Gå til innhold

Etter sinne mot noen får jeg angst og dårlig samvittighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en tålmodig og det man kan kalle snill pike person i møte med folk. 
Nå har jeg fått så jævlig nok, og jeg ringte å kjeftet ut skoleleder på skolen til barnet mitt. 
grunnet en skolesak der lærer har vært helt jævlig mot barnet mitt, og der lærer nekter. 
enda det var vitner tilstede. 
skoleleder prøver selvfølgelig å beskytte lærer og ikke elever. 
kan ikke huske sist jeg hevet stemmen og sang ut! 
jeg tør aldri det fordi av erfaring tåler ikke folk at jeg sier fra. 
Nå sitter jeg her å kjenner på angst og er helt utenfor. 

Anonymkode: b96ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er en tålmodig og det man kan kalle snill pike person i møte med folk. 
Nå har jeg fått så jævlig nok, og jeg ringte å kjeftet ut skoleleder på skolen til barnet mitt. 
grunnet en skolesak der lærer har vært helt jævlig mot barnet mitt, og der lærer nekter. 
enda det var vitner tilstede. 
skoleleder prøver selvfølgelig å beskytte lærer og ikke elever. 
kan ikke huske sist jeg hevet stemmen og sang ut! 
jeg tør aldri det fordi av erfaring tåler ikke folk at jeg sier fra. 
Nå sitter jeg her å kjenner på angst og er helt utenfor. 

Anonymkode: b96ba...03b

Ut fra det du skriver, hvorfor skulle du ha dårlig samvittighet? Men om det er så lurt å bli sinna er en annen sak, for hvis de ikke er helt god er det jo fare for at de ikke behandler deg dårlig og uproffesjonell tilbake. De burde forstå din frustrasjon. Er de proffesjonelle forstår de godt ditt sinne, og tar en  samtale/møte med deg, og der de tar tak i problemene. 

Anonymkode: 7906b...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være forståelig at man får angst etter å ha mistet besinnelsen ovenfor noen, og ihvertfall ovemfor noen som ikke er nære ( fordi de kjenner oss tross alt også godt på andre måter= trygghet ) 

Du kommer jo over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For den konkrete situasjonen: det høres ganske pyton ut. Jeg håper dere etterhvert klarer å finne en løsning/få til et samarbeid likevel. Kanskje dere kunne hatt nytte av en megler i en slik situasjon, dersom dere har kjørt dere fast

Generelt tips: øv deg på å hevde deg selv i hverdagen. Våg å ta plass, våg å si din mening uten å unnskylde deg, våg å la også andre være uenig med deg. Da slipper du at vulkanutbrudd, at det plutselig renner over og den typiske angstmessige"fylleangsten"- i etterkant. 

Anonymkode: 80425...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For den konkrete situasjonen: det høres ganske pyton ut. Jeg håper dere etterhvert klarer å finne en løsning/få til et samarbeid likevel. Kanskje dere kunne hatt nytte av en megler i en slik situasjon, dersom dere har kjørt dere fast

Generelt tips: øv deg på å hevde deg selv i hverdagen. Våg å ta plass, våg å si din mening uten å unnskylde deg, våg å la også andre være uenig med deg. Da slipper du at vulkanutbrudd, at det plutselig renner over og den typiske angstmessige"fylleangsten"- i etterkant. 

Anonymkode: 80425...0f3

kom borti anonymknappen, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det kan være forståelig at man får angst etter å ha mistet besinnelsen ovenfor noen, og ihvertfall ovemfor noen som ikke er nære ( fordi de kjenner oss tross alt også godt på andre måter= trygghet ) 

Du kommer jo over det. 

Ble forbanna da leder ikke tar sak på alvor og også lyver og vrir på. 
Jeg er hjemme med et barn og har pleiepenger grunnet helsetilstanden til barnet grunnet skolesituasjonen. Det sier litt 

Anonymkode: b96ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For den konkrete situasjonen: det høres ganske pyton ut. Jeg håper dere etterhvert klarer å finne en løsning/få til et samarbeid likevel. Kanskje dere kunne hatt nytte av en megler i en slik situasjon, dersom dere har kjørt dere fast

Generelt tips: øv deg på å hevde deg selv i hverdagen. Våg å ta plass, våg å si din mening uten å unnskylde deg, våg å la også andre være uenig med deg. Da slipper du at vulkanutbrudd, at det plutselig renner over og den typiske angstmessige"fylleangsten"- i etterkant. 

Anonymkode: 80425...0f3

Jeg gjør det også. Statsforvalteren har fått saken nå fra vår side. 
vi kommer ikke til å bruke mer energi på denne skolen. Barnet vil ikke tilbake og er ferdig på skolen i juni. 
stått i en kamp i lang tid. Ikke mer vi kan gjøre 

Anonymkode: b96ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ble forbanna da leder ikke tar sak på alvor og også lyver og vrir på. 
Jeg er hjemme med et barn og har pleiepenger grunnet helsetilstanden til barnet grunnet skolesituasjonen. Det sier litt 

Anonymkode: b96ba...03b

Ja, men det gir deg jo ikke mindre angst etter å ha skjelt ut vedkommende. Du gjorde det. Du ble kanskje oppfattet som urimelig, eller der er også en mulighet for at den som ble skjelt ut forsto deg. 

Uansett går jo angsten over etterhvert. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Ja, men det gir deg jo ikke mindre angst etter å ha skjelt ut vedkommende. Du gjorde det. Du ble kanskje oppfattet som urimelig, eller der er også en mulighet for at den som ble skjelt ut forsto deg. 

Uansett går jo angsten over etterhvert. 

Da får jeg bare være urimelig tenker jeg. 
Jeg jobber selv innenfor skoleverket og er profesjonell i samtaler med de jeg møter. Og det har jeg vært hele veien når det gjelder mitt barn og i møte med skolen.
Men jeg er MOR og ikke ansatt i denne settingen. Som mor er jeg lyn forbanna og har lov å uttrykke min frustrasjon og sinne mot den som begår urett. Uavhengig om at jeg er ansatt på en annen skole. 
Når rektor gjør soleklare lovbrudd som gir skade på mitt barn blir jeg svart i øynene. Da er det ingen kjære mor mer  

Anonymkode: b96ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Som mor er jeg lyn forbanna og har lov å uttrykke min frustrasjon og sinne mot den som begår urett.

Nei, den retten har du ikke i egenskap av å være mor, men med hjemmel i ytringfriheten - på lik linje med alle andre.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da får jeg bare være urimelig tenker jeg. 
Jeg jobber selv innenfor skoleverket og er profesjonell i samtaler med de jeg møter. Og det har jeg vært hele veien når det gjelder mitt barn og i møte med skolen.
Men jeg er MOR og ikke ansatt i denne settingen. Som mor er jeg lyn forbanna og har lov å uttrykke min frustrasjon og sinne mot den som begår urett. Uavhengig om at jeg er ansatt på en annen skole. 
Når rektor gjør soleklare lovbrudd som gir skade på mitt barn blir jeg svart i øynene. Da er det ingen kjære mor mer  

Anonymkode: b96ba...03b

Ja, men nå fikk du jo forsvart deg selv 🙂 Du skjønner din egen handling og forsvarer den. Hjalp ikke det på angsten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 timer siden):

Nei, den retten har du ikke i egenskap av å være mor, men med hjemmel i ytringfriheten - på lik linje med alle andre.

Ja, men jeg har fått kritikk på det fordi jeg er ansatt i «bransjen» 

Anonymkode: b96ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 timer siden):

Ja, men nå fikk du jo forsvart deg selv 🙂 Du skjønner din egen handling og forsvarer den. Hjalp ikke det på angsten? 

Kjenner jeg har roet meg ned nå. 
og angrer ikke på at jeg eksploderte i dag. 
Har gått turer og vært så forbanna at tårene har trillet, nå fikk jeg ut dritten på den det gjaldt, noe jeg bare har fantasert om og aldri turt. 
derfor føltes det helt forferdelig etterpå, da jeg kjente på at jeg mistet kontrollen. 
Jeg skal alltid være så fattet og pedagogisk, men det går ei grense for når det er nok! 

 

Anonymkode: b96ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner jeg har roet meg ned nå. 
og angrer ikke på at jeg eksploderte i dag. 
Har gått turer og vært så forbanna at tårene har trillet, nå fikk jeg ut dritten på den det gjaldt, noe jeg bare har fantasert om og aldri turt. 
derfor føltes det helt forferdelig etterpå, da jeg kjente på at jeg mistet kontrollen. 
Jeg skal alltid være så fattet og pedagogisk, men det går ei grense for når det er nok! 

 

Anonymkode: b96ba...03b

Ja, der kan du jo se da! Det var ilke så "farlig" 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (23 minutter siden):

Ja, der kan du jo se da! Det var ilke så "farlig" 😊

Nei, det var ikke det. Når folk behandler andre dårlig kan de høre at det ikke er greit pluss litt til 

Anonymkode: b96ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...