som så snur og sier til de samme mennene at de ikke tenner på dem lengre slik de gjorde før, før de fikk alle pengene deres "gratis".

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Da er jo løsningen ganske enkel, slutt med denne enorme omfordelingen fra menn til kvinner, så vil det meste løse seg. Kvinner vil ha en mann med høyere status, men staten tar alle penge fra menn så de mister status, også lurer folk på hvorfor det ikke går... Også skylder de på mennene ?

 

Ingen andre enn meg har kommet med noen løsninger på dette problemet, bare vås og fine fraser. Menn er enkle vesener, de vil jobbe hardt, og belønnes for arbeidet med kone og barn. Noe som ikke er helt urimelig spør du meg. Mens kvinner virker tro at menn bare vil jobbe hardt uten belønning og at kvinnene bare skal få mennenes penger av staten uten å gi noe tilbake til de samme mennene de tok pengene fra. Da er jo hele vitsen borte og disse mennene vil gi opp og samfunnet kollapser. Det er et enkelt regnestykke. Forstår virkelig ingen i Norge dette bortsett fra meg ???? Dette er ikke rakettforskning ........

Tanker?

Anonymkode: 1bb0c...28b

Jeg kan ikke se at du peker på noen løsninger på dette, ei heller hvilken "omfordeling" du sikter til. Med mindre du er blant dem som mener det er tilbakeskritt at kvinner nå har samme muligheter for utdannelse og selvforsørgelse som menn har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (20 minutter siden):

Jeg kan ikke se at du peker på noen løsninger på dette, ei heller hvilken "omfordeling" du sikter til. Med mindre du er blant dem som mener det er tilbakeskritt at kvinner nå har samme muligheter for utdannelse og selvforsørgelse som menn har.

Jeg foreslår at skatt justeres etter kjønn basert på typiske forskjeller i innbetalinger vs utbetaling for det kjønnet. Så en skattesats for menn, en for kvinner. Jeg tenker at vi fortsetter dagens underskudd, som betyr at mennene kan få en redusert skattesats, kvinner en økt skattesats. For å gjøre regnestykket enklere, (vi kan gjøre det mer komplekst når en eventuell implementering skal skje) så foreslår jeg en flat tilleggsskatt som gjør at at ALLE kvinner i alder 20-60 får en ekstra skatteregning på kr  200 000 per år (8 millioner totalt), som vil DELVIS dekke underskuddet satten har til deres ytelser,  mennene får en reduksjon i skatt på 50 000 per år. Da vil menn og kvinner koste staten omtrent like mye, og vi blir likestilt. Lik skatt for like ytelser. LIKESTILLING ER SÅ BRA!!!

Jeg forstår at mange kvinner ikke ønsker/klarer å betale 200 000 i året ekstra, selv om de får tilsvarende mer i tjenester som de selvsagt fortsatt ønsker ha, og da bør en tilby dem reduserte ytelser istedenfor, da får de 10 millioner kroner mindre i ytelser fra staten. Så 1 helsevesen og pensjon etc for kvinner 1 for menn.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

 

Dersom du er uenig i disse 2 løsningene, så gjerne del dine løsninger. Men.... vi får se om det kommer dra. Folk blir veldig fort ikke opptatt av likestilling, når det er menn som undertrykkes ;) 

Anonymkode: 1bb0c...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (35 minutter siden):

 kvinner nå har samme muligheter for  selvforsørgelse 

Det er overhodet ikke tilfellet at kvinner er selvforsørget i Norge. Norske kvinner forsørges av staten (som forsørges av fremmede menn, inkludert "incels")

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Dersom kvinner var slik du hevdet, så ville saken vært annerledes selvsagt. Men det er eventyr. 

Anonymkode: 1bb0c...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er overhodet ikke tilfellet at kvinner er selvforsørget i Norge. Norske kvinner forsørges av staten (som forsørges av fremmede menn, inkludert "incels")

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Jeg regner med at det er du som har henvist til den artikkelen flere ganger tidligere? Men du forstår den jo ikke. Alle som vokser opp i Norge (kun voksne innvandrere i full jobb "lønner seg"), tar ut mer av velferdssystemet enn de betaler inn. Skattesystemet vårt er slik at satsen øker med inntekten, og merkelig nok har de fleste typiske kvinnebransjer lavere lønnsnivå enn de mannsdominerte. Kvinner jobber f.eks. med å passe på og lære opp landets kommende skattebetalere og med å få syke skattebetalere ut i arbeidslivet igjen, uten å være lønnsledende. 

Så kommer det helt an på hva man tar med i regnestykket og hva man utelater. Eksempelvis er det ikke så mange utgifter tilknyttet svangerskap og fødsler for menn. Kvinner mottar langt mer foreldrepenger enn menn og nesten all barnetrygden. Kanskje gjør menn også ganske mye mindre ulønnet omsorgsarbeid enn kvinner, arbeid som ikke genererer skatt. De jobber i større grad deltid for å ta seg av familien mens de har små barn, gamle foreldre, en partner som jobber mye eller som ikke får sykehjemsplass.  Dessuten lever de lenger og mottar alderspensjon i flere år. 

Det blir jo også en voldsom gjennomsnittsberegning og generalisering når man bare fordeler alle overføringer / kostnader på to grupper, ut fra kjønn. Jeg er sikker på at kvinner rapper til seg mesteparten av utgiftene til svangerskap og fødsler, mens menn tar nesten alle pengene som går til fengselsplasser. Men det er jo bare en liten del av bildet. Ting henger sammen.

Jeg tok i sin tid en utdanning der jenter var grovt underrepresentert, jobbet i en mannsdominert bransje i 20 år og tjente deretter. Skatten holdt fint følge med inntekten og spurte ikke etter kjønn. Jeg har omtrent ikke hevet sykepenger i mitt liv, to skattebetalere har jeg født også. Så når jeg blir pensjonist om et par år, skal jeg ta ut pensjonen med god samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (9 minutter siden):

Så når jeg blir pensjonist om et par år, skal jeg ta ut pensjonen med god samvittighet. 

 Ja også lever du lengre og får dermed mye mer pensjon ut enn menn får, med like innbetalinger/yrke. For ikke å snakke om helsetjenestene som kommer med høy alder. Du får altså mer ut enn menn i tilsvarende yrke, i forhold til betalt inn i forhold til menn i tilsvarende yrke. Er det "likestilling" ?

laban skrev (10 minutter siden):

Alle som vokser opp i Norge (kun voksne innvandrere i full jobb "lønner seg"), tar ut mer av velferdssystemet enn de betaler inn.

Ja, men det er forskjell på -3 millioner og -15 millioner, rettferdig ville vært -8 millioner -8 millioner da

Egentlig enig i at vi bør gå for 0 millioner, 0 millioner, om det var spørsmålet, men dagens kvinner vil aldri gå med på det, mens -8 millioner vil det være vanskelig for dem å protestere på. "Skal jeg bare få 8 millioner mer ut enn jeg betaler inn, nei da streiker jeg!" se for deg en slik protest det klinger dårlig... :P 

laban skrev (13 minutter siden):

Eksempelvis er det ikke så mange utgifter tilknyttet svangerskap og fødsler for menn.

Det er frivillig å få barn. Det er jo hele premisset, menn har ikke krav på noen barn fordi det kreves kvinnekropper. Aka incels "fortjener" å være barnløse. Men kvinner har krav på barns utgifter dekket av fremmede menn.... fordi.... det krever ikke mannekropper (??) Ser du problemet med denne logikken. Kvinnekroppen er hellig (enig) men mannekroppen er felleseie og skal brukes som et landsbruksredskap og det har kvinner krav på. Det høres ikke heeeeeeelt likestilt ut spør du meg.....

laban skrev (18 minutter siden):

Så når jeg blir pensjonist om et par år, skal jeg ta ut pensjonen med god samvittighet. 

Mener du dagens system, vil holde i lengden ? -15 millioner + -3 millioner, ganger 5 millioner mennesker = 3 oljefond i minus (kun for de nålevende, det kommer fremtidige mennesker også) (Spoiler alert, vi har kun 1 oljefond). Er du sikker på at vi bør ha god samvittighet, når vi egentlig sender regningen for vår luksus til kommende generasjoner ?

Anonymkode: 1bb0c...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men det er forskjell på -3 millioner og -15 millioner, rettferdig ville vært -8 millioner -8 millioner da

Det ser "urettferdig" ut, fordi regnestykket fordeler omtrent alle samfunnets inntekter og utgifter på to, ut fra kjønn. Det er meningsløst å diskutere hele systemet ut fra akkurat dette gjennomsnittet. Med en liknende forenkling kan man sikkert finne ut at det mest lønnsomme er å avlive alle når de er nesten 60 år, det gir like mye mening, nemlig omtrent ingen. Ref. overskriften på Nettavis-artikkelen.

Vi kan droppe hele velferdssystemet og gå over til slags amerikansk-inspirert modell. Men det var vel i USA og Canada incel-debatten startet? 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er frivillig å få barn. Det er jo hele premisset, menn har ikke krav på noen barn fordi det kreves kvinnekropper. Aka incels "fortjener" å være barnløse. Men kvinner har krav på barns utgifter dekket av fremmede menn.... fordi.... det krever ikke mannekropper (??) Ser du problemet med denne logikken. Kvinnekroppen er hellig (enig) men mannekroppen er felleseie og skal brukes som et landbruksredskap og det har kvinner krav på.

Jeg anerkjenner ikke den "logikken" i det hele tatt. Premissene er totalt feil.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja også lever du lengre og får dermed mye mer pensjon ut enn menn får, med like innbetalinger/yrke. For ikke å snakke om helsetjenestene som kommer med høy alder. Du får altså mer ut enn menn i tilsvarende yrke, i forhold til betalt inn i forhold til menn i tilsvarende yrke. Er det "likestilling" ?

Jeg kan ikke gjøre noe med menns gjennomsnittlige levealder, sånt må hvert individ sørge for selv. Dette handler jo i høyeste grad om gruppenivå. Jeg er omtrent aldri syk og vil bli overrasket om jeg plutselig blir pleietrengende den dagen jeg går av med pensjon. Men det vet ingen, jeg kan dø før den tid. Så hva jeg kommer til å koste helsevesenet, vet vi lite om. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mener du dagens system, vil holde i lengden ? -15 millioner + -3 millioner, ganger 5 millioner mennesker = 3 oljefond i minus (kun for de nålevende, det kommer fremtidige mennesker også) (Spoiler alert, vi har kun 1 oljefond). Er du sikker på at vi bør ha god samvittighet, når vi egentlig sender regningen for vår luksus til kommende generasjoner ?

Selv politikerne og økonomene sliter med å forstå pensjonssystemet, det er for mange ukjente faktorer. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å benytte meg av samfunnets regler. Alle generasjoner opplever noe som virker urettferdig, fordi samfunnet endrer seg. Eksempelvis er mine unger født før "barnehageforliket", så vi måtte ha svindyre, private ordninger for at jeg skulle kunne jobbe. Jeg er likevel glad for at jeg nå er med på å finansiere full barnehagedekning. Jeg har betalt tilbake studiegjelden min, belastet helsevesenet lite og aldri snytt på skatten. Jeg tror ikke noe på at jeg har stjålet verken dine eller fellesskapets midler fordi jeg er født kvinne. Ingen velger verken fødselsår, kjønn, gener eller andre medfødte variabler, dessuten avgjøres noe av livet av flaks / uflaks og tilfeldigheter. Folk blir ikke automatisk lykkelige bare fordi økonomien er på stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg foreslår at skatt justeres etter kjønn basert på typiske forskjeller i innbetalinger vs utbetaling for det kjønnet. Så en skattesats for menn, en for kvinner. Jeg tenker at vi fortsetter dagens underskudd, som betyr at mennene kan få en redusert skattesats, kvinner en økt skattesats. For å gjøre regnestykket enklere, (vi kan gjøre det mer komplekst når en eventuell implementering skal skje) så foreslår jeg en flat tilleggsskatt som gjør at at ALLE kvinner i alder 20-60 får en ekstra skatteregning på kr  200 000 per år (8 millioner totalt), som vil DELVIS dekke underskuddet satten har til deres ytelser,  mennene får en reduksjon i skatt på 50 000 per år. Da vil menn og kvinner koste staten omtrent like mye, og vi blir likestilt. Lik skatt for like ytelser. LIKESTILLING ER SÅ BRA!!!

Jeg forstår at mange kvinner ikke ønsker/klarer å betale 200 000 i året ekstra, selv om de får tilsvarende mer i tjenester som de selvsagt fortsatt ønsker ha, og da bør en tilby dem reduserte ytelser istedenfor, da får de 10 millioner kroner mindre i ytelser fra staten. Så 1 helsevesen og pensjon etc for kvinner 1 for menn.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

 

Dersom du er uenig i disse 2 løsningene, så gjerne del dine løsninger. Men.... vi får se om det kommer dra. Folk blir veldig fort ikke opptatt av likestilling, når det er menn som undertrykkes ;) 

Anonymkode: 1bb0c...28b

Dette blir så usaklig at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne å kommentere, og jeg har ikke tenkt å bruke mye tid på dette. Hvis du leser hele artikkelen ser du bildet er ganske mye mer nyansert enn ingressen skulle tilsi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (50 minutter siden):

Jeg kan ikke gjøre noe med menns gjennomsnittlige levealder, sånt må hvert individ sørge for selv. Dette handler jo i høyeste grad om gruppenivå. Jeg er omtrent aldri syk og vil bli overrasket om jeg plutselig blir pleietrengende den dagen jeg går av med pensjon. Men det vet ingen, jeg kan dø før den tid. Så hva jeg kommer til å koste helsevesenet, vet vi lite om. 

Bare i tilfelle det ikke var klart, jeg snakker om gruppenivå, hva som skjer med enkeltindivider er jo tilfeldig og umulig å vite selvsagt. Med "du" mener jeg altså "din gruppe mennesker" sin snittverdi. Persondebatt er jo ulovlig også så slikt ville jeg aldri drevet med uansett, antok at det var tydelig :P 

Ekstra skrev (10 minutter siden):

Dette blir så usaklig at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne å kommentere, og jeg har ikke tenkt å bruke mye tid på dette.

Ja er lov å ikke komme med motargumenter, men det vil leserne få med seg og tenke sitt over. Men er et fritt land, i det minste for kvinner ;);) 

Ekstra skrev (12 minutter siden):

Hvis du leser hele artikkelen ser du bildet er ganske mye mer nyansert enn ingressen skulle tilsi. 

For ordens skyld, og kortfattet, er du uenig i at velferdsstaten er en enorm verdioverføring fra menn til kvinner? Eller er du enig men at det er bra at det er slik ?

En har dessverre problemer med å argumentere i denne saken mot TS, enten må en benekte fakta, eller bekrefte fakta (menn undertrykkes) men forklare hvorfor det er bra at de undertrykkes. Uansettt vinner TS. Sånn er det når en argumenterer mot posisjoner basert på fakta og ikke følelser, aka mot ekte menn ;) 

Anonymkode: 1bb0c...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...