Gå til innhold

Når du skriver e-post til andre signerer du med navnet ditt da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siste tiden har jeg sendt en del e-poster til bl.a frivillig organisasjon med ønske om å bli frivillig og spørsmål om timebestilling for tatovering osv. I første e-posten signerer jeg alltid med "Hilsen Kari Pedersen" på slutten, men er det naturlig å gjøre dette i alle etterfølgende e-poster til samme person også eller kutter man ut å skrive hilsen eller mvh eller lignende når man har fått svar på e-posten og skal skrive videre?

Anonymkode: 8ec65...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg åpner med å presentere meg ved navn.  Og avslutter kun mvh. ( uten navn ) Og ja. 

Ved svar ikke noe, eller mvh. Kommer litt an på hvor formelt det bør være. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter med fullt navn:

Mvh
Vhanja Pedersen

Hvis vi mailer frem og tilbake så endrer jeg til:

Mvh
Vhanja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Siste tiden har jeg sendt en del e-poster til bl.a frivillig organisasjon med ønske om å bli frivillig og spørsmål om timebestilling for tatovering osv. I første e-posten signerer jeg alltid med "Hilsen Kari Pedersen" på slutten, men er det naturlig å gjøre dette i alle etterfølgende e-poster til samme person også eller kutter man ut å skrive hilsen eller mvh eller lignende når man har fått svar på e-posten og skal skrive videre?

Anonymkode: 8ec65...4b4

Antar det her menes privat e-post.

 

Jeg har en "footer" også i privat e-post med fullt navn og adresse. Skriver stort sett "Hilsen <fornavn> under teksten i e-posten, med mindre det er noe mer formelt, da kan det hende jeg skrive hele navnet. Privat til nære og kjære kan jeg skrive  ulike varianter. Noe under teksten bruket jeg stort sett alltid, med mindre jeg bare svarer f.eks. ja eller nei på et spørsmål, da hender det jeg dropper både hilsen og navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...