Gå til innhold

Når før innflytting i nylig kjøpt bolig er det vanlig å fikse strøm avtale og innboforsikring? Og er det ellers ting som er viktig å huske på annet enn flyttemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg flytter inn 1. april. Når før innflytting i nylig kjøpt bolig er det vanlig å fikse strøm avtale og innboforsikring? Leiligheten er i blokk i borettslag så forsikring på selve blokken er fikset av borettslaget, men jeg trenger i alle fall innbo og reise forsikring, som jeg ikke har fra før. Også tenkte jeg på å kanskje bytte strømlevrandør til enten tibber/vibb eller hva det heter eller fjordkraft, jeg vet ikke hva forrige eier har av strøm der nå. 

Ellers så skal jeg huske å melde flytting på posten.no fordi de fikser det slik at ny adresse kommer både til posten og i folkeregisteret, også kan man få ettersendt all post i 2 måneder gratis. Jeg tenkte gjøre det med en gang det blir mulig som er 31 dager før innflytting (da altså nå 1. mars)  Er det ellers ting som er viktig å huske på?

Anonymkode: 3ea11...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da jeg solgte borettslag leiligheten til forelder som er på sykehjem ordnet megler med strøm avtale og overføring til den nye eieren på selve nøkkel overleveringen. I appen til megler var det mange selskap og velge fra, bortsett fra tibber.

Anonymkode: 58620...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg flytter inn 1. april. Når før innflytting i nylig kjøpt bolig er det vanlig å fikse strøm avtale og innboforsikring? Leiligheten er i blokk i borettslag så forsikring på selve blokken er fikset av borettslaget, men jeg trenger i alle fall innbo og reise forsikring, som jeg ikke har fra før. Også tenkte jeg på å kanskje bytte strømlevrandør til enten tibber/vibb eller hva det heter eller fjordkraft, jeg vet ikke hva forrige eier har av strøm der nå. 

Ellers så skal jeg huske å melde flytting på posten.no fordi de fikser det slik at ny adresse kommer både til posten og i folkeregisteret, også kan man få ettersendt all post i 2 måneder gratis. Jeg tenkte gjøre det med en gang det blir mulig som er 31 dager før innflytting (da altså nå 1. mars)  Er det ellers ting som er viktig å huske på?

Anonymkode: 3ea11...4b9

Forsikring kan du vel ordne når som helst og sette på ønsket startdato vil jeg tro. Når det gjelder strøm har jeg også opplevd at det er slik den andre anonyme sier, dette kommer opp i appen du og selger går gjennom ved nøkkelovertagelsen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noen generelle tips, du kan jo se hvilke som er relevante for deg: https://www.norge.no/nb/livssituasjon/flytte

Strøm får du tilbud om å ordne gjennom appen som brukes ved overtakelse, slik de andre har svart. Jeg solgte en hytte uten innlagt strøm en gang, og det var et sant mareritt å trikse seg rundt spørsmålet om strømleverandør. Dagen etterpå fikk jeg en panikkartet, automatisk generert e-post om at strøm ikke var ordnet. Det fantes ikke noen avkrysning for at eiendommen ikke hadde strøm. Håper noen nå har tenkt på at slike fritidsboliger finnes i Norge og lagt det inn. 

Lykke til med overtakelse og flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...