Gå til innhold

Behandle BP deperesjon/hypomani uten ekstra medisinering utover Lamictal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk tidlig i februar BP2 diagnose og er satt på Lamictal og ønsker ikke å ta noe mer enn det, av ulike grunner.

Når jeg havner i enten en depresjon eller hypomani, hvordan kan jeg best behandle denne uten noe ekstra form for medisinering? Vil det hjelpe om jeg f.eks kun bruker oransje solbriller/lyslampe og jobber imot det hypoamanien og depresjonen vil? Altså roe ned under hypomani (med oransje solbriller som blokker ut lys) og være mer aktiv under en depresjon (Med lyslampe)

Vil dette gå raskere over/ikke bli så store episoder bare av de tiltaktene der?

Dette er helt nytt for meg og jeg vil helst slippe å medisnere opp og ned utover at jeg tar fast Lamictal.

Anonymkode: 9a93a...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Som Vendi sier, det kan hjelpe, men du veit ikke før du prøver. Kan også være verd å vurdere sovemedisin for en avgrensa periode om du begynner å bli hypoman. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan din bipolar utarter seg. Jeg kan ikke bruke kun Lamictal, da blir jeg veldig dårlig. Mens andre klarer jeg fint med kun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...