Gå til innhold

Hva tenker dere om Synsam brilleabonnement i forhold til det å kjøpe 2 par briller på vanlig måte? Hva burde jeg velge å gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker dere om Synsam brilleabonnement i forhold til det å kjøpe 2 par briller på vanlig måte? De tilbyr 20% honnørrabatt på begge deler. Jeg trenger 1 par vanlige briller og 1 par solbriller med styrke.

Enten betaler jeg for begge brillene med en totalpris på 7734 kr (da er det 20% honnørrabatt på første par og 50% på andre paret), eller så kan jeg ha abonnement på 297 kr mnd med bindingstid på 24 mnd og da var det inkludert 3 forskjellige briller også bytter de glass gratis hvis synet ditt endrer seg. 

Hvis jeg velger abonnement så MÅ man ha 3 par briller (jeg trenger egentlig ikke 3 par) betaler jeg da til sammen 7128 kr etter 24 måneder. Man kan også velge å ha 2 par briller også linser i tillegg. Men jeg tror da at abonnementet blir dyrere enn 297 kr i måneden da, jeg glemte å spørre. Men jeg har jo både forskjellig styrke på begge øyer også skjeve hornhinner, så jeg husker ut i fra sist jeg kjøpte linser regelmessig så endte det opp med å bli veldig dyrt i alle fall.

Men det står i alle fall på nettet at hva du betaler i måneden blir avgjort ut i fra hvilke briller og glass du velger. Men hvis man avslutter abonnementet så må man betale ut brillene eller levere de tilbake. Og velger man nye glass eller nye briller f.eks 1 år ut i abonnementet så må man betale for 1 år ekstra abonnement.

 

Anonymkode: 0f0ae...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva tenker dere om Synsam brilleabonnement i forhold til det å kjøpe 2 par briller på vanlig måte? De tilbyr 20% honnørrabatt på begge deler. Jeg trenger 1 par vanlige briller og 1 par solbriller med styrke.

Enten betaler jeg for begge brillene med en totalpris på 7734 kr (da er det 20% honnørrabatt på første par og 50% på andre paret), eller så kan jeg ha abonnement på 297 kr mnd med bindingstid på 24 mnd og da var det inkludert 3 forskjellige briller også bytter de glass gratis hvis synet ditt endrer seg. 

Hvis jeg velger abonnement så MÅ man ha 3 par briller (jeg trenger egentlig ikke 3 par) betaler jeg da til sammen 7128 kr etter 24 måneder. Man kan også velge å ha 2 par briller også linser i tillegg. Men jeg tror da at abonnementet blir dyrere enn 297 kr i måneden da, jeg glemte å spørre. Men jeg har jo både forskjellig styrke på begge øyer også skjeve hornhinner, så jeg husker ut i fra sist jeg kjøpte linser regelmessig så endte det opp med å bli veldig dyrt i alle fall.

Men det står i alle fall på nettet at hva du betaler i måneden blir avgjort ut i fra hvilke briller og glass du velger. Men hvis man avslutter abonnementet så må man betale ut brillene eller levere de tilbake. Og velger man nye glass eller nye briller f.eks 1 år ut i abonnementet så må man betale for 1 år ekstra abonnement.

 

Anonymkode: 0f0ae...3e0

Det står «opptil 3 par» briller. 

Anonymkode: 7dc64...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg ser imgen fordeler med abbonementet, annet enn at man kan spare ca 600 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Jeg ser heller ikke noen fordeler ved det abonnementet. Tviler på at en sparer så mye på det. Har erfaring med at det fort kommer noen kostnader i tillegg.  Nå liker ikke jeg å binde meg til slike økonomiske avtaler, selv om summen ikke er så høy. Vil ha minst mulig faste kostnader i måneden.  Så hvis jeg hadde greid å betale hele beløpet på en gang, så hadde jeg gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det står i alle fall på nettet at hva du betaler i måneden blir avgjort ut i fra hvilke briller og glass du velger. Men hvis man avslutter abonnementet så må man betale ut brillene eller levere de tilbake. Og velger man nye glass eller nye briller f.eks 1 år ut i abonnementet så må man betale for 1 år ekstra abonnement.

Nemlig. Jeg har ingen som helst tro at at noen kommer ut av det med 297,- i mnd, de kommer garantert med ditt og dutt og datt som øker prisen. Ikke at jeg har noen erfaring med det selv, men det er vel all grunn til å være skeptisk til slike abonnementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Lillemus skrev (11 minutter siden):

Nemlig. Jeg har ingen som helst tro at at noen kommer ut av det med 297,- i mnd, de kommer garantert med ditt og dutt og datt som øker prisen. Ikke at jeg har noen erfaring med det selv, men det er vel all grunn til å være skeptisk til slike abonnementer.

Nettopp. De "huker" tak i folk som tror det er en god deal og som sannsynligvis har problemer med å si nei/ lar seg lett ovrertale. Så kommer det flere lure "tilbud" og oppfordringer om nye kjøp av ditt eller datt i løpet av bindingstiden. Til slutt å appelere til "fornuften" om å kjøpe nye briller eller glass etter et år, og vips er bindingstiden 12 måneder lenger.

Det er en fordel med å sitte på tog flere ganger og høre på selgere som legger strategier for å kapre kunder de kan lure litt 😎

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter

Jeg tror at hvis man har råd til å betale alt med en gang så er det det beste. Har man ikke råd til en slik stor utgift på en gang så er abonnement greit. Så er det bare å ikke takke ja til ulike ekstra tilbud gjennom bindingstiden. 

Akkurat som ved telefoner. Før pleide jeg å kjøpe på abonnement. Men de 2-3 siste telefonene har jeg betalt hele telefonen med en gang fordi jeg har hatt mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Synsam er dyrt. Tror du kan få liker gode briller til 1500-2000 mindre hos Specsavers eller brilleland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Synsam er dyrt. Tror du kan få liker gode briller til 1500-2000 mindre hos Specsavers eller brilleland.

Du får det enda billigere hos Extra Optical eller Lensway.

Anonymkode: 3f4af...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du får det enda billigere hos Extra Optical eller Lensway.

Anonymkode: 3f4af...273

Man jo uansett ha synstest fra en optiker og jeg liker å prøve innfatningene for se hvordan de faktisk ser ut på meg og hvordan de kjennes ut på, det er forskjell på hoder og innfatning og hva som passer. :) Så nettkjøp av briller er ikke noe for meg i alle fall, men jeg skjønner jo at mange bruker det ettersom tilbudet er der og har vært der en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker dere om Synsam brilleabonnement i forhold til det å kjøpe 2 par briller på vanlig måte? De tilbyr 20% honnørrabatt på begge deler. Jeg trenger 1 par vanlige briller og 1 par solbriller med styrke.

Enten betaler jeg for begge brillene med en totalpris på 7734 kr (da er det 20% honnørrabatt på første par og 50% på andre paret), eller så kan jeg ha abonnement på 297 kr mnd med bindingstid på 24 mnd og da var det inkludert 3 forskjellige briller også bytter de glass gratis hvis synet ditt endrer seg. 

Hvis jeg velger abonnement så MÅ man ha 3 par briller (jeg trenger egentlig ikke 3 par) betaler jeg da til sammen 7128 kr etter 24 måneder. Man kan også velge å ha 2 par briller også linser i tillegg. Men jeg tror da at abonnementet blir dyrere enn 297 kr i måneden da, jeg glemte å spørre. Men jeg har jo både forskjellig styrke på begge øyer også skjeve hornhinner, så jeg husker ut i fra sist jeg kjøpte linser regelmessig så endte det opp med å bli veldig dyrt i alle fall.

Men det står i alle fall på nettet at hva du betaler i måneden blir avgjort ut i fra hvilke briller og glass du velger. Men hvis man avslutter abonnementet så må man betale ut brillene eller levere de tilbake. Og velger man nye glass eller nye briller f.eks 1 år ut i abonnementet så må man betale for 1 år ekstra abonnement.

 

Anonymkode: 0f0ae...3e0

 

Lillemus skrev (5 timer siden):

Nemlig. Jeg har ingen som helst tro at at noen kommer ut av det med 297,- i mnd, de kommer garantert med ditt og dutt og datt som øker prisen. Ikke at jeg har noen erfaring med det selv, men det er vel all grunn til å være skeptisk til slike abonnementer.

En kan velge 3 _produkter_ i dette abonnementet - så jeg tusler blid og glad inn på Synsam å ønsket meg vanlig brille, solbrille med styrke og linser. Jepp, ikke noe problem, sa dama - til og med synstesten var inkludert 🙂 

 Så jeg plukket ut briller og solbriller med glass til begge. 

Så regner hun ut da, og prisen kommer på 448,- per måned(!) - og da kommer linseABONNEMENTET i tillegg (ca 500 per måned hvis jeg bruker dagslinser daglig)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Lady HM skrev (1 minutt siden):

En kan velge 3 _produkter_ i dette abonnementet - så jeg tusler blid og glad inn på Synsam å ønsket meg vanlig brille, solbrille med styrke og linser. Jepp, ikke noe problem, sa dama - til og med synstesten var inkludert 🙂 

 Så jeg plukket ut briller og solbriller med glass til begge. 

Så regner hun ut da, og prisen kommer på 448,- per måned(!) - og da kommer linseABONNEMENTET i tillegg (ca 500 per måned hvis jeg bruker dagslinser daglig)!

Jepp. Bare lureri med andre ord. Kom du deg ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady HM
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Jepp. Bare lureri med andre ord. Kom du deg ut av det?

Nope...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (37 minutter siden):

Man jo uansett ha synstest fra en optiker og jeg liker å prøve innfatningene for se hvordan de faktisk ser ut på meg og hvordan de kjennes ut på, det er forskjell på hoder og innfatning og hva som passer. :) Så nettkjøp av briller er ikke noe for meg i alle fall, men jeg skjønner jo at mange bruker det ettersom tilbudet er der og har vært der en god stund.

Det går an å bestille innfatninger til hjemmeprøving.

Anonymkode: 3f4af...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker dere om Synsam brilleabonnement i forhold til det å kjøpe 2 par briller på vanlig måte? De tilbyr 20% honnørrabatt på begge deler. Jeg trenger 1 par vanlige briller og 1 par solbriller med styrke.

Enten betaler jeg for begge brillene med en totalpris på 7734 kr (da er det 20% honnørrabatt på første par og 50% på andre paret), eller så kan jeg ha abonnement på 297 kr mnd med bindingstid på 24 mnd og da var det inkludert 3 forskjellige briller også bytter de glass gratis hvis synet ditt endrer seg. 

Hvis jeg velger abonnement så MÅ man ha 3 par briller (jeg trenger egentlig ikke 3 par) betaler jeg da til sammen 7128 kr etter 24 måneder. Man kan også velge å ha 2 par briller også linser i tillegg. Men jeg tror da at abonnementet blir dyrere enn 297 kr i måneden da, jeg glemte å spørre. Men jeg har jo både forskjellig styrke på begge øyer også skjeve hornhinner, så jeg husker ut i fra sist jeg kjøpte linser regelmessig så endte det opp med å bli veldig dyrt i alle fall.

Men det står i alle fall på nettet at hva du betaler i måneden blir avgjort ut i fra hvilke briller og glass du velger. Men hvis man avslutter abonnementet så må man betale ut brillene eller levere de tilbake. Og velger man nye glass eller nye briller f.eks 1 år ut i abonnementet så må man betale for 1 år ekstra abonnement.

 

Anonymkode: 0f0ae...3e0

Jeg har erfaring med brille-abonnement. Har tre par briller: en skjerm-brille som ligger på kontoret, en lesebrille på nattbordet og en i vesken.

Jeg er i begynnelsen av 40-årene og synet endres veldig fra år til år. Med abonnement slipper jeg å forholde meg til så mye. Synskontroll en gang i året, bytter brilleglass/ innfatning og slipper å tenke på brilleforsikring. Betaler 480,- i måneden for tre par briller + solbriller med styrke.

Er veldig fornøyd med denne ordningen. Bytter innfatning også en gang i året om jeg ønsker.

Anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går an å bestille innfatninger til hjemmeprøving.

Anonymkode: 3f4af...273

Det er jeg alt for utålmodig til. 😂 Ventetiden fra prøving og bestilling hos optikeren er mer enn lang nok om jeg ikke skal bruke mange dager med å vente på posten og kanskje ikke like noen, sende tilbake og motta nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (51 minutter siden):

Det er jeg alt for utålmodig til. 😂 Ventetiden fra prøving og bestilling hos optikeren er mer enn lang nok om jeg ikke skal bruke mange dager med å vente på posten og kanskje ikke like noen, sende tilbake og motta nye. 

Jeg gjør det gjerne når jeg kan få briller til 1/4 av butikkpris. Sparer ganske mange tusen kr på det. 🙂

Anonymkode: 3f4af...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjør det gjerne når jeg kan få briller til 1/4 av butikkpris. Sparer ganske mange tusen kr på det. 🙂

Anonymkode: 3f4af...273

1/4 av prisen på specsavers? Så du får briller til 1500,- inkl. synstest, innfatning og glass?

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (47 minutter siden):

1/4 av prisen på specsavers? Så du får briller til 1500,- inkl. synstest, innfatning og glass?

Synstest er ikke inkludert. Prisen avhenger av innfatning og type glass. Jeg betalte 640,- for to stykk lesebriller (ulik styrke på hvert øye, og skjeve hornhinner). 1100 kr for et stk. avstandsbriller.

Anonymkode: 3f4af...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...