Gå til innhold

Hvor mange år kan jeg forvente at treningsklokken varer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en polar treningsklokke som jeg kjøpte i mars 2021. Jeg trente ikke aktivt da jeg kjøpte den men hadde planer om det. Etter kjøpet har det variert veldig hvor mye den har blitt brukt, i noen perioder har den bare lagt tom for strøm ubrukt i en skuff mens jeg også har brukt den hver eneste dag i flere måneder i strekk og bare tatt den av for å lade den (altså brukt den konstant både natt og dag). Jeg har flaut nok etter 3 år dessverre ikke blitt noe treningsentusiast så de periodene jeg alltid har den på blir den stort sett bare brukt til å registrere puls og søvn, og en og annen gåtur eller fjelltur eller styrketreningsøkt. 

Hvor mange år kan jeg forvente at treningsklokken varer? Den er jo 3 år nå, må jeg kanskje regne med å måtte kjøpe ny treningslokke om 1 års tid om jeg fremover nå ender opp med å bruke den hver dag i 1 år og kanskje i tillegg til det ender opp med å bruke den til å registrere ulike typer trening med GPS tracking 2-3 ganger i uken? Jeg regner kanskje med at det er batteriet som begynner å svikte først slik at jeg må ende opp med å lade den oftere osv? Noen med erfaring?

Anonymkode: b5a16...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Over tid blir oppladbare batterier gradvis slitt, noe som resulterer i redusert kapasitet. Den gjennomsnittlige levetiden til litium-ion-batterier som brukes i telefoner og sportsklokker, deriblant Polar-klokker, er 2–3 år. På dette tidspunktet har batteriet ca. 80 % av sin opprinnelige kapasitet igjen, og denne prosentandelen reduseres med ytterligere tid og bruk. Den faktiske batterilevetiden avhenger av bruk og driftstemperaturer.

Ved slutten av produktets levetid anbefaler Polar å minimere mulige effekter av avfall på miljøet og menneskelig helse ved å følge lokale reguleringer for avfallshåndtering og, der det er mulig, bruke kildesortering for elektroniske enheter. Ikke kast dette produktet i restavfallet.

Anonymkode: 5d0e6...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei nesten 5 år gammel polar klokke og den funker fortsatt helt fint. Den var til reparasjon for 2-3 år siden da, så det er mulig batteriet ble byttet. Det husker jeg ikke. 

Jeg bruker den hver dag og natt og registrerer treningsøkter og turer stort sett hyppig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige polar klokke var ca 4 år da den begynte å få problemer med å oppdatere, byttet da til polar ignite 3. Den gamle klokka var litt stor og klomsete, så jeg kom stadig borti noe med den. Mulig det var derfor den begynte å få problemer såpass tidlig.  .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...