Gå til innhold

Hvis man hører stemmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og de/n på en måte er intetkjønn betyr det at man ikke har ekte stemmer eller at det ikke er psykotiske stemmer? Fordi psykotiske stemmer da hører man vel klart hvilket kjønn det er? 

Og en annen ting jeg har hørt er at ved psykotiske stemmer så hører man tydelig hvem det er som snakker og at man kanskje navngir de eller vet hvem det er? 

Jeg spør dette mtp at det er jo vanlig å høre stemmer selvom man ikke hører de som psykose så lurer på om mine er psykotiske stemmer eller ikke

@kupton

Anonymkode: 3d849...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke erfaring med å høre stemmer selv, men jeg har sett flere ganger her inne andre skrive at de ikke klarer å skille på kjønn på stemmene som de hører. Har du ikke en behandler du kan ta opp temaet med som nok kjenner deg bedre enn vi her inne? Det er jo viktig å få medisiner for det om det kan hjelpe deg tenker jeg?

Anonymkode: 2b974...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og de/n på en måte er intetkjønn betyr det at man ikke har ekte stemmer eller at det ikke er psykotiske stemmer? Fordi psykotiske stemmer da hører man vel klart hvilket kjønn det er? 

Og en annen ting jeg har hørt er at ved psykotiske stemmer så hører man tydelig hvem det er som snakker og at man kanskje navngir de eller vet hvem det er? 

Jeg spør dette mtp at det er jo vanlig å høre stemmer selvom man ikke hører de som psykose så lurer på om mine er psykotiske stemmer eller ikke

@kupton

Anonymkode: 3d849...5b3

det er helt irrelevant hvilket kjønn stemmene har, det er selve det at man hører stemmer som er varselet her. 

Anonymkode: 314e0...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler stemmene mine ikke er valid siden jeg ikke hører de like høyt som om ekte mennesker snakker. Hos meg er det mer en mellomting? 

Anonymkode: 3d849...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg føler stemmene mine ikke er valid siden jeg ikke hører de like høyt som om ekte mennesker snakker. Hos meg er det mer en mellomting? 

Anonymkode: 3d849...5b3

ta heller dette med legen din du, det er ikke volumet på stemmene som avgjør om det er psykosesymptom eller ikke.

Anonymkode: 314e0...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

ta heller dette med legen din du, det er ikke volumet på stemmene som avgjør om det er psykosesymptom eller ikke.

Anonymkode: 314e0...aa7

Ja men jeg er redd de kommer til å tro at jeg juger siden jeg vet jo at de fleste som hører stemmer hører de helt tydelig og tydelig kjønn. Derfor tørr ikke si noe

Anonymkode: 3d849...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg føler stemmene mine ikke er valid siden jeg ikke hører de like høyt som om ekte mennesker snakker. Hos meg er det mer en mellomting? 

Anonymkode: 3d849...5b3

Når jeg har det sånn opplever jeg stemmene komme utenfra og inn på telepatisk vis. Det er ikke mine egne tanker/stemmer, men andres. 

Skjønner jo nå (siden jeg har lært det i psykoedukasjon og jeg ikke er psykotisk nå) at sånt mest sannsynlig ikke er mulig, men det er ganske ekte når det pågår. 

Poenget mitt er at ikke alle hører stemmer som er hørbare med øret, sånn som man hører folk snakker til vanlig. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg føler stemmene mine ikke er valid siden jeg ikke hører de like høyt som om ekte mennesker snakker. Hos meg er det mer en mellomting?

Hvis du klarer å skille dem fra ekte mennesker som snakker, hva er problemet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet om jeg som har hørt stemmer i hodet. Etter samtale med psykolog viser det seg at pga dårlig hørsel konsentrerer hun seg så mye om å høre hva som blir sagt at hun tror hun hører. 
 

Anonymkode: 51a9a...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Er det ikke veldig politisk ukorrekt å snakke om at stemmer kun kvalifiserer som ekte stemmer hvis de klart kan tilordnes hann- eller hunkjønn? Hva med de ikke-binære, flytende, osv? Noen kunne føle seg krenket over denne tråden av irrelevanre grunner. Det får meg til å smile. 

Aner nada om stemmehøring. Men er det et problem hvis du vet at det er egne tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Krøll47 skrev (1 time siden):

Hva med de ikke-binære, flytende, osv?

Vi må ikke glemme AI-genererte stemmer! Eller denne fra 1939:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...