Gå til innhold

For mye ansvar?


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å avslutte alt ansvar og bare legge meg ned. Hadde jeg vært i jobb hadde det vært nå jeg hadde gått til legen for å be om en sykemelding.

Jeg er helt kjørt.

Jeg har ikke like store dommedagstanker som noen uker siden, men ting er tøft.

Jeg har fire tunge verv, og to lettere verv. Det er ganske mye. Flere av veggene krever mye arbeid utenom møtene. 

Jeg er valgt frem til februar neste år i alle vervene. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det at jeg tok på meg disse vervene var jo en av hovedgrunnene til at jeg ble så mye friskere på så kort tid. Nå føler jeg at jeg drukner i dem.

Hvis tanken er at jeg har bipolaritet så er kanskje dette en fase som går over av seg selv? Hvis ikke så er det jo mulig jeg må gjøre noe. Det vervet jeg kan slutte med, som jeg ikke er valgt av noen organisasjon eller ansatt for å gjøre er egentlig det jeg liker best.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ikke inn på diagnoser du eventuelt må ha da jeg ikke har peiling, men jeg tenkte jo at du tok på deg veldig mye på kort tid. 

Men, samtidig tror jeg også at du er litt sånn person som liker å ha betydning/ en viktig rolle i saker og at du liker ansvaret. Å være opptatt og engasjert.

Så ikke vet jeg. Kanskje det bare er en fase uansett, og at du ikke bør si fra deg noe eller gjøre noe overilt nå. Det er jo også helt vanlig at vi kan bli dritt lei og få nok nå og da. Og så kommer en seg gjennom det. Diagnoser eller ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis det er bipolaritet så kan det være bare forbigående og at du får tilbake funksjonsnivået og lysten igjen. 

Samtidig så bør en jo som bipolar ta hensyn til at en har en sykdom. Og det vet jeg ikke om du vil ha så lett for å gjøre. Men skal du ha en god livskvalitet så er det nødvendig. Hvis du har bipolar da. Fordi mye stress og for lite hvile kan for mange trigge sykdomsfaser. 

Og dette er jo en god grunn til å få utredet om du har sykdommen og deretter få psykoedukasjon. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har også flere verv; to av dem er jeg valgt inn i for hhv to og fire år. Det ene er jeg til tider litt lei av (sa ja til gjenvalg i fjor, og ble da valgt for nye to år), men jeg klarer nå ett år til. Så får jeg gi meg der.

Det gir meg mye med organisasjonsarbeid, men i perioder hvor det er mye ekstra privat eller på jobb, kan det være stevsomt. Det som motiverer meg er både gleden av å drive en organisasjon og se den fra innsiden,  men også det å vite at mitt engasjement har mye å si for mange mange, mennesker ❤️

Det siste vervet er noe jeg har dratt i gang selv, som jeg håper på sikt kan bli drevet av noen andre. Det er imidlertid vanskelig å få folk til å forplikte seg til oppgaver over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...