Gå til innhold

Hvordan oppbevarer man fryste bær og grønnsaker best mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har begynt å lage smoothie og i den bruker jeg fryste grønnsaker og bær, for å være mer spesifikk bruker fryst spinat, brokkoli, blåbær og bringbær. Jeg bruker jo så klart ikke hele posene på en gang siden jeg er bare meg og lager 1-2 porsjoner smoothie per dag. Men det jeg da lurer på er hvordan oppbevarer man fryste bær og grønnsaker på en best mulig måte i fryser? Hittil har jeg bare laget ett lite hull også rullet sammen posen etter bruk, men jeg føler kanskje det ikke funker så bra da siden jeg innbiller meg de tiltrekker seg litt smak fra andre ting i fryseren og at de ikke holder like godt? Er det bedre å kjøpe egne fryseposer man tar de over i litt og litt eller sette på en klype? Hva har dere her best erfaring med?

Anonymkode: 98e0e...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Kanskje sette dem i små bokser man kan ha i fryseren?

Er der noen spesiell grunn til at du tenker jeg burde bruke bokser fremfor fryseposer? 

Anonymkode: 98e0e...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! Jeg har begynt å lage smoothie og i den bruker jeg fryste grønnsaker og bær, for å være mer spesifikk bruker fryst spinat, brokkoli, blåbær og bringbær. Jeg bruker jo så klart ikke hele posene på en gang siden jeg er bare meg og lager 1-2 porsjoner smoothie per dag. Men det jeg da lurer på er hvordan oppbevarer man fryste bær og grønnsaker på en best mulig måte i fryser? Hittil har jeg bare laget ett lite hull også rullet sammen posen etter bruk, men jeg føler kanskje det ikke funker så bra da siden jeg innbiller meg de tiltrekker seg litt smak fra andre ting i fryseren og at de ikke holder like godt? Er det bedre å kjøpe egne fryseposer man tar de over i litt og litt eller sette på en klype? Hva har dere her best erfaring med?

Anonymkode: 98e0e...dee

Poseklyper er kjekt, men om du føler det ikke blir tett nok det heller så er nok plastbokser med tett lokk tingen. :)  Bare å rulle sammen ville jeg ikke gjort, da er det jo fare for at posen åpner seg når du kommer borti den når du henter noe annet i fryseren og maten ramler ut også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er der noen spesiell grunn til at du tenker jeg burde bruke bokser fremfor fryseposer? 

Anonymkode: 98e0e...dee

Fordi de er tettere så du slipper at lukt/smak smitter over, som du nevner.

 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (9 minutter siden):

Poseklyper er kjekt, men om du føler det ikke blir tett nok det heller så er nok plastbokser med tett lokk tingen. :)  Bare å rulle sammen ville jeg ikke gjort, da er det jo fare for at posen åpner seg når du kommer borti den når du henter noe annet i fryseren og maten ramler ut også. 

Jeg skjønner, har dere noen spesifikke plastbokser å anbefale meg da?

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Fordi de er tettere så du slipper at lukt/smak smitter over, som du nevner.

 

Jeg skjønner, har dere noen spesifikke plastbokser å anbefale meg da?

Anonymkode: 98e0e...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner, har dere noen spesifikke plastbokser å anbefale meg da?

Jeg skjønner, har dere noen spesifikke plastbokser å anbefale meg da?

Anonymkode: 98e0e...dee

Kommer an på hvor opptatt du er av hvordan de ser ut og hva de koster. :) Europris og Clas Ohlson har helt greie bokser til greie priser, hovedsaken er jo at lokket er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare poser med klype eller knute. Opplever ikke at smak og lukt fra andre ting smitter over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...