Gå til innhold

Hvilken mennesker synes du synd på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan fort syns synd på folk når de opplever noe vondt og tragisk, og når de står ovenfor veldig vanskelige valg, men jeg går ikke rundt og syns synd på noen typer mennesker eller fordi de er sånn eller slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg synes synd på Gaza sin befolkning. Folk som får dødsdom i ung alder og de IS torturerte og drepte på bestialsk sadistisk vis. Samt yezidikvinnene de voldtok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes synd på mennesker som blir mobbet på skolen eller på jobb. Jeg synes også synd på barn og unge som har vokst opp i familier eller gikk på skoler som har gjort at de fikk dårlig selvtillit. 

Anonymkode: 5277d...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Syns synd på folk som er i krig, folk som sulter, ofre for trafficking både barn og voksne og folk som blir mobbet både små og store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg synes synd på mennesker som blir mobbet på skolen eller på jobb. Jeg synes også synd på barn og unge som har vokst opp i familier eller gikk på skoler som har gjort at de fikk dårlig selvtillit. 

Anonymkode: 5277d...ccc

Hva mener du med skoler som har gjort at de fikk dårlig selvtillit? Dårlige karakterer? Mobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes synd på folk på som kjemper kampenei stillhet uten og fortelle det til noen. Eks overgrep incest og lider. I tillegg folk med ALS. 

Anonymkode: d9bbc...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Alle som har opplevd store traumer. I det siste har jeg tenkt mye på hun stakkars moren i Nes etter den ufattelige tragedien hun har opplevd. Og selvfølgelig alle i krig, alle med uhelbredelig sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (22 timer siden):

Hva mener du med skoler som har gjort at de fikk dårlig selvtillit? Dårlige karakterer? Mobbing?

Dårlig selvtillit fra skolen kan være barn som har blitt mobbet uten at skolen fikk slutt på det, eller det kan være lærere som har snakket til eleven som har gjort de har følt seg dum og håpløs.  F.eks hvis en lærer sier " dette burde du klare i din alder... ", og det ikke er lett for eleven, så kan eleven få et veldig dårlig selvbilde.  Slike utsagn kan ta stor skade. Tror de fleste lærere ikke oppfører seg slik, men vet om tilfeller der sånt har skjedd.  Jeg fikk selv høre at jeg var så svak i et fag som 12 åring, og jeg greide derfor aldri bli god i det. Jeg gikk med en konstant følelse av at det faget ville jeg aldri greie å bli god i, og jeg ble heller aldri god i det. Men jeg har heldigvis gjort det bra i andre fag. Så ikke synd på meg men verre for de som blir snakket til slik at de mister helt troen på seg selv og de får jeg vondt av. 

Anonymkode: 5277d...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan synes synd på svært mange som lever under helt andre forhold enn det vi er vant med i Norge, og som jeg er vant med i mitt liv.

Når jeg i mellom synes enkelte ting er tungt, forsøker jeg å minne meg selv om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 9.27):

Schizofrene, mennesker med Als.

Anonymkode: 24181...7cb

Har du schizofreni selv? Du liker å sammenligne schizofreni med Als? 

 

AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 0.08):

?

Anonymkode: e43ca...998

Jeg syns synd på de som er født blinde, de med alvorlig psykisk utviklingshemming som ikke kan snakke eller gjøre seg forstått og trenger hjelp til påkledning, dusjing, toalett og alt mulig. Syns også synd på de som er ufrivillig alene og ensomme når det pågår gjennom mange år. 

Anonymkode: b5ca7...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange det er synd på i verden. 
Men synes synd på folk som er dumme og slem mot andre, som ikke ser det selv. De som støter folk bort fra seg. 

Anonymkode: 7ed4a...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...